De dagen gaan langzaam voorbij. Sebastiaan is verdwenen en als ik de roddels moet geloven ook niet meer in leven. Ik hate die jongen maar een executie blijf ik vrij heftig vinden als straf. Zijn mate zou hij in de korte tijd niet meer vinden dus tegelijkertijd was dit het einde van zijn mate periode.
Troy en ik wilde een poging wagen om mijn wolf los te laten maar op het laatste moment namen de twijfels mij over en durfde ik niet meer. Troy had erop aangedrongen dat er niet veel kom fout gaan maar ik heb alsnog geweigerd. Achteraf had en heb ik er nog steeds spijt van. Troy wilt het nu over een paar dagen nogmaals proberen als de maanstand goed is.
Aan het begin had ik zo mijn twijfels over Kaj maar de laatste dagen kan ik het steeds beter met hem vinden. Ook Troy lijkt het goed met Kaj te kunnen vinden. Nora de Blood Mate van Kaj is een erg lief meisje waar ik steeds meer mee om ga. Kaj en Nora zijn geen goede combinatie als koppel. Als vrienden lijken ze een betere combinatie maar op en top is het zeker niet.
Er is inmiddels een oplossing gevonden voor het feit dat ik geen mate meer heb. Op de site van The Blood Mate kan het volk stemmen op het meisje waar ze het minst enthousiast over zijn. Dit meisje moet vertrekken en de jongen die daarvan overblijft word gekoppeld aan het meisje zonder mate. Ik ben ook een optie om weggestemd te worden. Al sinds dat het volk kan stemmen is het hier een gekkenhuis.
Het bevalt Iris nog altijd totaal niet dat ik en Troy veel met elkaar omgaan. Na die zoen is er tussen ons niet veel spannends gebeurt. We slapen wel zo goed als elke nacht samen in mijn kamer omdat we vaak tot diep in de nacht tv kijken of zitten te praten. Iris vertelt ons elke dag haar mening hierover die niet bepaald positief is. Troy en ik negeren het elke keer.
'Aarde aan Lolet'. Ik schik uit mijn gedachten door de hand van Kaj die langs mijn ogen zweeft. Ik knipper verschikt met mijn ogen en kijk in zijn blauwe ogen. 'Zat je weer met je gedachten over hoe lekker Troy zijn kont is', grijnst hij breed. Ik rol met mijn ogen en kijk voor me uit.
Ik en Kaj zitten samen in de tuin van het kasteel. Troy en de andere deelnemers hebben nog een interview. Wij waren de eerste dus hebben zo goed als de rest van de middag vrij. Troy wilde graag een sigaret gaan roken dus zijn we met de goedkeuring van Stacy naar buiten gegaan.
'Ik moet zelfs toegeven dat Troy een goeie kond heeft', grijnst Kaj terwijl hij de rook van zijn sigaret uitblaast. Ik kijk hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Kaj jij kan echt niet hetro zijn', klinkt opeens de stem van Troy achter me. Ik draai me om en zie hem grijnzend achter ons staan. Troy komt naast me zitten en glimlacht naar me.
'Ik ben zo straight als maar kan', zegt Kaj om zichzelf te verdedigen. Troy en ik beginnen te lachen. Kaj kijkt ons beledigd aan en maakt zijn sigaret die inmiddels op was uit. Hij staat op. 'Nou komen jullie nog anders komen we nog te laat voor de lunch', oppert Kaj. Ik en Troy staan op.
Ik heb weer een prachtige rode jurk aan. De jurk is bijna helemaal van kant en zijde. Hij is niet zo lang omdat het aardig warm is vandaag. Noor en Lily hebben weer fantastisch werk geleverd al zeg ik het zelf. De jongens dragen weinigs speciaals. Vaak een simpele spijkerbroek in verschillende kleuren en een blousje.
We lopen de eetzaal in. Bijna iedereen heeft al plaats genomen aan de grote tafel. De tafel is prachtig gedekt met planten en bijna alles is in het wit. Langzaam neemt iedereen plaats. Ik zit naast Kaj en Troy. De dodelijke blikken van Iris heb ik weer overleefd.
Iedereen word stil als er een man binnen komt lopen. Hij is compleet gehese in pak en om hem heen lopen vier wachters. Hij loopt met langzamen passen naar het begin van de tafel en gaat staan aan het hoofd van de tafel. 'Goede middag deelnemers', klinkt zijn zware stem door de ruimte.
'Ik zal me even voorstellen. Ik ben Richard één van de organisatoren van dit jaar. Zoals jullie hebben opgemerkt is de tafel vandaag feestelijk versiert. Vandaag begint de lente en in de hogere klassers vieren we dat met een oogstfeest. We beginnen het oogstfeest met een feestelijke lunch. De chefs hebben zich enorm uitgesloofd voor jullie. Geniet ervan'. Iedereen begint te klappen.
De man draait zich weer om en loopt weg. Ik kijk Troy aan. 'Ken jij dit?', vraag ik zacht aan hem. 'Ja wij vierde dit ook altijd. Het is enorm duur om dit te kunnen vieren', fluistert hij in mijn oor terug. Ik vind het beschamend dat ik dit hele feest niet ken. Ik kom uit een gezin die alles behalve welvarend is.
De enorme deuren gaan weer open en er komen allemaal bediendes binnen lopen met schalen met een cloche eroverheen. Alle bediendes gaan een stuk achter ons staan. Een hoofd chef komt binnen gelopen. Weer is het muisstil in de ruimte en iedereen zijn blij is gefocust op de man.
'Goede middag deelnemers. Het is me een eer om voor u te mogen koken. Mijn bediendes zullen u zo de eerste gang van de lunch serveren. Smakelijk', zegt de chef. Iedereen begint te klappen. Hij buigt een keer en verlaat dan de zaal.
De bediendes komen weer in beweging en gaan allemaal naast een deelnemer staan. Het bord met de cloche word op de tafel voor mij neergezet. Er word afgeteld door een bugeleider en de cloche word omhoog gedaan. Een prachtig uitziend gerecht staat voor me.
De bugeleider wil net iets gaan zeggen als iedereen word opgeschikt door een hard geluid van een vallende stoel. Ik kijk net als iedereen in de ruimte verschikt op. Ik wil mijn blik met die van Kaj laten kruizen maar mis dan Kaj die eerst naast me zat.
Ik kijk zoekend om me heen. Mijn blik valt dan op Kaj die één van de jongens van de bediening tegen de muur heeft gedrukt. Ik sta op van mijn tafel en wil naar Kaj lopen om de jongen van hem te verlossen maar dan valt me pas het gehele tafereel op.
Kaj staat met zijn handen naast het hoofd van de jongen. Kaj zijn ogen zijn zo fel geel als mogelijk en ook de kleur ogen van de jongen is verkleurt. Een enorme glimlach ontstaat op mijn mond. Dit kan maar één ding betekenen
JE LEEST
Blood Mates
Fantasy"Aan een mate loze wolf is geen toekomst", de woorden van de Opper alfa die ervoor zorgde dat er een vreselijke regel ontstond; als je voor je 18e geen mate hebt zul je worden geëxecuteerd. Lolet staat met haar 17 jaar en 3 maanden op een gevaarlijk...