_________________________________________Flashback...
Jessica merenung lama makanan yang terdapat diatas meja.Jam didinding menunjukkan pukul 2.30 pagi.
Keluhan berat dilepaskan.Nampaknya,dia terpaksa membuang semua makanan yang dimasaknya memandangkan suaminya memang tidak akan pulang.
Makanan diatas meja direnungnya lama sebelum tangannya mencapai satu sampul surat berwarna putih yang diberi oleh seorang lelaki kepadanya pada tengahari tadi.Perlahan-lahan sampul itu dibukanya.
Jessica tergamam saat melihat beberapa keping gambar yang terdapat didalam sampul itu.Gambar itu jelas menunjukkan kecurangan suaminya sendiri.
Terketar-ketar tangannya saat melihat aksi panas suaminya bersama dengan seorang wanita.Air matanya yang ingin mengalir pantas sahaja diseka.
"Nilah sebab oppa berubah.Chagi percayakan oppa dan ini yang oppa balas.Thank you,Min Yoongi."gambar itu terus direnyuknya dengan kasar.
Darahnya mulai mengelegak naik ke kepalanya.Gambar serta sampul itu terus dibalingnya ke lantai.
Langkah dibuka menuju ke bilik utama.Langkahnya terhenti saat terpandang bingkai gambar perkahwinannya bersama suaminya itu.
Bingkai gambar itu dicapainya sebelum dibaling ke lantai.Kaca mulai membasahi lantai.
"What's wrong with you,Jung Soo Yeon!?"satu suara menyapa deria pendengarannya langsung tidak menakutkannya.
"What wrong with me?Tch are you kidding me.What wrong with you,Min Yoongi!!"wajahnya suaminya yang berada dimuka pintu itu dipandangnya tajam.
"What are you talking about!?"berkerut wajah Yoongi memikirkan punca sebenar isterinya mengamuk tidak tentu pasal.
"Kau bagitahu aku yang kau cintakan aku.Tapi apa yang kau buat belakang aku?Tidur dengan perempuan lain.Tch unbelieve."tajam anak matanya menikam anak mata dingin milik suaminya itu.
"Watch your language,dear."tegur Yoongi sambil tangannya bergerak-gerak merungkaikan tali lehernya.
"Aku tak akan jaga bahasa aku bila berhadapan dengan orang macam kau.Aku penat,penat kau tahu tak!?Penat nak menghadap perangai bodoh kau ni!!"kasar sahaja ayat yang keluar dari mulutnya.
"Yah,Jung Soo Yeon!!Can you stop this!!Aku penat,kau faham tak!?"tali lehernya dibuang ke lantai dengan kasar.
"I don't care.Now choose, I or her?"bergetar nada suara Jessica saat melontarkan ayat itu.
Kekecewaan jelas terpancar dimatanya.Cukuplah untuk 2 tahun yang lepas,dia sanggup pekakkan telinganya tentang kecurangan suaminya itu.
Dia penat.Penat untuk menghadap segalanya yang tidak akan pernah habis.
Terpana Yoongi saat mendengar ayat yang keluar dari mulut isterinya itu.Wajah isterinya dipandang bagi mendapatkan jawapan.
Jessica tersenyum pahit saat melihat reaksi suaminya itu.Jelas terpancar dimuka suaminya bahawa dia keliru untuk memberikan jawapannya.
"Saya dah dapat jawapannya sekarang.Terima kasih sebab jaga saya untuk 2 tahun ni.Saya akan balik ke rumah keluarga saya."satu bagasi berwarna merah sudah lama disiapkannya dicapainya.
Langkah dibuka menghampiri suaminya itu.Kepalanya didongakkan bagi memandang wajah lelaki itu.
"I love you.I hope,you happy with that girl."beg bagasinya terus ditarik meninggalkan Yoongi.
"Jangan kau berani jejakkan kaki kau keluar dari rumah ni,Jung Soo Yeon.Aku tak benarkan kau pulang ke rumah keluarga kau."tangan Jessica dipegangnya dengan erat.
"Kau tak ada hak nak halang aku."tangannya yang digenggam oleh Yoongi direntapnya dengan kasar.
"Aku suami kau,Jessica!!"bentak Yoongi sambil mengetap bibirnya menahan amarah.
"Siapa aku bagi kau,Yoongi?Siapa aku dalam hidup kau?Aku percayakan kau dan ini yang kau balas.Sebuah kecurangan.Who am I for you?"air matanya yang mengalir langsung tidak dikesat.
Yoongi hanya diam membisu sambik matanya memandang wajah isterinya itu.Jessica tertawa kecil saat melihat reaksi Yoongi.
"Dulu kau cakap cinta kau hanya untuk aku dan sekarang nampaknya kau gagal mempertahankan cinta kau.Kau leka dalam memastikan cinta kau hanya untuk aku."cincin yang berada dijarinya ditarik keluar.
Tangan Yoongi dicapainya lalu cincin itu diletakkan diatas tapak tangan Yoongi.Matanya tidak lepas dari memandang wajah Yoongi.
"Andai betul cinta kau buat aku dah tak ada,biarkan aku pergi.Bak kata orang tak semua cinta boleh dimiliki."tangannya yang memegang tangan Yoongi terus dilepaskan.
Langkah dibuka meninggalkan Yoongi yang masih kaku.Air matanya yang mengalir di kesatnya dengan kasar.
Yoongi meraup wajahnya perlahan.Cincin yang berada didalam genggamannya direnung lama.
"Tak semua benda yang berlaku boleh dicerita.Tapi ingat satu perkara,Jung Soo Yeon tetap menjadi milik Min Yoon Gi selamanya."wajahnya diangkat memandang ke syiling rumah.
Senyuman penuh makna terpancar jelas dibibirnya.Matanya tajam memandang langkah kaki Jessica yang mengatur langkah menuju ke keretanya.
End Flashback
_________________________________________
♥To Be Continue♥
♥Vote and Comment♥
Hey I'm back.Ni adanya sambungan cerita Psychopath.Hope korang enjoy.
YOU ARE READING
PSYCHOPATH S2 [Min Yoongi]
Mystery / ThrillerRumah tangga yang dibina hancur berantakan.Yoongi rela mengejar cinta gadis lain dari mengejar cinta isterinya. Demi dendam terhadap Yoongi, 'dia' sanggup menghancurkan rumah tangga yang terbina.Demi cinta Jessica, 'dia' sanggup melakukan apa sahaja...