PART 15

207 27 2
                                    

Tajam anak mata Yoongi saat melihat gambar yang diterima entah dari siapa.Tangannya menggengam gambar itu dengan erat.

Nafasnya naik turun naik.Wajah bersahaja milik NamJoon dipandangnya dengan tajam.

"Damn it."semua barang diatas meja kerjanya dibaling ke lantai.

Gambar perkahwinannya dengan Jessica dipandang lama sebelum gambar itu diambil lalu dibaling ke lantai.Bingkai gambar itu pecah berderai.

NamJoon hanya memandang sepi kearah Yoongi yang sedang mengamuk itu.Baginya melihat Yoongi mengamuk adalah perkara biasa.

Tambahan sejak hubungan Yoongi dan Jessica renggang,lelaki itu semakin kerap mengamuk.Kadang benda kecil pun dijadikan besar.

"Untuk kali terakhir aku tanya kau,NamJoon.Mana isteri aku!!?"kolar baju NamJoon ditariknya dengan kasar.

"Aku tak tahu."balas NamJoon dengan bersahaja.

"Bukk!!"

Wajah NamJoon terpaling apabila Yoongi menumbuk wajahnya.Darah yang mengalir membasahi bibirnya dikesatnya dengan  kasar.

Senyuman sinis terukir dibibirnya.Wajah Yoongi yang berang itu dipandangnya dengan tenang.

"I told you.I don't know.Kau suami dia.Kau sepatutnya yang tahu dekat mana dia sekarang ni bukan aku.Sudahlah Yoongi.Mengalah sahajalah.Mana satu kau nak?Jangan jadi tamak sampai dua-dua pun kau nak ambil."kata NamJoon lalu memusingkan tubuhnya untuk pergj dari situ.

"Ye,aku memang tamak!!Aku cintakan Mei tapi untuk melepaskan Jessica memang tak akan pernah berlaku!!"kata Yoongi sambil memandang NamJoon dengan dingin.

NamJoon mengelengkan kepalanya perlahan sebaik sahaja mendengar kata-kata Yoongi.Wajah Yoongi dipandangnya dengan pandangan redup.

"Aku tengok rumah tangga bahagia je sebelum Mei muncul.Korang saling menyayangi dan saling menjaga antara satu sama lain.Aku tak pernah terfikir kenapa kau sanggup curang."kata NamJoon bersama wajah kesal.

"Aku nak anak dan Jessica tak mampu nak bagi aku anak."balas Yoongi tanpa memandang wajah NamJoon.

NamJoon tergelak sinis saat mendengar kata-kata Yoongi itu.Wajah Yoongi dipandangnya dengan tajam.

"Are you kidding me,Yoongi?Sebelum ni Jessica mengandung dan kau dah lupa apa yang kau kata dan buat dekat dia!!Kau sudah dia gugurkan kandungan dia sebab kononnya kau tak bersedia lagi.Jessica marah kau sebab dia sayangkan anak dia tapi apa kau buat!?Kau tolak dia jatuh tangga sampai dia keguguran dan sekarang kau bagitahu aku yang kau curang sebab Jessica tak boleh bagi kau anak!!Kau memang betul-betul melampau!!Aku kecewa dengan kau,Yoongi!!"bidas NamJoon bersama wajah benar-benar kecewa.

Terkedu Yoongi saat mendengar kata-kata NamJoon itu.Ye,dia sudah lupa bahawa dia adalah penyebab kepada kematian anaknya sendiri.

"Sudahlah,Yoongi.Untuk kali pertama,aku merayu dekat kau supaya lepaskan Jessica supaya dia boleh mencari kebahagian dia sendiri.Kau dah bahagia kenapa mesti kau nak seksa dia."kata NamJoon bersama suara serak basah.

"No!!Aku tak akan pernah lepaskan dia.Kalau aku terpaksa membunuh sekalipun untuk mempertahankan rumah tangga kami,aku akan buat."kata Yoongi dengan kasar.

"Macam mana dengan Mei?"soal NamJoon bersama wajah tidak percaya.

"Mei?Heh,dia dan Jessica akan setia bersama dengan aku."balas Yoongi bersama senyuman sinis.

NamJoon memandang wajah Yoongi bersama wajah tidak percaya.Keluhan berat dilepaskannya.

"Kau betul-betul melampau dan tamak,Yoongi.Kau hanya pentingkan diri sendiri!!Aku berdoa supaya satu hari nanti kau akan sedar dan saat tu aku akan pastikan Jessica dah bahagia TANPA KAU!!"dengan wajah kecewa NamJoon melangkah keluar dari bilik itu.

PSYCHOPATH S2 [Min Yoongi]Where stories live. Discover now