Air wain yang berwarna merah itu digoncangnya dengan perlahan.Wajah keruh jelas terpancar diwajahnya.
Matanya memerah menahan tangis dari keluar.Terngiang-ngiang lagi kata-kata yang diucapkan oleh doktor tentang keadaan adik perempuannya itu.
"Maafkan saya,Tuan Jung.Keadaan Cik Jung agak kritikal.Saya harap Tuan dapat bersabar.Kemungkinan besar untuk Cik Jung hilang ingatan adalah sangat besar akibat hentakkan yang kuat pada kepalanya.Saya betul-betul minta maaf."
Wajahnya diraupnya perlahan.Bingkai gambar keluarganya yang tergantung elok dipandangnya.
"Maafkan Chan,appa.Chan tak mampu nak jaga Yeon."kepalanya terus dihentak pada meja bar yang terdapat didalam rumah agam itu.
"Jung Chanwoo."perlahan-lahan Chanwoo mengangkat wajahnya saat namanya diseru.
"Apa kau nak,NamJoon?"soal Chanwoo bersama wajah memerah.
"Aku cuma nak tahu,mana Jessica?Dah seminggu aku tak nampak dia."kerusi disebelah Chanwoo ditariknya lalu diduduknya.
"Tak perlu tahu."dingin sahaja nada suara Chanwoo.
"Aku tahu kau ada sembunyikan sesuatu dari aku.Masa kau bagi surat cerai Jessica untuk diberikan buat Yoongi pun dah cukup membuktikan yang sesuatu sudah terjadi."wajah suram milik Chanwoo dipandang NamJoon dengan tajam.
"Adik aku d....dah mati."serak sahaja nada suara Chanwoo.
Matanya memerah menahan tangis.Wajah Chanwoo dipandang NamJoon bersama wajab tidak percaya.
"Mengarut."bidas NamJoon bersama wajab serious.
"Kau nak percaya atau tidak terserah.Yang pasti adik aku dah tak ada."bingkas Chanwoo bangun dari duduknya.
Langkahnya agak terhuyung-hayang.NamJoon memandang langkah kaki Chanwoo bersama wajah serious.
"I don't think so,Jung Chanwoo.Aku tahu ada sesuatu yang kau rahsiakan tentang Jessica."bisik NamJoon perlahan.
"Walau macam mana pun kau sembunyikan kenyataan sebenar,aku tetap aku cari kebenarannya.Aku buat semua ni untuk Yoongi."kata NamJoon lagi sambil meneguk segelas wain merah itu.
_________________________________________
Jimin,Jung Kook,Taehyung,Jin,NamJoon dan Jhope duduk dalam bulatan.Wajah masing-masing jelas kelihatan tegang.
Mereka berenam saling berpandangan.Wajah yang paling diantara mereka berenam ialah NamJoon.
Entah apa yang ada didalam kepalanya yang pasti benda pasti masalah yang besar.Jin menjongketkan keningnya kearah NamJoon.
"She's missing."kata NamJoon bersama wajah tegang.
"Who?"soal Jung Kook bersama wajah berkerut.
"Jessica.Dah seminggu dia hilang."kata NamJoon sebelum menarik nafas berat.
Membulat wajah mereka semua saat mendengar ayat yang keluar dari mulut NamJoon.Wajah Jimin terus berubah sebaik sahaja mendengar kata-kata NamJoon itu tapi pantas sahaja dia mengubah reaksi wajahnya itu.
Jin yang perasan perubahan pada wajah Jimin hanya mendiamkan diri.Matanya fokus memandang kearah NamJoon.
"Aku ada tanya Chanwoo pasal Jessica tapi Chanwoo bagitahu yang Jessica dah mati."kata NamJoon lagi sambil matanya memandang satu persatu sahabatnya itu.
"I think, he's hidding something."sambung NamJoon lagi.
"Aku rasa dia buat semua tu untuk kebaikan semua orang.Lagipun sekarang nyawa Jessica dalam bahaya."kata Jimin perlahan sahaja.
Dan kata-katanya itu dapat ditangkap oleh ahli BTS dengan jelas.Masing-masing memandang kearah Jimin bersama wajah berkerut.
"Apa maksud kau,Jimin?"soal Taehyung bersama wajah serious.
"Argh tak ada apalah.Korang salah dengar ni."balas Jimin sambil menayangkan gigi serta senyum sehingga matanya tidak kelihatan.
"Are you sure?Aku macam dengar kau cakap sesuatu je tadi."soal Jhope bersama wajah penuh curiga.
"Betullah.Takkanlah aku nak tipu korang pula kan."kata Jimin sambil menjongketkan keningnya kearah Jhope.
Masing-masing hanya mengelengkan kepala.Jin memandang kearah Jimin bersama wajah serious.
Dia yakin bahawa Jimin ada menyembunyikan sesuatu dari mereka.Lihat dari wajah Jimin pun dia sudah dapat meneka.
"By the way,aku tak nak sesiapa pun dari korang bagitahu pasal kehilangan Jessica pada Yoongi.Aku yakin sesuatu yang buruk bakal berlaku apabila benda ni sampai ke telinga Yoongi."pesan Jin bersama wajah tegang habis.
Mereka berenam hanya menganggukkan kepala masing-masing.Keluhan berat dilepaskan oleh NamJoon.
Entah kenapa firasatnya mengatakan sesuatu yang sangat dahsyat pasti berlaku.Firasatnya juga mengatakan yang semua ini ada kaitan dengan kemunculan semula Mei,kekasih gelap Yoongi itu.
________________________________________
Sebentuk cincin permata berwarna putih direnungnya lama.Wain merah yang berada didalam gelas dihirupnya dengan perlahan-lahan.
Wajahnya diangkatkan memandang kearah satu bingkai gambar sepasang suami isteri yang kelihatan bahagia.Cincin permata itu digengamnya dengan erat.
"I'm sorry,darling.I love her but at the same time I love you too."katanya tanpa mengalihkan pandangan matanya.
Wain didalam gelas itu diteguknya lagi untuk kali kedua.Jarinya mengetuk meja bar itu dengan perlahan.
Wajahnya langsung tidak dialihkan dari memandang seorang wanita yang terdapat didalam frame gambar itu.Perlahan-lahan wain merah yang terdapat didalam gelas itu diteguknya rakus.
_________________________________________
♥To Be Continue♥
YOU ARE READING
PSYCHOPATH S2 [Min Yoongi]
Misterio / SuspensoRumah tangga yang dibina hancur berantakan.Yoongi rela mengejar cinta gadis lain dari mengejar cinta isterinya. Demi dendam terhadap Yoongi, 'dia' sanggup menghancurkan rumah tangga yang terbina.Demi cinta Jessica, 'dia' sanggup melakukan apa sahaja...