Jessica memandang lama sebuah villa yang berada dihadapannya itu.Jelas terpapar nama villa itu dihadapan pintu pagar.Villa Jung's
Perlahan kereta Chanwoo masuk ke dalam pekarangan rumah itu selepas melepasi 2 orang lelaki bersenjata.Berkerut dahinya saat melihat kedua-dua lelaki itu memberi hormat kepada oppanya itu.
Kereta mereka berhenti betul-betul dihadapan pintu utama villa itu.Perlahan-lahan Jessica melangkah turun dari kereta itu.
Seorang lelaki berlari anak kearah Chanwoo sebaik sahaja lelaki itu melangkah turun dari kereta.Chanwoo tanpa bicara terus memberikan kunci kereta kepada lelaki itu.
Jessica hanya mengikut langkah kaki Chanwoo yang berjalan masuk ke dalam villa itu.Kelihatan 2 orang lelaki sedang rancak berbincangkan sesuatu menyapa deria penglihatan mereka berdua.
Jung Yong Hwa
Jung Daehyun
Pantas kedua-dua lelaki itu bangun apabila melihat Jessica dan Chanwoo.Pantas Chanwoo melagakan tangannya dengan Yonghwa dan Daehyun sebagai tanda pertemuan mereka.
Memang itu cara mereka apabila bertemu.Jessica hanya menayangkan wajah bingung.
Yonghwa dan Daehyun tersenyum hambar saat melihat wajah bingung Jessica.Yonghwa terus menarik Jessica dalam pelukannya.
"Dahlah kita tak berjumpakan?Mesti Yeon dah lupakan kami kan?Nama aku Daehyun dan ni Yonghwa.Sepupu Yeon."kata Daehyun sambil tersenyum hambar.
"Sepupu?"soal Jessica bersama wajah keliru.
"Ye,sepupu."kata Yonghwa bersama mata berkaca-kaca.
"Maaf sebab Yeon tak dapat ingat apa-apa."kata Jessica bersama wajah serba salah.
Yonghwa hanya tersenyum sambil mengusap kepala Jessica.Perlahan-lahan pelukan dileraikan.
"It's okay.Bukan salah Yeon pun."hidung Jessica dicuit oleh Yonghwa bersama senyuman hambar.
Jessica hanya membalas senyuman Yonghwa dan Daehyun bersama senyuman hambar.Chanwoo tersenyum kelat.
"Yeon pergi masuk bilik dulu ya.Tingkat 2,pintu bilik bercat merah.Tu bilik Yeon."arah Chanwoo bersama wajah serious.
Tiba-tiba sahaja wajah lelaki itu yang sebentar tadi tersenyum kelat dan sekarang berwajah serious.Jessica menganggukkan kepalanya perlahan sebelum dia melangkah pergi.
"So?"soal Daehyun sambil menjongketkan keningnya.
Mereka bertiga terus melabuhkan punggung masing-masing diatas sofa.Chanwoo mengeluh perlahan sebelum memandang wajah sahabatnya satu persatu.
"Kami terpaksa keluar dari rumah tu sebab Yoongi selalu datang cari Yeon.Yeon buat keputusan untuk keluar dari rumah tu."kata Chanwoo sambil meraup wajahnya perlahan.
"Sejak bila Yeon pandai buat keputusan?"soal Yonghwa bersama wajah pelik.
"I don't know but yang pasti perangai dia sekarang makin membuatkan aku pening.Terlalu tegas,sopan santun waktu makan dia hilang macam tu je dan terlebih manja."kata Chanwoo dengan panjang lebar.
"Yoongi tahu ke tentang keadaan Yeon?"soal Yonghwa bersama wajah serius.
"Setakat ni tak lagi.Sebab NamJoon pun tak tahu jadi tentu dia tak tahu.Semua maklumat dia harapkan kawan-kawan dia.Kalau kawan-kawan dia mati,aku tak tahulah apa yang bakal terjadi dekat dia."kata Chanwoo bersama wajah malas.
"Macam nilah.Korang stay dekat sini dulu sampai keadaan betul-betul selamat."arah Daehyun sebelum bangun dari duduknya.
"Kau nak ke mana?"soal Chanwoo bersama wajah berkerut.
YOU ARE READING
PSYCHOPATH S2 [Min Yoongi]
Mystery / ThrillerRumah tangga yang dibina hancur berantakan.Yoongi rela mengejar cinta gadis lain dari mengejar cinta isterinya. Demi dendam terhadap Yoongi, 'dia' sanggup menghancurkan rumah tangga yang terbina.Demi cinta Jessica, 'dia' sanggup melakukan apa sahaja...