PART 17

183 28 6
                                    


Sepuntung rokok dibawa ke bibir.Asap rokok dihembuskan sambil matanya memandang dada langit yang dipenuhi dengan taburan bintang.

"Aku tak tahu pula yang kau merokok."satu teguran membuatkan Jonghyun tersentak.

Asap rokok dihembus ke udara sebelum puntung rokok dibuang ke tanah lalu dipijaknya.Chanwoo melabuhkan punggungnya disebelah Jonghyun.

"Kau sama macam Yoongi.Merokok bila saeng aku tak ada dekat dengan korang."senyuman hambar terlakar dibibir Chanwoo.

"Tolong jangan samakan aku dengan suami adik kau tu.Aku menyampah.Aku bukan dia."kata Jonghyun sambil memandang dada langit.

"Aku tahu yang kau sengaja lompat ke tengah jalankan?Aku kenal kau,Jonghyun.Kau bukan orang yang sebarangan."tajam anak mata Chanwoo menikam anak mata Jonghyun.

Wajah Jonghyun terus terpaling memandang wajah Chanwoo.Chanwoo tersenyum sinis.

"Kau boleh tipu adik aku tapi kau tak boleh tipu aku,Shin Jonghyun.Kalau kau rapat dengan adik aku hanya sebab untuk balas dendam atas kematian adik kau baik kau lupakannya.Adik aku bukan tempat kau untuk membalas dendam."tajam anak Chanwoo menikam wajah Jonghyun.

"Aku nak balas dendam dekat Jessica?Buat apa aku nak balas dendam dekat dia sedangkan aku cintakan dia.Dendam aku dengan Yoongi biarlah kami selesaikan dengan cara kami sendiri.Untuk lepaskan Jessica,aku tak boleh.Aku terlalu cintakan dia."balas Jonghyun dengan selamba tanpa memandang wajah terkejut Chanwoo.

"Kau!?"Jonghyun hanya memandang Chanwoo sekilas.

Chanwoo meraup wajahnya tanda tidak percaya.Keluhan berat dilepaskannya.

"Jadi apa yang kau rancangkan?"soal Chanwoo setelah sekian lama mendiamkan diri.

"Buat Jessica sukakan aku dan bunuh Yoongi."balas Jonghyun sambil tangannya mengambil sepuntung rokok dari kotak rokok.

"Tch,kau cakap macam benda tu mudah dibuat."sinis sahaja ayat yang dituturkan oleh Chanwoo.

"Aku dah rancang dengan baik.Tinggal untuk laksanakan sahaja rancangan tu."balas Jonghyun sambil menghembuskan asap rokok ke udara.

Terdiam Chanwoo apabila memdengar kata-kata Jonghyun itu.Suasana sunyi sebentar.

"Pastikan kau tak kecewakan adik aku.Kalau tidak,aku sendiri akan bunuh kau.Mark my word."kata Chanwoo setelah sekian lama mendiamkan diri.

Dia terus bangun dari duduknya.Jonghyun hanya tersenyum sinis sebaik sahaja mendengar kata-kata Chanwoo itu.

"I will because she's mine."katanya perlahan sambil menghembuskan asap rokok ke udara.

Tap!!

Tap!!

Tap!!

Sebilah pisau dihentak ke permukaan meja beberapa kali.Rahangnya diketap menahan amarah.

"That bastard!!I will kill him!!"semakin kuat pisau itu dihentak pada permukaan meja.

"Kau fikir aku bodoh sampai tak kenal kau.Kau silap,Shin Jonghyun."katanya lagi.

"Tuan nak kami buat apa?"soal salah seorang anak buahnya yang berdiri dihadapannya.

"Siapkan peralatan kita.Jessica mesti berada dalam tangan aku semula.Kalau korang gagal dapatkan dia,then you should die."katanya bersama wajah bengis.

"Baik tuan."langkah kaki dibawa keluar dari bilik itu.

"Berani betul kau dekat dengan isteri aku.Nampak sangat yang kau tak sabar untuk masuk kubur.Kau silap kalau kau fikir yang aku akan biarkan kau ambil isteri aku.Aku bukan Min Yoongi kalau isteri aku pun boleh jatuh dekat tangan kau."katanya dengan penuh sinis.

[ To Be Continue ]

PSYCHOPATH S2 [Min Yoongi]Where stories live. Discover now