[ I Wish i can change you to be an hero... Not a devil.. ]
🔱🔱🔱
"Dania...sape ne?"
Soalan mama amat mengejutkan aku...habislah....
"Hai untie...saya Dennis..." seraya menyalam tangan mama. Aku? Hah...aku pelik plus tekejut....sangat!! Mamat ne dah kenapa? Habis!! Mama dah sengih2...eeii....
"Hah...dennis ne kawan dania...baru jumpa ta...." ayat aku tergantung.
"Sayang...tak payah lah nak rahsia sangat....untie saya ne boyfriend dania...saya teman dia shopping tadi...nak balik dah tadi...terjumpa pulak untie kat sini..." kata dennis lagi...
Aku kaget lagi!! Apa mamat ne merepek? Sejak bila pulak aku ne gf dia?? Bengong ke apa si dennis ne??!
"Lah...yeke?ish kamu ne Nia...tqk baik tau tipu2 ne...kesian dennis..." ujar mama. Aku kaku...what just happen right now?? Tiba tiba mama menarik lengan dennis.
"Jom dennis....ikut untie...kita gi makan...uncle pun ada kalau nak kenal..." sekelip mata saja mereka berdua meninggalkan aku sorang kat luar restoran....mama!!! What are you doing..!! Dengan langkah berat aku masuk dalam restoran tu....dari jauh lagi aku nampak keterujaan mama menyoal itu ini pada mamat tu...sekali sekala mereka bertiga ketawa....eh eh...festime aku nampak mamat ne ketawa lepas...sooo....penipu...ceh...
Aku terus duduk sebelah dennis sebab dah tak de tempat duduk lain dah...empat je bangku satu meja..."Papa tak tau pulak anak papa ne dah ada tuu..." sambil muncung papa dihalakan pada dennis yang over innocent tu...menyampah aku...
"Ala...bang...macam tak tau...anak kita ne jenis berahsia...tengok masa dia ngan si Darren dulu...nak dekat setahun baru kita tau...tapi nasib tak jadi...budak ja....." ayat mama aku potong cepat. Apalah mama ne....takkan lah semua nak diungkit depan mafia ne....hish....
"Mama...tu hal dulu lah...boleh jangan sebut lagi hal tu..?? Nia taknak dengar..." kataku...aku tak nak dengar...aku benci mamat tu...dia penipu!! Cakap kerja bisnes man...tapi rupa2nya...
"Oklah...sorry sayang..." pohon mama. Aku tak marah mama pun...cuma malulah ngan mamat kat sebelah aku ne...heeee...
"Eh! Asyik cerita aje kita ne...makan nya bila...mari kita order..." pantas papa memanggil pelayan untuk ambil order...
"Eh...mama ngan papa tak makan ke tadi dengan uncle peter?" Tanya ku...pelik ne...
"Nak makan ape nye...asyik dengan kerja....aje!! Minum air je mama kamu ne dania...." kata mama seperti menyindir papa...aku gelak...
"Eleh...siapa suruh ikut? Cakap nak pegi mall ngan dania...ne nak ikut saya pulak...dah...order cepat...dennis...kamu orderlah...jangan di layan sangat wanita bedua depan ngan tepi kamu ne...nanti kalau di layan boleh pening...macam uncle ne...nak pening sikit dah..." gurau papa...mama ku lihat mahu mencubit papa. Aku tergelak juga...napalah parents aku ne sweet....haish....
Akhirnya setelah order kami sampai, kitaorangpun makan....******
Sepanjang dalam kereta, tidak lekang mulut kedua orang tua ku dengan nama DENNIS!! Dennis ini lah....dennis itu lah....hah!! Pokok pangkalnya semua dennis lah...
"Abang...saya suka lah budak dennis tu...sopan sangat...hormat orang tua..." puji ibu. Hah...kan!! Dennis lagi...sopan? Haha... yeke sopan Mr. Mafia tu??
TRINGG!!
Handphone aku bebunyi...
-YOUR BOSS-
Sape tu??!!
Dania- he..llo..sape ne?
YOUR BOSS- .....
Dania- sape ne?!
Aku mula tak sedap hati...dah lah tak kenal...tetiba ada nombor aku pulak tu siap ada nama!!
YOUR BOSS- thanks for to day...
Tut...tut...end call...
Huh? Dia bagi mati camtu aje?
'Thanks for to day...'
Sape tu? Suara macam kenal...macam suara si Mr. Mafia... eh! Mr. Mafia??
' aku dah ambik no fon kau....'
Di...dia...ke???
" sayang...kenapa tu?? Muka kamu tu kenapa macam ayam berak kapur aje?? Sape fon kamu tadi? Dennis ekk?" Serkap mama. Aku dah merah muka. Ntah apa yang aku malu sangat ne...???!!
"Bukan lah...Angie yang call...tanya khabar..." bohong ku...memang cepat betul aku dapat dosa beberapa hari ne....hadui...
♣♣♣♣
10.45 pm
Aku masih belum dapat tidur. Bebalik aku pusing kiri and kanan di atas katil sebab tak selesa...
Beberapa saat kemudian aku bangkit berdiri...menuju ke balkoni bilik. Aku teringat balik apa yang mama katakan petang tadi pasal hal itu.
#THROWBACK
" sayang...mama dah tanya uncle peter...dia kata boleh tapi nak jumpa dengan orang tu dulu...." kata mama. Aku diam sejenak...
Macam mana aku nak suruh si dennis ne jumpa uncle peter?? Hish...."Kamu kena lah panggil orang tu..." kata2 mama membingungkan aku...ma....ma.. kalau lah mama tau siapa orang tu....mama puji lagi ke??
Tingg!!
Bunyi handphone aku menyentakkan aku...pantas aku mengambil telpon aku di atas meja solek.
"Dia lagi?" Kataku. Hish....
Sms yang aku baca membuatkan aku tahu siapa orang itu...YOUR BOSS- aku ne..dennis. aku nak kau jauhkan diri kau dari budak bernama Darren. Jangan sesekali dekat dengan dia...paham!!?
Aku pelik...asal pulak dia ne....macam mana dia boleh kenal Darren tu...'ala...si budak darren tu kan mafia...mesti lah si dennis tu kenal...macam kau tak ingat dania oii...' satu suara dalam otak aku. Ya tak ya jugak...ok....
Dania- saya memang tak pernah jumpa dia dah lah...dan memang tak nak jumpa pun...-send
Bluetik....
Tingg!!
YOUR BOSS- good...dah pegi tido...
elehh....macam aku hadap sangat nak chat ngan dia...nak je aku balas ' suka hati akulah...kau sape nak suruh aku tido...kau yang kacau aku....ape dah...' tapi aku tak berani lagi lah weii...ahaha...
Setelah yakin mamat tu tak akan kacau aku lagi, aku tutup fon. Baik aku layan Running man....taknak tido sangat kan mata ne....
Maka....bergemalah bilik si budak Dania dengan tawanya yang semacam pontianak....wkwkwk...
Habis melaung anjing2 jiran dek dengar suara dia....ahaha....pikir hantu arr tu...apalah ne anjing....🌹💐TbC💐🌹
YOU ARE READING
Aku Milik Mr. Mafia Tu...©
Romance28/5/18-ranked 1 in (percintaan) 29/5/18- ranked 3 in (couple) Mengisahkan seorang gadis yang bercouple dengan seorang mafia tapi tidak langsung mengetahui identiti sebenar lelaki itu sehingga suatu hari, rahsia lelaki itu pecah sendiri di hadapan g...