"err..."...?
🍀🍀skip🍀🍀
DENNIS P.O.V
Habis saja acara malam itu, mereka pun beransur balik... Namun entah bagaimana... Ketika sedang berjalan menuju kearah keretanya, dia terperasankan satu susuk tubuh yg sedang berdiri Di bawah pokok hiasan yg tidak berapa jauh dari tempat mereka. Automatik langkahnya pegun. Siapa tu? Sepertinya dia agak familiar dengan susuk tubuh itu...takkan lah....
"lenox...." ucapnya perlahan. Hanya dia boleh mendengarnya...
Ya! Bentuk tubuh itu sama persis tubuh lenox! Sahabatnya yang macam hantu itu..👻👻...yelah... Bayangkanlah... Dia datang pun kau tak tahu.... Dia pergi pun kau lagilah tak tahu...sekali tahu...dia dah lesap..... Cam time kes culik Dani..... ARGHH!taknak sebut nama dia...😢 lepas je selesai terus mamat tu dah tak ada kat rumah Dennis...tanpa pamitan lagi... Sebel banget! (tecakap indon plak.. 😅) Pastu 3/4/5/6/7 bulan kemudian baru muncul balik... Itupun kalau muncullah....😂
"bos..? Oh...bos?" Tanya satu suara... Ayat tu...
"BOS? OH..BOSS?!!" dania...
"HISH! BISING ARR...AKU TENGAH FIKIR LAH NE!!!" Dennis
SUMPAH!! aku rindu dia.... 😭😭💔
"Bos ok ke ne?" Tanya wisnu. Oscar gi ambik kereta... Seketika Dennis melihat Kembali kearah pokok itu...tak Ada dah....
Hayalan aku je kot....huh...
Tak lama tu kereta nya pun sampai dipandu oleh Oscar.
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
"rasa rasa...bila dia akan sembuh?"
"herm... Itu saya tak dapat nak anggarkan... Dia mengalami kemurungan tahap kritikal sekarang ne... Susah nak kembalikan keceriaan dia macam sebelum ne...kita doakan je lah... Semoga dia up balik..."
"thanks Adryana... Sebab sudi tolong saya... Kalau tak ada awak... Saya rasa dania dah pergi.... 😢..." kata kata lenox disambut senyuman kecil oleh gadis itu.
Mereka leka melihat seorang gadis di luar yg asyik melayan perasaan. Mukanya mendung... Tiada secebis senyuman pun yang terbias pada wajah itu...
Dania Fennylla.... Dia lah gadis yg dimaksudkan itu.... Sudah 3 bulan gadis itu berkeadaan sebegitu.... Serius memanjang! Cuma kalau dengan mereka berdua saja wajah itu akan sedikit bersinar... Sikitttt je lah...😅
Seketika Adryana memeluk tubuhnya ketat... SEJUK!! Huh! Memandangkan musim salji semakin menghampir... So sejuk nya memang 👍 lah...😂
Seketika dia memandang jejaka di sebelahnya... Hanya Bert-shirt.... Tak terasakah mamat ne betapa sejuk cuaca sekarang ne?
"tak rasa sejuk ke?"soal nya.
Seketika lenox memandang gadis itu... Senyuman terukir di bibir merah nya..(lenox tak merokok ye ☺)
"saya dah biasalah dengan negara ne.... Sejuk tu dah tak terasa sangat..." balas nya...
❤kini diorang betiga sekarang berada di negara matahari terbit atau lebih tepat lagi negara jepun.... Lenox yg bawa mereka ke situ...mereka kini tinggal di sebuah perkampungan yg terkenal dengan panggilan SUMMER VILLAGE..... Kira nya sekarang ne diorang sedang bersembunyilah.... Nasib Adryana iaitu teman wanita lenox sudi menghulurkan bantuan. Dialah yg merawat dania sehingga sembuh dari koma selama 5 bulan... Malah selepas dania sedar dari koma... Sepanjang it juga mereka masih setia membantu gadis itu... Kerana mereka telah menganggap gadis itu sebagai adik mereka....
❤❤❤❤❤
"Fenny... Jom ikut kitaorang gi taman bunga sakura..." ajak lenox sambil membetulakn baju sejuknya. Adryana masih di dalam rumah... Cari scarf kot...huhu... Nak jadi orang jepun dah gf dia tu...😂
Namun gadis tu masih statik.... Termenung jauh nampak....
Adryana pun sudah datang ke arah mereka berdua...
"dia tak nak pegi ke?" Tanya Adryana.
"entah... Termenung jauh tu... Mana dengar saya panggil...." ujar lenox.
"fenny.... Oh...fenny....." panggil Adryana pulak... Namun...
KRIK... KRIK.... KRIK....😂
Lenox menarik nafas panjang.... Sabar... Sabar....Nox... Adryana dah garu kepala... 😂
Tiba Tiba gadis itu berdiri... Dan memandang mereka berdua...
???😓
"ada ke bunga sakura kalau dah nak musim salji??" soal gadis itu...
Seketika mereka berdua blurrr... Apekah? 😆 ingatkan minah ne nak buat perangai lagi macam selalu...suspen lah dania ne....
Adryana yg mendengar mengukirkan senyuman.
"ntah... Akak pun tak tahu... Kalau nak tahu... Jomlah gi tengok...." balas adryana..
"jom... Jom..." balas gadis itu dengan nada seperti ceria?
🚗🚗
"wahhh... Cantik nya......!" jerit Dania. Perlahan.
Lenox dan adryana yg melihat keadaan itu tersenyum. Memang itu tujuan mereka membawa dania ke situ.... Menenang Kan gadis itu.... And... Nampak nya berjaya! 😎
Sepanjang perjalanan di taman sakura...dania di hadapan sekali... Sebab apa? Yelah.... Orang belakang tu tengah dating Kan....takkan nak kacau.... 😅...
Ketika melalui sebuah tasik... Canitk lah tasik tu...dikelilingi pokok sakura...
"Fenny!! Jom ambik gambar...." laung Lenox pada gadis itu yg masih leka dengan dunia nya sendiri...
"Fenny!!" panggil Lenox sekali lagi... Namun gadis itu seperti sengaja tidak ingin mendengar....dia mula geram! Lantas langkah di hayunkan mendekati gadis itu....
Adryana di tepinya hanya diam... Janganlah....
"Fenny!! Kau dengar tak aku panggil Kau ne?!" tegasnya. Namun gadis itu masih buat buat tak layan..... 😤
"KAU NAK AKU PANGGIL DANIA KE BARU NAK DENGAR??!!!"
Orang di tepi mereka mula memandang mereka apabila Lenox tetiba menjerit.
Adryana dah tepuk dahi.... Habislahhhhhhh...Serta merta perlakuan gadis itu terhenti.....
🍃🍃Lenox.... Krik... Krik....
Tiba tiba gadis itu memandang Lenox tajam..!
1......2......3......
"STOP CALL THAT NAME!! IM NOT SHE AGAIN...."..........muka kembali serius! Malah tambah mencuka... 😥...
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
TBC...
What happen to dania? 😭
💞Keep votes...
Comment.... 💕😊
YOU ARE READING
Aku Milik Mr. Mafia Tu...©
Romance28/5/18-ranked 1 in (percintaan) 29/5/18- ranked 3 in (couple) Mengisahkan seorang gadis yang bercouple dengan seorang mafia tapi tidak langsung mengetahui identiti sebenar lelaki itu sehingga suatu hari, rahsia lelaki itu pecah sendiri di hadapan g...