CHAPTER 39 : 🔫❓

5.7K 199 2
                                    

🎉🎉🎉🎉🎉me and you🎉🎉🎉🎉🎉

Dania fennylla P.O.V

CAMERON HIGHLAND RESORT❤

Suasana yang masih gelap itu mengamit aku untuk keluar dari rumah...#ok overnya ayat aku..😛

Asal lah sejuk sangat ne...haih..menyesal betul ikut akak ad ngan abang nox honeymoon ne..kawasan cameron highland yang masih terang itu membuatkan kawasan itu kelihatan sangat cantik...😍...masih banyak manusia yang berlegar legar di kawasan itu.

"haihh....asal lah sejuk sangat tempat ne...aku tau tau pon ada tempat macam ne dulu..😒...ke..aku memang dah ketinggalan ne...?" sambil bertenggek di hadapan tingkap, sambil tu aku membebel...tapi memang aku tak tau langsung pasal tempat ne...walaupun kak Ad ada kata tempat ne sangat famous di malaysia... Yeah...aku bak katak bawah tempurung...😖😑...(ntah betul ke tak aku pun peribahasa..haha..) k sambung..

Jam baru masuk pukul 8.00pm, awal lagi...so..baik aku memfamouskan diri round CAMERON HIGHLAND ne..hehe..yeke nak round?...ntah alh...dahlah jalan kat sini pon aku tak kenal...kang sesat...R.I.P...😂..tapi nak ajak akak ad pulak..huh...ganggu lah plk diorang nak DATINGGGG...😒...k fine...

👉👉👉👉👉🍂🍂🍂

Selepas saja menyarungkan jaket, aku pun keluar dari bilik. Masih banyak pengunjung yang berlegar legar di lobi hotel itu...keluar saja, tempat pertama aku pegi ialah..err...ok aku tak tahu apa tempat dia..tapi kawasan tu memang cantik...plus sejukkk!!...mengigil aku sekejap akibat sejuk...walaupun masa kat jepun dulu tu ada juga musim sejuk dia...tapi macam lain pulak sejuk kat malaysia ne ye..?herm...akibat tak arif dengan jalan kat tempat ne, aku follow je lah tourist yg lain yang mungkin pon sama ngan aku nak round tempat best ne...huhu..alone je lah aku ne...nak mintak teman dennis tapi mamat tu awal lagi dah kata taknak join..haih...sokay lah..ada boyfrend pon macam takade je...haihh....nasibbb..😂

Sepanjang aku jalan, kebanyakan pelancong yang berselisih mgan aku semuanya lovely couple...ok ..FINEE...so have i care?..😛..

"jomblo happy, jomblo pilihan hati ....🎶" sambil jalan aku nyanyi lagu tu..haih...tak ke bengap aku ne...😂 semoga tak hujan lah lepas aku nyanyi ne..tak bawak payung ne...😂

"Miss...are you miss dania? " tiba tiba bahu ku di tepuk seseorang dari belakang...lantas aku pusing kebelakang...dan.....seorang beruk sedang berdagang pisang di hadapan ku dengan elegentnya..😎😂ok jokes(author syok sndri gelak..muahahahaha...😂😂😂ok tak lawak😛)
Sebenarnya ada seorang amoi ne yg tegur aku dari belakang...😂

"yes me...kenapa ?" opss...TERspiking melayu lerr pulak..😂 #sila paham sendiri ya..😛

"oh..so miss lah cik dania ya? I nak beri sesuatu kat you...nah.." sambil menghulurkan satu sampul surat bewarna grey...sampul ape ne?

Selepas saja aku sambut surat itu, wanita itu terus berlalu pergi. What the...😒

"pe bende minah ne bagi?..takkanlh wasiat? " pantas aku bagi koyak je sampul tu dan......

LOOK UP NOWW!!

Hanya tiga perkataan itu yang tertulis dalam sampul itu..tengok atas? For what dohh???

Nak taknak aku dongak jugak lah...tapi dongak atas sebelah mana ne?? Dah macam apa entah aku pusing pusing kat tengah jalan tu😂. Tiba tiba muncul satu cahaya, dari sebalik bumbung...hotel? Herm...ehh..belon udara? Pelik jugak lah sebab tengah malam ne ada benda alah tu? Haha..tapi takkan lah bende tu kan? Terteleng teleng kepala ku nak cari 'bende' yang surat tu suruh...(walaupun surat tu sbnarnya arah dongak atas je..😂)

Aku Milik Mr. Mafia Tu...©Where stories live. Discover now