"Fenn.. Teman akak jap boleh tak? Beli barang dapur kejap..." Tanya kak Ad.
Aku yg ketika itu ralit belajar menggunakan katana terhenti seketika... Lantas pedang itu aku masukkan kembali ke dalam sarungnya (abang Nox punya) dan bergerak ke arah kakak ku.
"ape kak? Sorry saya tak berapa dengar..." ujarku. Ye aku memang tak berapa dengar tadi... Tepaksa kak Ad ulang balik ayatollah dia tadi..."...."
"Eh? Bukan abang Nox cakap kita makan kat luar je ke? Lagipun lusa kita dah balik jepun..." ujar ku. Memangpun.. Tak lama pun kitaorang kat Malaysia ne... Takut identiti aku tebongkar... Sebab tu lah abang lenox tak suruh beli barangan basah... Takut sayang je kalau tak habis masak...
"iya akak tahu... Tapi boringlah kalau makan kat luar je... Baik masak sendiri... Duit pun jimat... Lagipun belum tahu makanan kat luar tu bersih ke... Ape ke... Kan? So.. Untuk mengelakkan... Baik kita masak sendiri..." balas kak Ad sambil tersenyum. Huh.. Kalau dah keluar ayat doktor kesihatan dia... Camtu lah lagaknya...
👣 lupa nak gitau... 👇👇
🌻Kak Ad ne gelfren abang nox...
🌻kak Ad ne doktor pakar bedah.. Sebab tu author ada cakap yg kak Ad yg tolong lenox keluarkan peluru dekat perut dania and rawat dania...
🌻kak Ad jugak anak yatim piatu... Sebab tu dia boleh ikut lenox ngan dania gi jepun...
🌻👣itu je penerangannya.. Sambung balik.. 👣
"ok.. Bila nak pegi?" tanya ku.
"pukul 10 kita pegi... Guna kereta akak je.. Nanti akak inform Kat abang nox... Dia tak kasi... Jaga dia!! .... Eh.. Fenny.. Jom teman akak makan ice cream.. Akak dah sedia Kan kat atas meja..." sambil menarik tanganku. Sempat aku mengambil katana itu sebelum berlalu pergi mengikut kak Ad...
Gelak tawa saja kedengaran di meja makan diselangi bunyi sudu bertemu mangkuk kaca . Habis kami bantai ice cream satu kontena yg abang lenox beli kelmarin sewaktu balik dari rumah dennis. Habislah kalau abang nox tahu kalau buah hati dia pegi bantai aiskrim dia... 😂...
.....
Dari tadi berjalan, satu barangpun belum kak Ad ambik... Orang sekeliling masih pandang aku semacam... Yelah.. Aku pakai rambut palsu lah... Macam masa kat rumah dennis hari tu... Bezanya sekarang aku tak pakai cermin mata je...
"kak belum jumpa lagi ke?" tanyaku. Kak Ad lantas pandang kearahku.
" tak de lah kat sini... Tak jumpa.. " balas kak Ad pulak... Aik? Dah dekat 3 Kali round di tempat yg sama... Kak Ad baru perasan?
"akak cari ape? Kot kot saya boleh tolong ke..." tanyaku. Yelah dari tadi kitaorang asyik round tempat makanan dalam tin aje... Takkan nak beli tin sardin? Macam pelik... Haha..
"akak cari bawang... Tak jumpa jumpa.... Ishh..." rungut kak Ad. WHAT??!! B.a.w.a.n.g??? Cari kat tempat makanan dalam tin?? Akak ne biar betul? 😂
"akak janganlah buat lawak... Asal lah akak cari bawang kat sini?" tanya ku lagi... Naik jenuh dah kaki aku mundar mandir kat sini.... Ingatkan cari ape... Cari bawang rupanya... Hadoiii...
"akak tak de masa nak belawak ne dik oii..." balas kak Ad lagi sambil mata masih menghala kearah rak rak bahan masakan dalam plastik pulak... Seketika dia mengambil plastik serbuk.... Ntah tak nampak sangat nama plastik tu.. Macam serbuk Kari kot...
"akak nak cari bawang kat sana lah... Sini memang takde..." sambil aku tunjuk kearah tempat letaknya barang barang basahan...
"oh.. Situ ekk? Hehe..." sambil mengaru kepala, kak Ad pergi ke arah yg aku tunjuk tadi... Perlahan aku mengikut kerana aku bawak troli...
YOU ARE READING
Aku Milik Mr. Mafia Tu...©
Romansa28/5/18-ranked 1 in (percintaan) 29/5/18- ranked 3 in (couple) Mengisahkan seorang gadis yang bercouple dengan seorang mafia tapi tidak langsung mengetahui identiti sebenar lelaki itu sehingga suatu hari, rahsia lelaki itu pecah sendiri di hadapan g...