[ I Wish i can change you to be an hero... Not a devil.. ]
🔱🔱🔱
Dania p.o.v
Aku masih kaku...aduh...hensemnye...
Dilihat lelaki itu masih statik memegang pinggangku...kat tangga pulak tu....dapat dilihat mascle mamat tu dengan jelas sebab mamat tu hanya memakai singlet...fuhh...^_^
"Awak ok?" Pertanyaan lelaki itu memantutkan pengamatanku...ceh!! Sempat pulak aku jadi gedik ye...
"Aarr...ye ye..saya ok..." balasku. Aku pantas berdiri tegak di tangga sambil memegang palang kat tangga tu...mamat tu pulak berdiri kat depan aku atas satu tangga dari aku...perghh...tinggi arr mamat ne...sekutu dennis ke ne...tinggi siot...sakit tengkuk aku nak dongak...
"Lain kali hati2...nasib saya sempat sambut awak...kalau tak...dah jadi bowling awak tau tak??" Ujar plus nasihat dari mamat tu...aku hanya tersengih...malu lah jugak sebab kene ceramah ngan jejaka hinsom ne...hehe..
"Hehe...but thanks sebab slamatkan saya...nasib awak ada tadi...." balasku sedikit tenang. Aku sedikit gemar dengan perwatakan mamat ne yang peramah? Betul tak?
"So...saya Lenox....you can call me Nox...or Leo..." kan aku dah kata...peramah mamat ne...siap perkenalkan diri lagi walau BETA tak tanya...ahahaha...TERbaik...
"Ouh...saya Dania..." balasku...kitaorang pun shake hand...
"Awak nak gi mana ne??" Tanyanya.
"saya nak...nak..turun gi bawah...." balasku... tentang makan tu aku taknak crrita...wkwk...
" laaa...asal tak mintak tolong si dennis....kaki awak sakit kan??" Tanyanya lagi...dia kenal dennis rupanya...geng kot dorang ne...sebab mamat ne cuma panggil nama aje...bukan BOSS....
"Tak pelah...saya taknak susahkan dia...." kataku. Padahal aku memang nak mintak tolong pun ngan mamat sorang tu tapi cepat aje lesap...
" Sokaylah...biar saya tolong awak...nanti tegolek nanti awak dari tangga....." kata Lenox dan mula merendahkan badannya...apa dia nak bua....t????!!!
Tanpa salam tubuhku sudah dicempung oleh Lenox...akibat terkejut automatik tanganku melingkar di leher jenjangnya...
Kusss semangatt....."Lenox!! What are you doing? Put me down!!" Marahku.. sambil cuba meronta...namun gagal...lenox hanya tersenyum sambil terus menuruni tangga...
Akhirnya aku hanya diam. Pasrah jelah...kang meronta2...jatuh pulak dedua kat tangga tu...
Apabila kami kian menghampiri tangga yang terakhir...kedengaran bunyi2 orang bercerita...kuat!! Macam ramai aje...kat atas tadi tak pulak dengar keriuhan tu...
Sampai aje di bawah, aku fikir si Lenox ne akan terus turunkan aku...but sebaliknya pulak terjadi...dibawanya aku pegi tempat yang aku dengar riuh tadi tu...sambil cempung aku kot...weh...malu weh...
"Nox...put me DOWN!!" Arahku tegas. Namun lelaki itu hanya buat muka derk...hampeh....doooh...
Sampai saja di sana, dengan selamba lenox menyapa...
" yooo...joo..." sapanya...sambil mencempung aku...aku dah merah muka...malu kot...
KRIK...KRIK...KRIK...
"Asal...?" Tanyanya apabila semua tetiba senyap...aku tak berani toleh muka...masih hadap perut lenox...
"What are you doing to her??" Satu suara bertanya memecahkan kesunyian itu...macam suara dennis...!
YOU ARE READING
Aku Milik Mr. Mafia Tu...©
Romance28/5/18-ranked 1 in (percintaan) 29/5/18- ranked 3 in (couple) Mengisahkan seorang gadis yang bercouple dengan seorang mafia tapi tidak langsung mengetahui identiti sebenar lelaki itu sehingga suatu hari, rahsia lelaki itu pecah sendiri di hadapan g...