CHAPTER 8: ITS HIM?

9.7K 324 46
                                    

[ I Wish i can change you to be an hero... Not a devil.. ]

🔱🔱🔱

~klinik~

Akibat kaki ku yang kian membengkak setelah bangun pagi tadi...mama bertegas menyuruh aku ke tempat alah ne...aku TAK SUKA KLINIK OR HOSPITALL....tapi malang nasib tuan hamba kerana baginda dan permaisuri suruh pegi klinik jugak!!!

So now here im.....cehh...

Aku sorang je pegi...mak ayah kan keje...
Nak mintak teman si anjie but minah tukan kerja...hu...hu...

Setelah siap buat pemeriksaan dan sebagainya aku pun keluar dari tempat alah tu...

"Kaki...kaki...nape lah kau sakit?? Dah macam siput lah pulak aku jalan jongket2 sebelah kaki ne....haish...ne minah tu punya pasallah ne!!" Sendirian aku bermonolog...tak puas hati ne...

Perjalanan ke arah bas stop yang biasanya dekat semacam jauh. Aku tengok jam...10.49am...hish..dah lah area sini susah nak dapat kenderaan kalau dah tengah hari...lambatlah pulak beta ne jalan...huah!!! Dari kejauhan aku nampak sebuah bas berhenti. Wah!! Sedaya upaya aku percepatkan langkahku walau tetap lambat...wkwk...

"Wehh...tunggu aku...wehh!!!" Terjerit2 aku cuba menahan bas tu dari jalan...tapi hampa apabila tiba tiba sebuah kereta hitam berhenti betul2 di hadapan ku... hish kereta ne...nak tunjuk hebatpun janganlah halang jalan baginda ne...buat baginda murka aje...

Tanpa memperdulikan empunya kereta yang over..tu aku teruskan jalan sebelum bas tu tinggalkan aku...tiba tiba...

TRINGG...TRING....

bunyi call....

Hishh...orang tengah darurat nelah banyak setan nak ganggu...pantas aku mengambil fon aku dalam beg sambil jalan.

YOUR BOSS....CALL

Engkau lagi joo....haiya...paksa jugak aku jawab...tengok bas dah pasang signal hadap jalan raya...wehh!! Dah nak gerak ke???!!!!!

YOUR BOSS- hello... kau kat mana ne??

DANIA- BOSS...KEJAP....

Kataku sambil cuba menahan bas tersebut yang sudah bergerak...namun hampa bila selamba tuan hamba kene limpas....fuhhh....sempat aku nampak seorang budak tu dari dalam bas lambai tangan kat aku dengan senyuman mengejek...cehh!! Dahlah tak ada gigi....ada hati nak gelakkan aku?? Hampeh....

YOUR BOSS- hellooo...aku tanya ne...kau kat mana?? Aku tengok tadi kau takde kat butik....

Aku yang seperti baru sedar pantas menyahut call....lupa pulak boss call...hehe..

DANIA- ahh...ye ye..boss...saya tak datang keje hari ne...saya pegi klin......emmm...emmm

Belum abis aku cakap ada sepasang tangan menutup mulutku...samar samar aku dengar suara dennis di fon aku " hello?....dania...are you there??" Kata si dennis...tak lama tu telefon aku di rampass...sh*t!! Ye...kepala aku mula pening...tektik sama waktu BGD dennis culik aku dulu...but...sape dorang ne??

"Hi..bro...kau nak dia?? Datanglah tempat kitaorang...kalau tak...hemmm....goodbye aje lah yerr..." kata lelaki yang merampas fon aku tadi...dia kenal dennis ke??
Whatt??

"Bawak pompuan ne masuk kereta sekarang....cepat...bos nak cepat ne..."
Serentak dengan itu aku di tolak ke dalam kereta...akibat bius itu aku juga tak sedarkan diri...haraplah dorang tak apa apakan aku....amin...

*********************************

*************

DENNIS P.O.V

Aku Milik Mr. Mafia Tu...©Where stories live. Discover now