12 // "familie middagen" -part 2

275 14 6
                                    

Jessica's synsvinkel:
Resume:
"Vi ses Jess, og pas nu på dig selv ik'?" Smiler Martinus, imens han vinker.
Jeg vinker tilbage, og går ellers et par huse ned af vejen, og så er jeg der.
Jeg går op til huset, banker på og døren bliver åbnet af Brandon.
Jeg håber det kommer til at gå godt.

Brandon byder mig indenfor, og jeg takker jo selvfølglig ja. I alle bøgerne om playeren og pigen, bor playeren altid i et kæmpe stort hus, hvor han så kan feste til langt ud på natten i weekenderne, men sådan er det her hus ikke. Dette hus er lidt større en de normale parcelhuse. Det er ikke indrettet med de nyeste, dyreste og mest moderne ting, men derimod er det indrettet med hyggelige, lidt gamle og mindeværdige ting.
I hjørnet af stuen står der for eksempel en lænestol, jeg ville skyde på, er hans bedstefars stol, på hylderne er der fyldt med billeder fra hans barndom og op af træ gelænderet på trappen, er der udskåret små grene med blomster på. Jeg ville gætte på, at det er hans bedstefar, som har skåret det, men hvad ved jeg.

Brandon følger mig ind i stuen, og vi sætter os ned i sofaen. Jeg vil lige gøre reglerne tydelige for ham, så det starter jeg med "hør her Brandon, jeg vil lige gøre reglerne helt tydelige for dig.
Så regel nummer 1 fake-kærester kysser, snaver eller berører hinanden fysisk, bortset fra kram, regel nummer 2 jeg styrer alt det der med hvornår vi mødtes og sådan, sidste regel eller ting: du skal vise mig rundt i huset, og vise mig billeder af din familie, så jeg ved lidt på forhånd"
Han nikker forstående, men kommenterer så "du nævnte ikke noget med ingen fysiske aktiviteter?" Siger han i et legende toneleje, med et slesk smil på læben og et frækt glimt i øjet.
"Nej. Bare. Nej" sukker jeg.

Nu er der gået 30 minutter, og jeg har nogenlunde fået præsenteret hans familie.
Mor:
- Alice White, gift med William White og mor til 3 børn. Hun er 41 år gammel, og arbejder som sygeplejerske.
Far:
- William White, gift med Alice White, far til 3 børn. Han er 42 år gammel, og arbejder som ingeniør.
Storebror:
- Zac White, storebror til Brandon. Han er 21 år gammel og har en kæreste ved navn Cassidy.
Lillesøster:
- Ariana White, lillesøster til Brandon. Hun er 6 år gammel.

Klokken er 18:29, og Brandons mor kalder på familien. Da jeg træder ind i spisestuen, kan jeg mærke alles blikke på mig, hvilket gør mig lidt ukomfortabel.
Jeg smiler let, og siger hej til dem alle.
"Så du er altså den længe ventede kæreste?" Spørger Alice.
"Ja det er mig, Jessica Johnson, Brandons kæreste" smiler jeg.
"Godt scoret bro, jeg må indrømme, st jeg nok ikke helt troede dig i starten" griner Zac.

Jeg er lige ved at blive kvalt i mit eget grin, for William fortalte lige en sjov historie om Brandon.
Da Brandon var mindre havde han set Emil fra Lønneberg, den episode med suppeterrinen. Han tænkte, at man nok nemt kunne komme ud af den, så han fandt sin mors vase og proppede sit hovede derned, det viste sig så, at man ikke så nemt kunne det, og stakkels Brandon sad fast i en uge, da Alice ikke nænnede at smadre den. Til sidst var hun do nød til det alligevel.

Hvem skulle have troet, at det faktisk ville blive sjovt at være en andens fake-kæreste?
______________________
Part 3 er på vej❤️
-Bolette

HomeOù les histoires vivent. Découvrez maintenant