Jag sänker musiken i mina lurar en aning när jag får syn på Vilda, Astrid och Mikaela. Jag har lyssnat på Dantes så kallade låttips, just nu spelas Nightcrawler av Travis Scott. Det är rätt intressant att se vad han har för musiksmak. Jag brukar inte riktigt lyssna på sån här musik, liksom hiphop, trap. Vad det nu heter.
"Hej", jag ser upp och möter Mikaelas ögon, jag ler mot henne.
"Hej, är det bra?", jag hade precis tänkt lägga ner mobilen i fickan igen och gett Mikaela en kram, när min mobil flyger ur min hand. Inte kanske bokstavligen flyger, den flyger väl i backen.
"Ojävlar, ta det lite lugnt", hon börjar skratta och böjer sig ner för att ta upp min mobil. Det där med att hörlurarna räddar mobilen är en myt, iallafall i vissa fall.
"Tack", hon räcker mig mobilen, men stannar med blicken på skärmen en sekund.
"När började du lyssna på Travis Scott?", hon ger mig en konstig blick, men jag fattar henne. Jag är väl kanske inte riktigt 'typen' som lyssnar på sån musik, som sagt.
Jag biter mig lite i läppen och ser fundersamt på henne medan jag lägger huvudet lite på sne, jag märker att Vilda retsamt flinar mot mig. Antagligen för att hon vet om smset som "jag" skickade till Dante igår. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
"Travis Scott?", Astrid ger mig en mystiskt blick. "Vem är du och vad har du gjort med Diana?". Hon tar tag i min haka och ser noggrant på mig.
"Men lägg av", jag skrattar åt hur dom beter sig och börjar gå in i gallerian. Jag stänger Spotify appen och lägger ner både min mobil och hörlurar i fickan på min jacka.
"Okej vad var det ni skulle ha nu då?", Vilda går upp bredvid mig och gör så vi går armkrok. Mikaela och Astrid dyker upp på min andra sida.
"Jag behöver bara ett par jeans, några trasiga typ. Det är snyggt och det blir inte så varmt", svarar Astrid och jag kollar ner på hennes svarta byxor. Jo det är nog rätt varmt.
Inte för att jag har på mig något helt annorlunda. Ett par svarta byxor, fast med hål här och där. Mamma frågade om jag verkligen skulle ha på mig ett par så trasiga byxor till och med, vilket mitt svar var att ja, ja det ska jag. Till det har jag en kortärmad grå adidas tröja, men själva loggan över bröstet. Inget speciellt egentligen, och ett par vita adidas skor till så klart.
"Ska vi käka först eller?", fortsätter Vilda fråga.
"Vi kan väl svänga förbi typ H&M först? Så är det avklarat", svarar Astrid och Vilda svarar genom att nicka.
"Hur gick intervjun då?", jag ler svagt mot Vilda som suckar.
"Jag tycker att vi inte ska prata om den", säger hon bara lätt irriterat och jag kopplar snabbt till att det inte gick så bra.
"Nej okej då gör vi inte det", säger jag bara, jag ger Mikaela en förvirrad blick men hon rycker bara på axlarna. Jag kollar framåt igen medan vi går igenom den rätt stora gallerian.
Det tog inte mer än 5 minuter att gå till H&M. När vi väl kom fram blev Vilda på bättre humör, och började plocka på sig en hel del kläder. Jag själv som inte är ett så jätte stort fan av att prova kläder hade inte så jätte kul med andra ord.
Efter nästan 45 minuter gick vi iallafall för att äta, Astrid hade fått sina jeans och Vilda hade också köpt någon tröja. "Ett riktigt kap" som hon själv säger. Jag har kopplat in mina hörlurar igen, Travis Scott spelas fortfarande på rätt hög volym. Jag och Vilda bestämde oss för att dela på en pizza.