7.Bölüm

233 51 3
                                    

Sınıfa girdiğimde yüzümün bembeyaz olduğunu farketmemiştim.

"Hayley sen iyi misin?"

"Evet Lolita ben iyiyim." diyerek sırama oturdum. O sırada Kris de meraklı bakışlarla beni izliyordu.

Aklım çok karışık. Rüyalar, Rachel, Radyan tüm bunlar ne? Acaba gerçekten günlüğe bakmalı mıyım? Evet günlüğe bakıcam ve gerçekleri öğrenicem.

Rachel sıramın önüne gelerek "Hayley, tekrar karşılaştık."

"Evet öyle."

Rüyamdaki kızla tıpa tıp aynıydı. Sadece gözlerinde mor halkalar bulunmuyordu. Zayıf ve uzundu.

"Günlüğü okuyacak mısın?"

"Üzgünüm günlük kayıp."

"Sanırım ben nerde bulabilceğimi biliyorum. Meraklanma ben senin için bulurum." dedi ve yanımdaki sıraya oturdu. Lolita'da kızgın kızgın bakıyordu. Ben tam ağzımı açıyordum ki Lolita "Kalk yerimden!" diye kükredi.

"Üzgünüm bugün Hayley ile oturmak istiyorum." Rachel bunu çok alaycı bir biçimde söylemişti. İkiside birbirine kızgın kızgın bakıyordu. Sonra Lolita eşyalarını alıp Kris'in yanına oturdu. Nedense bugün Kris benimle hiç konuşmamıştı.

Bay Freund'un gelmesiyle ders başladı. 10 dk sonra sınıfın kapısı hızla açıldı. Yine bir öğrenci geç kalmış olmalıydı ama gelen kişi rüyamdaki çocuktu. Sanırım delirmek üzereyim ya da Rachel'in dedikleri doğruydu. Ben düşünürken rüyamdaki çocuk bana gülümseyerek arkamdaki sıraya oturdu. Rachel sanırım haklı ben radyanım. Kafayı yicem.

Rachel kulağıma eğilerek "Onun adı Allen, o da radyan." dedi.

Kendimi Allen ve Kris'in arasında kalmış gibi hissediyorum. Gerçekten tuhaf.

Öğle arasında iştahım olmadığı için kütüphaneye gittim. Kitaplar çok güzeldi, görünce bile bütün sıkıntılarım gidiyordu. Kitapların arasında gezerken omzumda bir el hissettim. Hızlıca arkamı döndüm ve omzuna dokunan kişi rüyamdaki çocuktu. Onu görmenin şokuyla neredeyse düşüyordum ki beni belimden yakaladı. Ayağa kalktığımda Kris'in de orda olduğunu farkettim. Benim onu gördüğümü farkedince hemen kütüphaneden çıktı ve benim kalbimde yine o boşluk oluştu.

Allen'ın konuşmasıyla kendime geldim.

"Merhaba." yüzünde sinsi bir sırıtış vardı. Rüyamdakiyle tıpatıp aynıydı. Saçları birbirine karışmıştı ve elinde sigara vardı. Ve ben sigara kokusunda rahatsız olurdum. Beraber herkesten uzak olan tarafa oturduk.

"Şu şeyi yanımda içmesen iyi olur. Ayrıca okulda sigara içmek yasak. "

"Peki." dedi ve elindeki sigarayı çöpe attı.

"Hayleydi dimi?"

"Evet, sende Allen olmalısın."

Kafasını salladı ve "Sen sadece radyan değilsin. Hem felix hem radyansın." Bir süre sessiz kaldım.

"Felix nedir?"

"Bizim düşmanlarımız."

"Neden?"

"Uzun hikaye."

"Anlatman için zaman var. Öğle tatili daha bitmedi."

"Peki o zaman anlatayım. Felixlerin yayılmasını önlemek için bir ilaç uyguladı. Bunun sonucunda da bazıları yan etki gösterdi. Ve bizler ortaya çıktık. Bizden hep nefret ettiler. Anneannen bizden birine aşık oldu diye onu öldürdüler ve bize suç attılar. Bütün felixler bizim insanlarımızı öldürdü. Bazıları kaçıp kurtuldu. Tıpkı bizim akrabalarımız gibi." gözlerinde hüzünlü bir bakış vardı.

"Bu çok acımasızca."

"Aynen öyle ve sen bu savaşta bizimle olmalısın. Onlar tüm insanlara hükmetmek ıstiyorkar.

"Elbette sizinle olucam. İnsanlara ve size bunu yapmamalılar."

"Teşekkürler Hayley ve etrafına dikkat et çünkü felixler çok yakınında."

"Nerdeler?"

"Bizde bilmiyoruz, sadece hissedebiliyoruz." dedi ve ekledi. "Neyseki hükümetin bizden haberi yok.Öldü sanıyorlar, bizde zarar vermesinler diye bazılarını hükümete söylüyoruz. Hükümet bizi felix avcısı sanıyor."

"Peki felixler sizi biliyorsa neden hükümete sizi söylemediler?"

"Şey... bilmem." tuhaf bir biçimde tedirgin görünüyordu. Sanırım felixlerden korkuyordu. Açıkçası bende korkmalıyımdım.

O sırada günlüğe benzer bir defterle Rachel yanımıza geldi.

"Bu nedir?" dedim.

"Anneannenin günlüğü." dedi gülerek.

"Gerçekten mi?"

"Yani bize inanmazsan gerçekleri burdan öğrenebilirsin."

"Elbette size inanıyorum ve nasıl buldun?"

"Meslek sırrı. Yani bizim büyü güçlerimiz var da." dedi ve anonsla birlikte kütüphaneden ayrıldık.

* *

Lolita'dan

Bugün Rachel'i görür görmez onun radyan olduğunu anlamıştım. Tabi kardeşi Allen da radyandı. Tek anlamadığım şey Hayleyden ne istedikleriydi. Hayley felixdi yoksa hem felix hem radyan mıydı? Tabi ya yoksa Rachel, Hayley'e iyi davranmazdı. Hayley'in büyükannesinin günlüğünü bulmam lazım çünkü herşeyin cevabı o günlükte. Bugün bu konuyu konuşmak için Peter amca ile sınıfta buluştuk.

"Ben size demiştim. Bizden önce davrandılar ve Hayley'e herşeyi yalan yanlış anlattılar. Hatta ona radyan olduğunu söylediler. "

Kris: "Ama o felix."

"Hayır o hem radyan hem felix. Hayley'in büyükannesini radyanla birlikte oldu diye öldürmediler mi?"

Kris:"Evet ama bu nasıl mümkün olabilir?"

Peter Freund: "Evet, olabilir. Hayley'e başka ne anlattılar Lolita?"

"Ona sahte bir günlük vermişler ve Hayley'in büyükannesini bizim öldürdüğümüzü söylemişler. Ancak bu kadarını okuyabildim.Biliyorsunuz o kadar güçlü değilim."

Kris: "Kahretsin!!!"

Peter Freund: "Tek çaremiz günlük. Hayley'in bize inanacağını sanmıyorum. Hadi günlüğü bulmak için dağılalım."

"Bunun için Londra'ya gitmemiz gerektiğinin farkında mısın?"

"Evet yarın hafta sonu tatili ve bunun için en uygun zaman."

FelixHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin