Szuper napnak ígérkezett.
Délelőtt a könyvtárban titokban meglestük a tombolanyereményeket. Hellának egy parfüméria vásárlási utalványa szúrt szemet először, nekem egy vaskos doboz. Bár nem néztem bele, a fedelébe vésett idézet mindent elárult róla: „Az élet egy színpad, melyen játszani kell, s ha könnyes a szemed, akkor is nevetni kell." Mindig is vonzott a színházi élet. Na persze nem pont a színészkedés, utáltam szerepelni. Már attól ki tudtam készülni, ha kiselőadást kellett tartanom. A rendezés viszont mindig is érdekelt. Szuper érzés lehet, hogy te vagy egy előadás gerince, az egész megálmodója. A rendezők sosem lépnek színpadra – mégis mindenki tudja, hogy az ő érdemük a darab megszületése.
A délutáni órák elmaradtak, így volt időnk elmenni egy varrónőhöz, hogy ránk igazítsa a ruhákat. Hella ruhája tökéletesen illett hozzá: combközépig érő, éjfélkék koktélruha, szív alakú kivágással. A varrónő is el volt ájulva tőle: kicsit összébb húzta az anyagot a felsőtestén, hogy a dekoltázs kicsit jobban látszódjon. Az én ruhámnak a derekát kellett behúzni, hogy ne csak lógjon rajtam.
- Köszönjük szépen a gyors segítséget! – mosolyogtam a nőre. – Mennyivel tartozunk?
- Semmivel – felelte.
- De hát...
- Ugyan, nem volt nagy munka! – mosolygott ránk. – Gyönyörűek vagytok a ruhákban. Érezzétek jól magatokat!
Hellával összenéztünk. Látta rajtam, hogy nem tetszik az ötlet.
- Nem tehetjük – fordultam a nő felé. A vonásai elsötétültek, a száját egy vonallá préselte össze.
- Ne sértsd meg az érzéseit! – suttogta Hella. – Nagyon hálásak vagyunk a kedvességéért! Még egyszer köszönünk mindent!
Ruhaigazítás után hozzánk mentünk, hogy együtt készüljünk fel a nagy estére. Elmagyaráztam neki, hogy az eladó milyen frizurát készített nekem pár nappal ezelőtt. Hella simán elmehetne fodrásznak: én megálmodtam, ő megcsinálta. Ugyanúgy néztem ki, mint akkor az üzletben.
Amíg barátnőm a hajsütővasat melegítette ránéztem az üzenetekre.
Bence: Hogy állsz?☺
Napsugár: Készen vagyok, Hella még készülődik. A srácok fél 7 felé jönnek értünk.
Bence: Akkor ott találkozunk?
Napsugár: Aha. Már nagyon szeretnélek látni öltönyben. ;)
Bence: Szó sincs öltönyről :P Fekete farmer, sötétkék farmering, fekete bőrkabát.
Napsugár: A jó öreg farmercuccok...
Bence: Sosem lehet megunni őket ;)
Napsugár: Ha te mondod...
Bence: :)
Napsugár: Kicsit sem fogunk hülyén kinézni egymás mellett :D
Bence: ?
Napsugár: Az én ruhám olyan, mintha nem is a bálomba, hanem az esküvőmre mennék, te meg tipikus retro szerelésben leszel... Passzol, meg minden :D
Bence: Legalább eredeti páros leszünk☺♥
Napsugár: Az biztos☺ Majd találkozunk!
Bence: Már alig várom♥
- Ó, egyem a szíveteket! Miért nem kezdtek el randizgatni?
- Miért nem hagysz fel már végre azzal az idegesítő szokásoddal, hogy belenézel a privát beszélgetéseimbe? – kérdeztem vissza.
- Egy ideje elkészültem, de nem akartam megzavarni a turbékolást. – Hella csábosan felvonta a szemöldökét. – Na, hogy festek?
A szép nem tűnt helyénvalónak. Barátnőm elképesztően festett: a ruhával azonos színű lakkcipő és a gyöngyházfényű ékszerek tökéletesen passzoltak egymáshoz. Göndör szőke haját kivasalta, így még egzotikusabbnak tűnt világító kék szemeivel.
- Ma este minden pasi azért fog harcolni, hogy téged táncba vihessen – feleltem.
Kolos fuvarozott minket kocsival. Jómódú szülők egyszem fiácskájaként a sikeres jogsival szinte egy időben megkapta az első kocsiját is. Nemrég volt a szülinapja, amire egy lehetőséget kapott arra, hogy a motoros jogsit is megszerezze. Ezzel azonban (tudtommal) a mai napig nem élt.
Elégedetten mértem végig.
- Végre, egy öltönyös pasi!
A fekete, helyenként csillogó öltöny szinte egybeolvadt félhosszú, fekete hajával. A visszapillantón keresztül ő is megnézett magának.
- A bálunkra megyünk, nem az esküvődre, szépségem.
- Kabbe.
A szeme körül megjelentek azok az imádnivaló nevetőráncai.
- Tudod, hogy csodásan nézel ki.
- Igen, tudom. Ezt amúgy Hellának kellett volna mondanod. Csak úgy szólok.
A fiú vetett egy pillantást rá is.
- Nem találok szavakat.
Hella felnevetett.
A zene fülsüketítően hangos volt. Az egész terem izzadságszagtól bűzlött, pedig bőven volt még üres asztal. A táncparketten mozdulni sem lehetett anélkül, hogy nekimentünk volna valakinek.
Ennek ellenére Bencével megálltunk egy talpalatnyi helyen, és ringatózni kezdtünk. A többiek egy asztalhoz menekültek. Hella éppen könyörgőn nézett Kolosra, aki csak elhúzta a száját. Hella egyértelműen táncolni akart. Ákos és Márk nyilván egymás szívatásával szórakoztatták Flóráékat. Kornél egy tálcával a kezében tért vissza.
A fejemet Bence vállára hajtottam. Mélyen belélegeztem az illatát. Kötelességemnek éreztem, hogy az emlékezetembe véssek minden apró részletét, ami hozzá köthető.
Mikor megint felnéztem, Hellával találkozott a tekintetünk. Mosolygott. Visszamosolyogtam.
Lehet, hogy igaza volt. Már rég össze kellett volna jönnöm Bencével, elvégre semmi sem szólt ellene.
Elhúzódtam tőle.
- Bence, figyelj csak, én...
A mondandóm félbeszakadt. A fiú, és rajta kívül mindenki más is a teremben, ledermedt. Szó szerint. Hiába szólongattam, ráztam a vállát, minden eredménytelen volt. Semmire sem reagált.
Kétségbeesve szaladtam oda a barátaim asztalához. Ők is mozdulatlanok voltak. Senki sem mozdult. Senki, kivéve engem.
A sírás kerülgetett. Mi történik? Nem drogozhattak be, hiszen még nem ittam semmit, és Bencén kívül sem táncoltam még senkivel.
Lehet, hogy összeestem, és most csak képzelődöm?
Ezekre a ki nem mondott kérdésekre hamar választ kaptam.
- Sértő, hogy nem engem választottál partnernek.
DU LIEST GERADE
Életem, Halálom! |BEFEJEZETT|
FantasyNapsugár. Derűt ébresztő név, nemde? Kezdetben így is volt, amíg egy tragédia be nem árnyékolta egész további életét... ami nem folytatódott olyan sokáig, mint általában az emberek élete. Pontosabban: nem a Földön élte hátralévő élete jelentős részé...