Pohľad Michaela
Dnes mám narodeniny. Aj keď mám 16, oslavu budem mať vo Freddyho pizzerke. Pozval som len najlepších kamarátov. To sú: starší brat Frederick, kamaráti Alex, Brendon, Cordelia, môjho najlepšieho kamaráta Marcusa a samozrejme najlepšiu kamarátku Lunu.
Sme v pizzerke a rozprávame sa. Teda aspoň ja, Brendon, Cordelia a Marcus. Luna obdivuje animatronikov a Frederick s Alexom sa snažia na ňu urobiť dojem. S Lunou a Marcusom sme rovnako starý, ostatní sú od nás o rok starší, teda až na Cordeliu, tá je o rok mladšia. Luna aj chalani sa ku nám vrátili a začali sme sa všetci rozprávať a zabávať sa. Zrazu som si všimol, ako nás sleduje Brendonov strýko. Robí tu nočného strážnika, lenže dnes má dennú. Pozeral sa na nás tak čudne. Doniesli nám pizzu. Lepšie povedané zlatý medvedí animatronik v ľudskej verzii. Áno, takýchto tu majú animatronikov. Sú to roboty s podobou človeka a zopár zvieracími znakmi. Ten robot sa na nás usmial a odišiel. ,,Viete, že tieto animatroniky sa dajú využiť aj ako kostýmy?" opýtala sa Luna. Všetci sme sa na Lunu pozreli. Ona si to vyložila asi zle. ,,Nemám chuť na pizzu," povedala a odišla. Chcel som ísť za ňou, lenže ma predbehol Brendon: ,,Pôjdem za ňou! Predsa len, je to moja sesternica z druhého kolena." Odišiel za ňou. Vždy jej lezie okolo zadku. Akoby jej bol bratom. Ona ho však vždy pošle do hája. Mám ju rád, až sa dá povedať, že viac ako kamarátku. Vtedy zmizol aj Brendonov strýko.Pohľad Luny
Odišla som. Nechcem počúvať ich reči a doberanie si ma. Animatronici ma veľmi zaujímajú. Viem o nich skoro všetko. A to, že si oni myslia, že pekné dievča nemá vedieť také veci, nie je pravda. Ja mám na to. Vždy sa tak na mňa pozerali, keď som začala hovoriť o animatronikoch. Nevedela som kam idem, keď ma zrazu dobehol Brendon. ,,Luna, poď späť! My sme to tak nemysleli." Bola som naštvaná. ,,Vieš, kde si môžeš strčiť tie svoje keci." Rozutekala som sa na dievčenské záchody. Tam som aj zostala.
Pohľad Brendona
Zdrhla. To dievča si všetko berie až príliš k srdcu. Chcel som sa vrátiť k ostatným, lenže ma zastavil strýko Afton. ,,Poď so mnou!" Vzal ma za ruku a ťahal do Part&Servis. Vošli sme dnu a on zatvoril dvere. Rozhliadol som sa po miestnosti, keď v tom som zacítil ostrú bolesť. Ďalej bola už len tma...
Pohľad Alexa
,,Kde sú toľko tí dvaja? Idem za nimi," povedal som. Postavil som sa a vybral sa za nimi. Cordelia šla so mnou. Nikde sme ich nemohli nájsť. Prechádzali sme okolo Part&Servis. Vošli sme dnu. Cordelia vykríkla. Pred nami na stole ležal mŕtvy Brendon. Zalapali sme po dychu. Za nami sa zavreli dvere. Z tmy sa vynoril pán Afton. V ruke držal nôž. Rozbehli sme sa po miestnosti. Cordelia vbehla do veľkej krabice. Ja som sa schoval naproti pod stôl.
Pohľad tretej osoby
Afton sa sklonil nad krabicu a niekoľkokrát do nej bodol. Z krabice sa ozýval krik mladého dievčaťa. Po chvíli krik ustál. Afton kopol do krabice a tá sa prevrátila. Z krabice vypadlo nevládne telo mladej dievčiny. Všade bola krv. Alex si zakryl ústa, aby nevykríkol. ,,Kde si, chlapče? Neboj sa, ja ti neublížim." Pristúpil k stolu. Alex sa posunul trochu viac dozadu. To však robiť nemal. Zvalil kufrík s náradím. Afton ho vytiahol a priviazal o stoličku. ,,Č-čo odomňa chcete?" Afton sa zasmial. Jeho smiech pripomínal psychopata. ,,Nič, len... Tvoju smrť!" Vytiahol sekeru a odsekol Alexovi hlavu.
Pohľad Marcusa
Skoro všetci šli hľadať našu Lunu. Ja a Michael sme sa zatiaľ stali obeťami Frederickovho spevu. Spieva síce pekne, ale už je to otravné. Zrazu ku nám prišiel Afton. ,,Chcete vedieť, ako týto animatronici fungujú?" opýtal sa. S Michaelom sme mu povedali, že nie, lenže on sa nedal: ,,Je tam aj Luna a chcela, aby som po vás prišiel." Obaja sme hneď zbystrili a vybrali sa za ním. Vošli sme do Part&Servis, avšak Luna nikde. Namiesto toho sú všade mŕtve telá našich kamarátov. Chceli sme sa rozbehnúť preč, lenže Afton nám zatarasil cestu.
Pohľad Fredericka
Kde sa všetci podeli? Veď predsa nespievam až tak hrozne. Šiel som ich hľadať. Moja prvá zastávka bola Part&Servis. Neviem prečo, proste ma to tam ťahá. A dobre, že som tam šiel najprv. Vošiel som dnu. Uvidel som, ako pán Afton drží Marcusa za rameno a bodá ho. Michael stál vzadu a plakal. Afton ho už chcel zabiť. Vbehol som dnu a zavesil sa na Aftona. Ten sa trochu zatackal dozadu. Afton ma zhodil, otočil sa na mňa a zasmial sa. Potom už len tma...
Pohľad Luny
Vracala som sa späť k ostatným, keď som zrazu začula Frederickov krik. Rozbehla som sa tým smerom. Vbehla som do miestnosti. Všade ležali mŕtve telá. Michael stál v rohu a triasol sa. Afton sa ho chystal prebodnúť. Rozbehla som sa a postavila sa pred neho. Telom mi prešla ostrá bolesť. Do očí sa mi nahrnuli slzy. Cítila som, ako zo mňa vytiahol nôž. Pozrela som sa na Michaela. Mal v očiach slzy. ,,Bež!" povedala som. Rozutekal sa. Afton sa chcel za ním rozbehnúť. Z posledných síl som ho objala, aby sa nemohol hýbať. Vtedy som zacítila ďalšiu ostrú bolesť.
Pohľad Michaela
Som slabý. Nedokázal som ju ochrániť. Utekám ako zbabelec. Zrazu ma chytila čiasi ruka a zatiahla späť do miestnosti. Otočil si ma k sebe. Bol to pán Afton. ,,Neplač, chlapče! Máš také krásne oči. Ukáž!" Pocítil som silný tlak na mojich očiach. Niečo mi tam prasklo. Potom už nič...
Pohľad tretej osoby
Oznámenie!
Freddyho pizzeria zatvára z dôvodu vyšetrovania vraždy šiestich detí. Otvorená bude znova až od Nového roka.
Toto oznámenie vyšlo pred dvoma mesiacmi. Pizzeria je znovu otvorená a sú tu dva hlavné animatroniky. Zlatý medveď Freddy Fredbear a zlatý zajac Spring Bonnie. Ešte je tu jeden vedľajší - Pupet. Pizzerii aj po tom incidente zostala úplná návštevnosť. Po pizzerii sa premáva šesť malých svetielok. Každý si myslí, že sú to špeciálne efekty, lenže nikto nevie, že to sú duše detí. Je ich sedem, z čoho v novinách boli spomenuté len šesť. Na jednu dievčinu zabudli. Nastala noc a animatroniky sa vypli. Pizzeriu zavreli.