När jag vaknar i den nya lägenheten inser jag att sommarlovet är slut... Jag måste till den nya skolan... Jag går långsamt upp ur sängen innan jag tar på mig ett par vita jeans med hål på knäna och en lite längre ljus röd hoodie. Sedan går jag långsamt ner i köket och gör snabbt iordning en macka med ost på. När jag sitter och äter kommer mamma också in i köket. Jag ler åt henne när hon säger "Godmorgon!!" Jag äter upp min frukost och borstar tänderna innan jag tar på mig mina vita sneakers. Jag hör mammas röst från köket "Ha så kul i nya skolan!!!" Säger hon medans jag öppnar dörren och går.
Det tar en stund att gå till skolan men snart är jag framme. Jag går in i skolan och upptäcker att det är nästan tomt. Fast det är ju ändå klockan 08:00 på en måndag. Jag letar mig snabbt fram till rektorn innan jag knackar och går in. "Hej du måste vara Omar!!" Säger hon med en glad ton. Jag nickar med ett leende på läpparna. "Här är ditt skolschema och all böcker du behöver för detta året. Din första lektion är svenska i salen inte så långt här i från. Sväng bara vänster runt hörnet här. Och ditt skåp är ganska nära där med." Jag ler som ett tack innan jag går ut därifrån och hittar snabbt mitt skåp och salen som jag ska ha lektion i. Jag vet att den började 08:00 men jag skulle komma lite sent enligt rektorn för att få lugn och ro att hitta i. Jag knackar försiktigt på dörren och den öppnas. "Hej du måste vara Omar!! Vad kul att du kom!! Här är Omar han är ny här i klassen. Du kan gå och sätta dig där bak bredvid Felix. Jag går in och ser snabbt att det bara var en ledig plats så jag går bak och sätter mig där vid Felix.
När jag sätter mig där så börjar Felix redan prata "Tja Omar. Jag heter Felix." Jag ler bara åt han innan han fortsätter prata. "Det förvånar mig att du inte behövde göra någon presentation det har alla behövt hittills." Jag sträcker mig efter mitt block och skriver snabbt ner "Det är för att jag kan inte." Jag visar han blocket och han tittar frågande på mig innan jag skriver lite till "Jag kan inte prata." "Åh det förändrar saken." Säger Felix. Men han bara fortsätter prata med mig och skiter helt i lektionen precis som jag gör. Vi sitter där och har en konversation hela lektionen. Eller han har konversationen jag bara skriver lite då och då.
När alla andra börjar gå ut ur klassrummet så följer vi efter. Vi går bort till skåpen som vi visst hade precis bredvid varandra. Vi tar fram böckerna för nästa lektion innan vi går åt ett annat håll. Jag följer efter Felix då jag inte har någon aning om vart nästa lektion är.
Efter några lektioner till är det dags för lunch. Vi är rättså tidiga. Vi tar mat och går in i matsalen och sätter oss vid ett bord i hörnet. Vi "pratar" lite innan det kommer 2till och sätter sig mittemot oss vid samma bord. Felix säger hej direkt och dom svarar innan den ena med ett enda stort fluff till hår öppnar munnen och tittar på mig. "Tja jag heter Oscar, det här är Ogge. Vad heter du??" När han säger Ogge kollar jag på den andra människan väldigt snygg kille som sitter precis framför mig. Felix är snabb med att öppna munnen. "Det är Omar." Dom verkar förstå direkt men ställer en hel del frågor ändå så jag skriver en hel del som Felix får läsa upp då både han och jag har ätit klart. När Oscar och Ogge ätit klart presenterar dom sig också. Jag får reda på att Ogge bara är ett smeknamn då både heter Oscar.
Vi "pratar" en lång stund med Oscar och Ogge innan vi går till nästa lektion.
Efter skolan så går jag och Felix tillsammans ut innan vi säger hejdå och han går till bussen medans jag börjar gå hem. Under hela dagen har jag inte kunnat sluta tänka på den där Ogge. Det är han jag tänker på hela vägen hem också. Hans vackra röst, felfria ansikte. Jag avbryts i mina tankar av att jag kommer hem.
Mamma kommer ganska snabbt ut i hallen och frågar "Var första skoldagen bra??" Jag nickar med samma leende som förut. "Träffade du någon snygg kille??" Jag bara fortsätter le. "Hur ser han ut??" Jag tar upp hans Instagram som vi också bytte på lunchen. Jag går in på denna bilden innan jag visar hon.
"Du har bra smak!!!" Säger hon. Jag bara ler till svar.
Efter det lilla samtalet åt vi innan jag gick upp på mitt rum. Jag inser snabbt att det står lådor över hela golvet så jag packar in alla kläder i garderoben, alla färgpennor på skrivbordet och dom få böckerna jag har på hyllan ovanför skrivbordet innan jag bär ner dom 4tomma lådorna till vårt förråd. Nu är det bara en låda med pynt kvar.
Jag sätter på musik i min högtalare och stänger dörren innan jag sätter mig och målar. Jag tänker inte så mycket men det är självklart vad jag ska måla. Ogge. Jag målar där i svartvitt hur länge som helst. När jag är klar sen blir jag nöjd. Kollar sedan på klockan. Den är 00:00, jag gör snabbt iordning mig innan jag hoppar ner i sängen. Det kanske kan bli bra ändå att flytta till Stockholm. Men bara kanske. Jag vet ju inte hur Ogge känner för mig... Ligger jag och tänker innan jag snabbt somnar in i en djup sömn.
~~~~~~~~~~~~~~~
Yes detta är då en bok som jag har fått lite inspiration till att skriva och tänkt på ett tag. Kapitlena är mycket längre än vad dom var i "Mer för varandra" och ganska mycket bättre enligt mig. Men have a good time reading!!!Föresten så taggar jag inte för skolfoto idag men aja. Ha en trevlig dag!!!
Om ni läser denna efter den är publicerad var inte rädd för att rösta och kommentera tycker bara det är kul❤️
YOU ARE READING
Quiet~Ogmar
Fanfiction"Do you need the sound of someones voice to fall in love or is it their presence and their personality?" Eller där Omar föds med ett fel på stämbanden och träffar Ogge och blir kär i han. Tänk bara på att det händer rätt mycket i början!!! Inspirera...