Kap 5 Ogge⏳

160 8 6
                                    

När Omar hade åkt hade jag gått in till foscar igen. Oscar hade direkt börjat prata "Fråga chans på han." "Va??" Svarar jag. "Men det syns ju flera mil hur kär du är i han och han är i dig!!! Du måste fråga!!!" Säger Felix. "Men-" börjar jag med blir avbruten direkt av Oscar. "Inga men ni känner varandra jätteväl och båda är svinkära!!! Plus att han behöver dig i sitt liv!!!" "Jag vet inte om det kommer funka... Vi går liksom i gymnasiet och båda bor hemma hos sina föräldrar..." "Du har pengar att flytta." Avbryter Felix mitt i allt. "Och han får flytta hemifrån eftersom han är 18." Fortsätter Oscar. "Jag är tillochmed så säker på att han kommer säga ja att vi köper en hel längenhet på Östermalm om han säger nej." Säger Felix. Jag skrattar åt han men svarar. "Jaja... Imorgon bakom skolan." "Du vet väll att vi kommer gömma oss då i skogen för att få reda på hur det blir??" Säger Felix. "Japp det är därför jag säger plats så ni inte följer efter mig hela dagen." Svarar jag med ett skratt. Dom skrattar också innan vi startar en film och tittar på. Jag fokuserar dock inte då jag bara tänker på hur jag ska lyckas fråga Omar... Vad har jag gett mig in i??

Kanske ska jag bara skicka en lapp i hans skåp?? Eller ska jag berätta öga mot öga för han hur jag känner?? Kanske sms??? Men jag hade ju ändå sagt till foscar att det skulle ske.

Till Omar<3:

Möt bakom skolan när du slutat imorgon.

Från Omar<3:

Absolut c:

Att han svarar direkt när jag skickat gör mig lite lugnare men ändå inte helt lugn. När jag vaknat igen, från mina tankar, märker jag att foscar somnat i soffan och att klockan blivit mycket. Jag gör iordning mig innan jag går och lägger mig. Hur i hela världen ska detta gå till?!?!?!?!

När jag vaknar blir jag väckt av Felix som skakar hela mig samtidigt som han skriker "OOOOOOOOOGGGGGGGGEEEEEEEEE VAKNAAAAAAAA!!!!!" Jag muttrar något surt tillbaka och kastar en kudde på han. "Du vet väll att det är 20min tills skolan börjar??" Säger Felix sedan när jag inte ger något annat svar. Då slänger jag mig ur sängen och byter om innan  jag drar med mig Felix och Oscar på vägen ut i hallen och mot skolan.

Jag hinner precis in på lektionen lär läraren kommer. Som tur är var det NO varav läraren där alltid är minst 5minuter sen, vilket är perfekt då jag var sen. Hela dagen går trögt. Inte något i skolan hänger jag med i inte ens gympan, vilket är mitt favoritämne!!

När jag äntligen slutar går jag snabbt bakom skolan. Där ser jag Omar sitta med sitt block och troligtvis målar. Det är en av sakerna jag vet nu. Han älskar att måla. Jag smyger dit och sätter mig bredvid han och ser hur han målar ett ansikte. Då han fortfarande inte märkt mig lägger jag armen över hans axlar vilket får han att hoppa till men tar fram en ny sida i blocket då han ser att det är jag. "Hej" Säger jag han svarar väldigt snabbt med ett enkelt 'Hej' på hans papper. "Vad var det du ville??" skriver han sedan. Han ler samtidigt som han visar mig. Ett sånt leende bara Omar kan göra. "Jo asså... Jag skulle vilja fråga om du ville bli min pojkvän??" Orden lämnar min mun osäkert och snabbt. "Mer än allt annat." Får jag till svar. Jag ler och kramar hårt om han innan vi ställer oss upp och jag pressar han mot väggen och krashar mina läppar emot hans. Det är den mest underbara känsla i mitt liv. Hans block stoppar han snabbt ner i bakfickan innan han tar och sätter sina händer på mitt bakhuvud nästan i nacken och leker lätt med mitt hår. Han är så underbar!!! Vi står där och utdelar massa kyssar efter varandra.

När vi stått där i säkert 1timme går vi tillsammans, hand i hand, hem till mig. När vi är hemma hos mig släpper vi händerna och går upp på mitt rum. Hälsar lätt på mamma innan vi är uppe. Jag stänger dörren efter oss och Omar sätter sig i min säng och jag bakom han. Jag lägger armarna runt hans mage och han lutar sitt huvud mot min bröstkorg. Jag lämnar lätta kyssar mot hans hårbotten då och då innan han blir uttråkad av att bara sitta still. Jag har lärt mig det om Omar, han kan inte sitta still och stirra hur länge som helst. Så jag släpper han och tar fram 2 st Xbox kontroller och ger en till han innan jag stoppar in mariokart. Jag brukar inte direkt spela det men det känns trevligare än ett krigsspel att spela när man precis blivit tillsammans. Han väljer Koopa troopa och jag väljer Toad som gubbar innan vi väljer bilar och kör. Det går ganska bra för han ändå eftersom han sagt att han aldrig spelat Xbox förut.

Jag vinner varje race och han kommer typ 9-5:a varje gång. Efter en stunds spelande och massa skratt, från mig medans han log, kommer Gustav in i rummet. Han börjar genast prata "Nuuuuuuuuu ska vi prata om det vi skulle pratat om i Fredags!!!" Säger han innan han ser Omar då han plötsligt vänder sig mot Omar och räcker fram handen och säger "Gustav, Ogges bästa storebror." "Det kan man allt undra ibland." Kontrar Jag. Omar ler medans jag flinar. "Vem är du då??" Frågar Gustav sedan Omar. "Han heter Omar." Svarar jag. "Åh så han är stum??" "Aa." Svarar jag. "Hur kommunicerar ni då??" Fortsätter Gustav fråga men innan han hinner säga något så visar Omar sitt block och han hummar innan han säger hejdå och lämnar oss. Omar börjar snabbt skriva "Jag kan gå om du vill prata med din storebror." Jag hoppar närmare för att se när han skriver. "Nej absolut inte. Det behövs inte. Gustav är som han är, och Erik är likadan." Han nickar innan han tar upp mobilen. Ett sms från hans mamma där det står "Kom hem nu. Det börjar bli sent." Han visar mig och jag nickar till svar innan jag följer med han ut i hallen och kramar honom innan han går. Jag ser hur dörren går igen innan jag börjar tänka. Hur i hela friden ska jag lyckas ta detta samtalet med Gustav och Erik?!?!?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
För de är ingen vanlig dag idag!!! Det är min bff EmmaAnderssonWallen s födelsedag grattis!!!❤️

Quiet~OgmarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin