Kap 8 Omar😅

142 8 4
                                    

Det var Torsdag vilket betydde att jag behövde gå till skolan vilket jag ville eller ej då mitt revben läkt klart under 1dygn. Jag går upp ur sängen och tar på mig ett par jeans shorts som slutar precis där mitt gips börjar. Jag tar också på mig en helt vit t-shirt. Jag går till skolan efter jag bytt om och möter Ogge där. "Hey babe." Säger han då jag kommer. Jag ler och kramar han med en hand och håller kryckorna i den andra. "Felix verkar som du får bli packåsna idag." Säger han sedan åt Felix som kommer. Ogge och Oscar skrattar då Oscar kommer med Felix. "Var du verkligen tvungen att ramla??" frågar han mig och jag rycker på axlarna. Vilket får Oscar och Ogge att skratta mer.

Jag tar mig igenom hela dagen utan att något händer. När jag väl ska hem sen så går Ogge och Oscar bredvid mig då Oscar skulle med Ogge och jobba på något skolprojekt, och Felix skulle iväg till stan med sin "Tråkiga och jobbiga mamma" som han uttryckt det. Jag hoppar där och lyssnar inte ett skit på det dom säger innan Oscar tar tag i min arm så stannar jag likaså gör dom. "Duvet att vi pratade me dig va??" Säger han och släppte min arm för att sedan ställa sig bakom mig och hålla upp mig då jag skrev "Neh förlåt jag tänkte på annat" skriver jag och Oscar nickar innan han tar tillbaka mobilen och ger mig kryckorna. Oscar börjar prata med mig igen "Vill du hänga med oss och vänta på att vi ska bli klara eller gå hem??" Jag släpper en hand och visar 2fingrar innan han nickar och jag svänger in på min uppfart och vinkar hejdå.

Jag hoppar uppför trappan och lägger mig i sängen innan jag tar upp mobilen och kollar Instagram. Det första som kommer upp är bilden Ogge tog igår och en annan bild på han och Oscar.

Jag sitter där och skrollar en ganska lång stund innan jag hör steg i trappan. Efter en stund kommer mamma in och ger mig en cola och en marabou oreo, vilket är min favorit (vilket Btw är jävligt gott). Jag ler som ett tack innan hon säger "Jag tyckte du förtjänade det efter allt som hänt." Säger hon med ett leende innan hon går. Jag lägger dom på täcket som ligger på mitt höger ben innan jag tar ett foto, och märker inte att min vänsterben syns, jag lägger snabbt upp den på instagram och skriver "😻❤️".

Efter en stund plingar min mobil jätte mycket. Jag går in på snapchat som det är som plingar. Väl där inne så går jag in i gruppen med Emil och Mira där står det massa olika varianter av "VAD FAN HAR DU GJORT MED DITT BEN?!?!?" Ifrån båda. Jag förklarar snabbt innan jag ser att det är 3nya på min lista "Bästa 1❤️" "Bästa 2💕" och "Babe😻❤️" Jag skrattar lågt då jag kollar användarnamnet på dom innan jag ändrar namnen till "Flexus❤️" "Osciiiiiss❤️" men jag låter Ogges namn vara.

När jag ätit upp chokladen och druckit upp colan så somnar jag. Jag drömmer om den gången Ogge frågade chans på mig bakom skolan i skogen. Jag hade målat han på blocket. Jag har ingen aning om han insåg det men jag antar att han inte gjorde det. Nästa morgon vaknar jag med ett ryck. Ogge står där bredvid mig och flinar. "Så någon är kittling." Säger han med ett litet skratt. Jag stirrar bara surt på han innan han går bort till min garderob. Han verkar försöka välja kläder åt mig. När han kommer tillbaka har han ett par svarta short och en vit tröja utan tryck på. Jag rycker på axlarna och byter om. När Ogge lämnat rummet och gått ner så tar jag fram Ogges addidas hoodie han glömde här i Onsdags.

När jag kommer ner så står han det fullt påklädd för att gå. Han skrattar åt mig när han ser hans hoodie. "Jasså det var här den var." Skrattar han fram och jag bara flinar. Jag hoppar fram till han och han drar på mina vita Converse på mina fötter. Sedan går vi ut ur huset och går mot skolan. Men jag stannar och tar upp mobilen, jag går in på anteckningar och skriver "Varför kom du ens hit??" Jag visar han innan jag lägger ner mobilen igen. "För att skolan börjar snart och du svarade inte när vi skickade sms." Jag nickar försiktigt och vi går in i skolan.

Efter skolan så går jag helt tyst hem själv. Det är ganska skönt ändå för det är helg!! Jag går förbi alla gröna träden. Innan jag kommer hem. Väl hemma så sätter jag mig på mitt rum och spelar Zelda på mitt switch. Jag sitter där resten av kvällen innan jag somnar när jag väl vaknar igen så känner jag en till kropp bredvid mig i sängen. Det är Ogge. Han kramar om mig bakifrån och har ansiktet emot min nacke. "Godmorgon baby." Säger han när han ser att jag är vaken. Jag vänder mig om och ler mot han innan han lägger sina läppar mot mina i en riktigt önskvärd kyss.

~~~~~~~~~~~~
Gölligt❤️

Ugh gympa klockan 8 på morgonen😖

Quiet~OgmarWhere stories live. Discover now