VARNING LUDDIGT KAPITEL!!
Jag sitter därinne hos skolsyster med en otrolig smärta över hela kroppen. Felix sitter bredvid mig och försöker lugna mig där jag sitter och gråter. Skolsyster ringer ambulans innan allt blir svart.
Jag vaknar en stund senare med enorm huvudvärk. Kan vara fallet jag gjorde. Jag sprang nerför en asfalterad backe innan någon fällde krokben på mig. Jag hade ramlat och slåt i knäna, fötterna, armbågarna och händerna. Jag kollar över mig. Jag har massa olika bandage på kroppen. På armbågarna och händerna är det bara vanligt bandage, medans på högerknät är det plåster och inget mer, jag känner också bandage hårt lindat runt mitt bröst, "så jag bröt ett revben." Tänker jag innan jag kollar på mitt vänster ben. Det är upphängt i taket gips runt typ hela den, det går bandage runt foten innan det över går i gips hela vägen en lång bit upp på låret. "Fan att det kunde gå så illa..." Tänker jag.
Dörren öppnas efter ett tag och in kommer Ogge, Felix och Oscar. Jag hoppar lite åt sidan när Ogge kommer in, eller så gott det går då mitt ben sitter fast. Ogge fattar genast och hoppar upp brevid mig. Jag lutar mig nöjt mot han och han kramar om mig. Läkaren kommer in precis när Oscar och Felix satt sig ner. "Vi har både bra och dåliga nyheter." Säger han. "Börja med dom bra." Säger Felix. Läkaren harklar sig innan han börjar prata "Dom flesta av Omars skador är bara småskador som läker efter ungefär en vecka." Alla tittar intensift på han för att få dom dåliga nyheterna också. "Han har också brytit 1revben och vänsterbenet är knäckt på 4ställen." Han tystnar en stund innan han fortsätter "Omar får åka hem imorgon men måste hoppa på kryckor och måste ligga still i sängen en hel dag." Jag suckar ljudlöst. "Hur i hela friden ska jag kunna ligga still en hel dag?!?!?!" tänker jag. Ogge viskar i mitt öra som om han hört mina tankar "Jag tar ledigt imorgon och är med dig." Jag ler mot han innan jag zonar ut och "vaknar" igen av att dörren stängs. Det var läkaren som gick. "Hur mår du??" Frågar Ogge mig. Innan jag hinner svara med någon tumme upp eller ner ger Felix mig min telefon. "Skriv på google transelate." Jag ler tacksamt mot han innan jag svarar Ogge. "Jag mår väll sådär, har ganska ont typ överallt." Skriver jag innan jag trycker på knappen som gör att den läser upp det jag skrivit. "Vad hände egentligen??" Oscar är nästa att fråga något men Felix återberttar snabbt då det skulle ta tid att skriva.
Dom sitter kvar där en stund innan alla går utom Ogge som fått tillåtelse att sova på en madrass, på govlet, då han inte får sova med mig i min säng eftersom "han kan skada mina revben". "Godnatt älskling." Säger han och kysser min panna innan han lägger sig på madrassen och jag somnar snabbt med Ogge i tankarna.
Jag vaknar nästa morgon då Ogge håller på att rulla ihop madrassen och han har lagt sin hoodie han hade på sig runt min överkropp så den ligger som om han kramar mig bakifrån då jag somnade på sidan jag inte brytit revbenen på. Jag lägger mig och tittar på Ogge innan jag tar tag i hans hoodie och drar den försiktigt över huvudet. Jag ligger där och inspekterar hans baksida länge innan han ser mig. Han skrattar lite innan han går fram till mig och kysser mig i pannan innan han frågar "Har du varit vaken länge??" Jag nickar. "Du är väldigt söt i min hoodie." säger han sedan. Jag rodnar men sätter mig upp i sängen då jag inte vill ligga ner, men Ogge drar snabbt ner mig igen. Jag kollar frågande på han innan han svarar "Du får inte sitta upp förens imorgon." Jag suckar ljudlöst innan jag fortsätter kolla på Ogge som stoppar ner min mobil, hans mobil, hans nycklar och mina nycklar. När han gjort det tar han tag imed ena handen om mina axlar och andra om mina lår. Jag knyter snabbt händerna bakom hans huvud innan han lyfter ner mig och ger mig kryckorna jag nu kommer få flytta mig med i minst 3veckor.
Det gick ganska snabbt att checka ut från sjukhuset och gå hem till mig. När jag väl ligger i sängen hemma med Ogge bakom mig är jag helt slut så jag somnar i Ogges famn. När jag vaknar igen är Ogge inte där. Jag hör slammer från köket. När det tystnar sedan kommer Ogge upp med pankakor innan han vrider mig till sidan där jag ligger. Han ställer en tallrik framför mig och lägger en pankaka med hallon sylt på. Hur kunde han veta att det var min favorit på pannkakor?? "Jag träffade din mamma när hon åkte till jobbet och sa att du troligtvis ville ha det." Säger Ogge samtidigt som han också äter pannkakor.
Jag äter 3 innan jag blir mätt och Ogge äter 6st. När han ställt disken i diskmasinen och ställt undan allt annat så lägger han sig bakom mig igen så jag ligger på han med ryggen tryckt mot hans bröst. Jag somnar igen då jag är väldigt trött. När jag vaknar igen hör jag ett kamera klick. Jag tittar förrvirrat upp mot Ogge som har mobilen i handen. Han bara kysser mig i pannan innan jag vinklar ner hans telefon så jag också kan se. Det är en bild på oss. En bild där jag sover mot hans bröst. Han postar den med texten "Min❤️"
~~~~~~~~~~~~~~~~~
SORRY FÖR SENT!!! Tvingades städa massa idag!!!❤️SORRY SORRY SORRY!!!❤️ Och sorry för luddigt för jag skrev detta kap mitt i natten😅
YOU ARE READING
Quiet~Ogmar
Fanfiction"Do you need the sound of someones voice to fall in love or is it their presence and their personality?" Eller där Omar föds med ett fel på stämbanden och träffar Ogge och blir kär i han. Tänk bara på att det händer rätt mycket i början!!! Inspirera...