Kap 6 Ogge⚽️

126 7 3
                                    

"Är det han du är kär i??" Frågar Gustav när Omar gått och han och Erik kommer ut i hallen. Jag vänder mig mot dom och tar tag i varsin av deras handleder och drar med dom upp på mitt rum. När vi är där stänger jag dörren och låser. Vill absolut inte att mamma eller pappa ska höra för då vill dom helt plötsligt veta allt, egentligen med Gustav och Erik med.

"Prata nu lillbrosan." Säger Erik och sätter sig bredvid mig med Gustav på andra sidan om mig i sängen. "Typ ja..." Viskar jag tyst fram. "Vadå 'typ'" Säger Gustav sedan.

"Jag är kär, helt hopplöst kär..." Får jag ur mig efter en stunds tystnad. Båda hummar som att jag ska fortsätta. "Och jag typ frågade chans på han idag." "VÄNTA VA?!?!?!?" Får båda ur sig efter jag sagt dom få orden. "Så ni är ihop??" Frågar Erik sedan och jag nickar. "Vad är problemet då??" Säger Gustav. "Jag känner mig otillräcklig, både som vän och som pojkvän. Jag vill bara hjälpa han..." Säger jag lite krossat. "Jo då. Det är tillräckligt att bara finnas ifall något oväntat händer." Får Gustav ur sig. Men jag drar upp knäna mot ansiktet och tar upp händerna med i ansiktet innan jag börjar storgråta. Jag hör hur någon öppnar dörren sedan stänger den innan jag känner Gustavs armar slingras runt mig. Jag kryper genast upp i hans famn och gråter ut, precis som när jag var liten. Då var det alltid jag som satt i någon av Gustav och Eriks famnar då jag grät.

Det går en stund samtidigt som Gustav bara kramar och hyshar mig samtidigt som han strycker mig ömt över ryggen. Några sekunder efter öppnas dörren och in kommer Erik igen. Han kommer fram till oss innan han viskar i mitt öra "Ska vi slå Gustav i fotboll igen??" Jag nickar och börjar genast le innan jag och Erik tar varsin handled på Gustav och springer ner för trappan innan vi släpper och kastar på oss skorna och Erik tar bollen i farten innan vi kommer till baksidan. Gustav kommer en stund efter och bara flinar mot oss "Den här gången ska jag allt klå er!!" Säger han med ett flin. "ALDRIG!!" Svarar jag och Erik i munnen på varandra så vi börjar skratta.

Vi spelar i vad som känns som minuter men sedan är det så mörkt att vi knappt ser varandra så går vi in. "7-0 Och du som sa att du skulle vinna." Flinar jag mot Gustav när vi kommer in. "Käft." Säger han bara men jag kan se hur ett leende letar sig fram på hans läppar. Erik drar direkt fram 3wiikontroller. "Denna gången ska jag vinna!!!!" Säger han då han aldrig vann när vi var små utan snubblade alltid på målsnöret och jag eller Gustav vann alltid. "Inte om jag får bestämma." Säger Gustav med ett flin. Vi sitter och spelar där 3 hela gånger innan alla vunnit varsin gång utan någon mening till det. "Nu får vi ha en avgörande." Säger jag och flinar. Gustav och Erik tar genast upp kontrollern igen innan vi kör en gång till.

Jag avgör allt precis vid mål så jag vinner. Jag tjuter av glädje innan jag lägger bort kontrollen och Gustav och Erik börjar genast kittla mig. Trots mina böner att dom ska sluta. När dom äntligen slutar så tar dom tag i mig. Gustav i armarna och Erik i benen innan dom börjar bära mig upp i sängen där Erik sätter sig på min mage så jag inte kommer därifrån innan dom fortsätter. Tillslut slutar dom igen och går in på sina rum och lämnar mig där helt ensam. Jag kollar på klockan och ser varför dom gick den är 00. Jag kommer vara slut imorgon... Ändå är det bara Tisdag... Jag somnar med kläderna på så jag bara behöver borsta tänderna och gå till skolan imorgon.

Nästa morgon vaknar jag av att min telefon ringer. Det är Oscar. Jag svarar och han börjar genast skrika "VART FAN ÄR DU OGGE?!?!?!? VI HAR FÖRSÖKT FÅ TAG PÅ DIG I 10MIN OCH DU SVARAR JU FAN INTE!!!!" "Va??? Vad är klockan??" får jag ur mig. "DEN ÄR FÖRFAN 10 OGGE!!!! SKOLAN BÖRJADE FÖR 2TIMMAR SEDAN!!!" "VA?!!?!?!?!?!?!?!" Skricker jag innan jag hoppar upp ur sängen och springer mot skolan. "Kom t skolsyster så fort du är framme!!" Säger Oscar och lägger på. Jag fortsätter springa ända tills jag kommer in i skolan och går riktigt snabbt mot skolsyster. Där utanför sitter Oscar. "Vad har hänt??" Frågar jag Oscar och han kollar upp på mig och säger "Omar är skadad han kanske måste åka till sjukhuset." Dom få orden han yttrar får mig att vilja sjunka genom jorden och försvinna... Omar... Min stackars Omar...

~~~~~~~~
Hihi ska titta på gymnasieskola idag!!! Hehe går tho i 7:an men ändå alltid kul att veta vart man vill plugga sen❤️

Tycker också det är så kul att ni röstar och tycker om den här boken❤️

Quiet~OgmarWhere stories live. Discover now