Kap 2 Ogge💕

196 7 10
                                    

Jag låg vaken hela natten och tänkte på Omar. Han var så snygg. Jag hade inte kunnat somna även om jag försökte för Omars leende hade fastnat i mitt ansikte. Jag låg tillochmed så långt in på morgonen att min storebror Gustav kom in. Han tände lampan och satte sig på sängkanten innan han började prata "Vad är det för psykopat leende?? Var det något som hände igår i skolan?? Plus att du måste gå upp nu din skola börjar om 1timme." Jag svarar honom inte utan fortsätter med mitt "psykopat leende" som Gustav kallat det att göra iordning mig. Precis innan jag ska gå ut genom dörren hör jag Gustav igen "När du kommer hem vill jag och Erik veta EXAKT allt!!" Säger han retsamt. Jag bara flinar tillbaka till han innan jag går mot skolan. Går väldigt snabbt mot vad jag brukar. Så jag är där 25min innan min första lektion. Jag suckar men låser in mina grejer i skåpet innan jag sätter mig på en bänk och börjar skriva i gruppchatten men resten av killarna. (Og=Ogge Om=Omar Os=Oscar F=Felix)

Og: Någon som är i skolan snart??? Jag har tråkigt...

F: Sorry jag går inte dit tidigare än nödvändigt.

Os: ALDRIG I LIVET ATT JAG TAR DEN TIDIGA BUSSEN FÖR ATT KOMMA TILL SKOLAN TIDIGT!!!

Og: -.-
Du då Omar är du snart här??

Om: Aa tyvärr så ja. Hade velat vara kvar hemma egentligen... Där om ca 2min.

F: Oh!!! *Blink blink*

Og: KÄFTEN FELLSIS!!!!

F: SLUTA KALLA MIG FELLSIS!!!! DET LÅTER SOM ETT TJEJNAMN!!!!

Om: HAHAHAHA det kommer förfölja dig resten av livet Flixi

F: AMEN VAFAN!!!! Flixi är ju ännu värre!!!! Du lär få se upp när jag kommer till skolan din lilla jag vet inte vad!!!

Os: Flixi var gulligt!!! Kanske ska börja kalla dig deeee...

F: Don't you dare!!!!!!!!

Om: Fluxus eller Flexis eller Flixi eller Fellsis eller Felle eller vad vi nu ska kalla dig, du kommer få många smeknamn av mig så bara vänj dig ccccc;

Og: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Kom på dom du så måste vi alla använda dom!!!

F: ...

Os: Fokusera på att komma till skolan nu.

Og: Jag är där...

Om: YES SIR!! XD

F: Inte nu för tidigt, jag vill inte vara med dom om dom börjar hångla!!

Og: ...

Där avslutas konversationen och jag går ut ur skolan igen för att möta Omar. Han är är ändå en ny favorit i vårat gäng. Han är riktigt söt, rolig, galen, snäll och bara helt underbar!!! Jag väcks ur mina tankar när Omar knäpper med fingrarna framför mitt ansikte. Jag hoppar till innan jag ler och säger hej. Han svarar med ett leende och en vinkning. Tänk ändå hur det skulle vara att inte kunna låta alls med munnen. Samtidigt som jag mest av allt vill hjälpa honom att kunna prata eller höra hans röst men det kommer aldrig hända...

Jag och Omar sätter oss på en bänk när vi lämnat Omars grejer. Han sitter där i skräddarställning en bit ifrån mig. Men han är så gullig så jag kan inte slita blicken ifrån han. Jag sätter mig lite närmare vilket han märker. Så innan jag vet ordet av sitter han gränsle över mina lår. Jag sätter händerna i hans bakfickor för att hålla honom uppe. Han bara sitter där och tittar in i mina blåa havsögon som alla kallar dom och jag in i hans bruna rådjursögon.

Han vet inget om hur jag känner för han och så vill jag hålla det.

Efter en stund sätter han sig bredvid mig igen. Han tar tag i min arm och lägger den runt hans axlar innan han lutar huvudet mot min axel. Det är ändå ganska gulligt hur han söker närhet hos mig. Jag sitter där och tittar på han. Han är så otroligt söt!!! Jag hoppas att han känner på samma sätt för mig även om jag gärna skulle fråga så väntar jag. Jag är inte redo än... Men vem vet om jag någonsin blir redo...

Vi sitter där en stund innan han reser sig. Jag tittar frågande på han, han gör en ljudlös suck innan han tar upp mobilen för att visa klockan. Det är 5 min tills vi börjar och Felix eller Oscar har inte kommit än. Jag reser mig upp och följer med Omar till hans skåp då hans skåp är det under mitt. Efter det tar jag ut mina saker innan jag tar upp mobilen igen och skickar i gruppen.

Og: Eyy vi börjar om typ 2minuter!!!! Sluta hångla och skynda!!!

Inget svar... Omar vinkar hejdå innan han går till sin lektion. När det gått 2minuter kommer läraren och låser upp dörren. Jag går in och sätter mig på min plats. När läraren ska precis börja kommer Oscar inrusande. Jag kan inget annat än att skratta då han kommer in med håret som ett fågelbo. Han bara tittar surt på mig men sätter sig bredvid mig. "Jag tror närmare bestämt det var ni som hånglade:" Säger jag med ett flin på läpparna. "Haha, ja det gjorde vi. Vi kom typ samtidigt som er men Felix ville hångla istället så vi gick hem till han och glömde bort tiden." Jag fortsätter flina efter hans ord. Det är typiskt Felix och Oscar att gå iväg och göra något annat istället för skolan.

Vi möter inte Felix och Omar förens på lunchen. Denna gången sätter jag mig bredvid Omar. Han ler åt oss när vi kommer. "Vad har ni pratat om då???" Är Oscar snabb med att fråga. "Inte mycket mest bara alla tråkiga lektioner vi har nu efter lunch." Svarar Felix. "Hahahahah ni har inget mot vad jag och Oscar har." svarar jag. "Ni slutar ju i alla fall innan klockan 4 idag..." Fortsätter jag. Omar bara flinar åt oss innan han målar en lite emoji ":(". Han fortsätter e lite och lyssna då vi andra pratar. Han skriver inget förens han får ett sms. Han skriver snabbt ner "Jag slutar visst om 10min :)))))" "VA?!?!?!?!?! Varför de?!?!?!?" Får jag ur mig så högt att hela matsalen tystnar och kollar på mig. Jag tystnar och kollar på Omar igen som skriver ännu mer. "Mamma tror att det kan hjälpa att åka till sjukhuset 1gång i veckan och en talpedagog 1gång i veckan." "När behöver du gå då??" Frågar Felix. "Typ nu." Skriver han ner. Vi alla går ut ur matsalen innan han säger hejdå till Foscar med en snabb kram var. Jag däremot följer med han ut. När hans mamma väl kommer med bilen så kramar han om mig länge innan han vinkar åt mig och går in i bilen. Jag tror ändå jag kan ha en chans...

~~~~~~~~~~~~
Hihi!!! Jag vet något som inte ni vet hihi❤️ Snart hörni snart hehe

Kapitlet kom sent upp för jag har sovmorgon på Tisdagar så dom kommer komma lite senare då❤️

Quiet~OgmarWhere stories live. Discover now