Kap 20 Ogge🛫

94 5 1
                                    

Jag vaknar tidigt och inser att det är idag som vi ska åka hem. Jag suckar men drar Omar tätare mot min kropp. Jag lägger ansiktet i hans lockar och drar in has doft. Det är verkligen jobbigt att jag måste börja jobba medans han fortsätter plugga. Han har berättat för mig att han vill gärna bli typ låtskrivare eller något sånt och det förstår jag för jag har fått en uppfattning om hur mycket han älskar musik.

Jag vaknar ur mina tankar av att Omar sprattlar i min famn och jag fattar genast att han drömmer en mardröm så jag håller fast han ännu hårdare och försöker väcka han "Omar??? Baby??" Han vaknar med ryck och börjar genast storgråta i min famn. Jag drar han om möjligt ännu närmare och tröstar han.

När han sedan lugnat sig så öppnar jag munnen och frågar "Vad drömde du??" Han snörvla till men tar min mobil jag räcker honom och börjar skriva när han sedan är klar så visar han mig. "Vi skulle åka hem och först så åkte vi i taxin fast den körde oss till en gränd istället där dom sköt dig och sedan mig..." Han fortsätter gråta smått. Jag sätter mina händer runt hans kinder och stryker försiktigt bort tårarna med mina tummar. "Det var bara en dröm det kommer aldrig hända och det vet du." Säger jag med lugn röst innan jag kysser han på läpparna. Dom smakar lite salt efter alla tårarna men jag bryr mig inte alls.

Lite senare på morgonen har vi packat ner alla våra saker och håller på att checka ut från hotellet innan vi går mot flygplatsen för att inte upprepa Omars dröm. Som tur är har Omar lyckats börja gå själv utan några kryckor eller något nu. Jag är noggrann med att aldrig släppa hans hand där han går tätt bredvid mig. Väl framme på flygplatsen tar det några timmar innan vi kommer in i flygplanet. Väl där så är det fortfarande inte så många. På flygplanet så somnar Omar mot min axel typ direkt när vi är uppe i luften.

När vi väl ska landa i Sverige igen väcker jag han innan vi landar och går ut. Känns skönt att vara hemma i Sverige igen. Vi börjar gå mot min bil och jag lägger in väskorna bak innan vi åker. Hem.

"Äntligen hemma!!" Skriver Omar snabbt ner när vi kommer in genom dörren. Jag skrattar men släpper väskorna för att krama om han och kyssa han lätt på kinden innan jag frågar "Var det inte du som ville stanna i Spanien??" "Jo men godiset var godare i Sverige." Skriver han sedan. Jag skrattar men släpper han och bär upp väskorna innan jag bär upp han där han satt sig i soffan. Han tittar frågade på mig när vi väl är uppe på sovrummet innan jag sätter mig på skrivbordsstolen med han i mitt knä. Jag ger han en penna och han slår genast upp samma sida i blocket som han målade på dagen vi blev tillsammans. Jag lägger armarna runt hans mage och huvudet böjer jag ner till hans axel och bara kollar när han målar på pappret. Tillslut börjar jag fatta. Det är ju mig på pappret varför såg jag inte det tidigare?? Jag kysser han försiktigt bakom örat innan jag fortsätter kolla.

Ungefär en timme senare är han helt klar och det ser fantastiskt ut. Jag böjer mig på sidan om han och vrider hans huvud mot mitt. Jag kysser han hårt och kärleksfullt. Han besvarar lite chockat innan vi drar ifrån och han vrider tillbaka huvudet. Jag viskar sedan "Det är jättefint Baby!!" I hans öra. Han rodnar vilket får mig att le.

Quiet~OgmarWhere stories live. Discover now