Omar är fortfarande på sjukhuset och jag behövde råd så jag gick till den smartaste människan jag vet. Oscar. (Os=Oscar Og=Ogge)
Os= Du ser nästan död ut.
Og= För att jag är det...
Os= Hur är det med Omar??
Og= Han mår bra men gråter nästan hela sin vakna tid...Jag tar ett andetag och andas innan jag fortsätter.
Og= Det tär på mig med att se han så förstörd över att inte kunna gå eller prata... Jag höjde hans hopp för mycket... Jag tror att jag gör så det blir lite värre för han ibland... Jag vill inte heller att det ska bli som med Ella...
Os= Ogge, du är en helt underbar pojkvän som är med han nästan hela tiden och tar dig tid att trösta han och hjälpa till hela tiden. Jag skulle säga att du måste ta tag i allt och hitta på något kul med han som typ att åka utomlands eller något så ni kan hitta på något kul och slappna av. Och Ella var inte ditt fel. Det var inte ditt fel att hon valde att svälta sig till döds. Det var hennes val så sluta vara nere för det. Du har Omar nu istället.
Og= Oscar du är fan en psykolog!!! Jag måste bara hitta ett nytt jobb innan vi åker bara för annars har jag aldrig råd...
Os= Hahahahah kanske för att jag är psykolog. Jag vet ett perfekt för dig eftersom du vill jobba i resturangbranchen.Oscar sträcker mig ett kuvert. Jag öppnar det frågandes innan jag ser att inne i kuvert ligger en lapp där det står att jag är anställd att jobba på ett av Stockholms bästa resturanger. Jag bara gapar.
Og= HUR FICK DU TAG I DETTA?!?!?!?!!??!
Os= Jag har mina kontakter men du kanske ska gå och säga hej till ditt nya jobb.Jag reser mig glatt upp och kramar han hejdå innan jag åker dit. Jag går in går fram till första människa som jobbar där för att visa lappen. Han nickar och ler vänligt innan han leder mig in till vad jag tror är chefen. Vi har en liten jobbintervju jag och chefen för att han ska lära känna riktiga mig och inte den Oscar sagt att jag var. Jag får jobbet och åker direkt till Omar men utanför i bilen ringer jag till expresso house och säger upp mig. Sedan går jag riktigt snabbt in och hittar Omar tittades på hans serie. Han pausar då han ser att jag kommer in. Han flyttar direkt på sig åtsidan så jag kan sätta mig med han.
"Detta kan komma som en shock men jag har skaffat ett nytt jobb." Börjar jag. Han tittar nyfiket på mig med en blick som säger "fortsätt-någongång-då "Det är på(Resturang jag inte orkar googla upp eller hitta på) och jag börjar redan nästa vecka." Han tar upp anneckningarna på sin mobil och skriver genast in: "Jag är så glad för din skull!!!" "Du ska inte bara vara glad för min skull." Svara jag. Han tittar frågande på mig innan jag fortsätter "Vi åker till Spanien om 2veckor." Ler jag. Han tittar förvånat på mig och tappar hakan. Jag skrattar åt han innan jag trycker tillbaka hans haka och kysser han mjukt och passionerat. Han är snabb med att besvara och jag börjar genast spinna på vad som kommer hända på resan.
YOU ARE READING
Quiet~Ogmar
Fanfiction"Do you need the sound of someones voice to fall in love or is it their presence and their personality?" Eller där Omar föds med ett fel på stämbanden och träffar Ogge och blir kär i han. Tänk bara på att det händer rätt mycket i början!!! Inspirera...