"Nia, heb je de granaten mee?" , riep Matt. Nia kwam aangelopen met allerlei staven dynamiet en granaat. "Ik ben helemaal klaar!" Ze liepen met z'n alle naar twee zwarte auto's. "Nia, Lance en Joe stappen in de eerste en rijden naar Nia's vader om de code op te halen. Chase, mezelf en Martha nemen de andere auto en rijden naar de uitgang van de haven voor controle te vermijden." zei Matt. "Oké team, let's do it!"
*
"Wat is je fucking deal!" , vroeg ik nors tegen Melis en schoof heen en weer over mijn stoel. "Wel, ik wil de sleutel van je container." Ik bekeek hem scheef en begon te lachen. "Gast, in onze container zit er niets!" Ik begon te grinniken, maar hij keek me mysterieus aan. "Herinner je Dave Richardson, DE man van de cocaïne?" Ik knikte en luisterde verder. "Wel, jij hebt met hem een deal gesloten voor heel, heel veel geld. Toevallig was ik daar ook. Je had natuurlijk geen fucking bal door omdat je te druk bezig was met je liefje en Dave. " Ik werd boos en vroeg: "Waar wil je naartoe?" Nu was het Melis die aan het grinniken was. "Zeg, domkop. Staat er stom op je hoofd misschien. Ik wil de inhoud van de groene container plus het flinke som geld dat er op staat." Ik begreep er niets meer van. "Waarom zou jij drugs willen stelen van mij? Je hebt toch zelf je bronnen om aan dat spul te geraken." Melis bekeek me alsof ik stom was. "Alejandro, weet jij eigenlijk wat Dave in die verpakkingen steekt?" Ik wist niets. "Goud, staven goud dat hij gaat halen in Zuid-Amerika. En weet jij wel hoeveel waarde zo'n staaf heeft. Per staaf een tweetal miljoen. En jij en je groep waren zo naïef om te geloven dat het cocaïne was." Er ging een klein lichtje aan in mijn hoofd. Alles begon duidelijk te worden. "Dus jij was eigenlijk heel de tijd bezig met de container en niet met die aanslagen op ons casino?" Hij knikte en begreep het niet. "Wie dan wel?" , vroeg ik mij af.
"Fuck! Fucking hell! Dat kan niet waar zijn." Alles werd duidelijk voor mij. Melis was nooit bezig met het stelen van ons geld of die gewapende aanvallen. Nee, het was de hele tijd 'Joe' ! Ik vertelde hem alles over onze plannen. Bij de gewapende aanval stond hij aan de nooduitgang en kon hij zijn team altijd binnen laten. Bij de aanvallen kwam hij nooit helpen. "Maar, waarom moest hij Nia hebben? Melis kuchte en hij wist zoals altijd het antwoord. "Oké, Joe, die oude rakker heeft zo te zien zijn oude crew nooit opgedoekt." , "Ah ja, ik zal het je wel uitleggen. Wel, toen jij nog een pubertje was, was Joe's bende de gevaarlijkste bende van Siversand. Ze beroofde banken, maar na een tijd verliet Joe zijn vrouw omdat ze hem bedroog en een kind maakte met een ander en ging voor jouw vader werken om zo zijn bezittingen te stelen. Dat lukte echter nooit, want jij liep in de weg. Je was een klein ettertje en betrapte hem constant. Hij vervloekte zich erop en besloot later voor jou te werken, en de dingen die je lief hebt af te nemen." Hij haalde even diep adem en zei: "Jij weet toch wie Nia haar moeder is?" Ik had eigenlijk geen flauw idee.
"Wel, Nia haar moeder is Patricia! De ex-vrouw van Joe. Joe wist dat Patricia met een ander man neukte tot dat hij haar verliet. Een maand later beviel Patricia van Nia. Joe bezocht hun en bedreigde hun met een mes. Door Patricia en haar minnaar was Joe zijn hart gebroken. Hij wilde Nia doden. Patricia is weggevlucht en Joe heeft hun nooit meer gezien. Tot dat jij Nia leerde kennen in je casino." Ik stond versteld en was kwaad op Joe. Hij was één van m'n beste maten. Hoe kon hij mij zoiets aandoen? Nia, zijn stiefdochter en hij wilde haar doden. Ik was radeloos. Ik wist dat Nia nu opgang was met Joe en de rest. Ik liet m'n hoofd zakken en er rolden tranen over mijn wang. Melis nam zijn stoel en zei: "Denk na over mijn voorstel? Als je ja zegt, kan ik je wel laten gaan om je liefje te gaan redden." Melis verdween in het duister en deed het licht uit...
JE LEEST
Alejandro {COMPLETED}
ActionCasino besturen, drugs verhandelen, vechten, allemaal makkelijk voor Alejandro Silva. Het meisje van zijn dromen krijgen... iets minder makkelijk. DRUGS, SEKS EN LEUGENS