Escape

50 3 0
                                    

Ik zat nog altijd op mijn stoel met een gebogen hoofd. Er was geen uitweg meer. Ik keek nog eens rond en zag alleen maar een deur. Achter die deur stonden waarschijnlijk Melis' mannen. Ik keek iets hoger en zag een raam. Dat was mijn enige kans maar eerst moest ik dat touw los krijgen.

Zo'n 5 meter verder van mij stond een grote steunpaal met iets scherps. Ik schoof mijn stoel zachtjes naar de paal. Ik draaide de stoel om en gleed zachtjes naar boven en beneden om het touw los te krijgen. Plots voelde ik iets branderig in mijn hand. Mijn touw schoot los. Ik keek naar mijn hand die onder het bloed zat. Ik deed mijn t-shirt uit en rolde de stof over mijn handpalm. 

Nu het raam nog. Voorzichtig en stil schoof ik dozen onder het raam. Ik klom naar buiten en deed het akelige raam open. Ik keek naar beneden in vervolgens in de verte. Ik had geen flauw benul hoe laat het was. Ik sprong naar beneden en landde per ongeluk op mijn linker schouder. "Fuck, dat deed zeer."

                                                                                    *

"Oké mannen, het is 10 uur. Ik hoop dat iedereen goed heeft geslapen in deze, container." , zei Lance en geeuwde. "Laten we beginnen. Matt en Nia gaan als eerst, Joe geeft jullie rugdekking. Zorg dat jullie wapens zijn opgeladen. De rest verspreid zich rond het gebouw om in te vallen."

Hij zuchtte en Nia en Matt stapten uit de container. Ze slopen tot ze dicht genoeg waren bij het gebouw. Ze bleven even wachten en zagen Joe achter hun. Ze zagen dat hij nog vlug een telefoontje deed. "Hé, naar wie belden je?" , vroeg Matt. Joe werd rood en zei: "Gewoon, naar Lance." 

Ik liep nog altijd door de haven opzoek naar Nia. Plots zag ik drie hoofden boven een stuk ijzer steken. Ik kroop naar hun toe. Vlug keek ik nog eens naar mijn hand. Mijn hele shirt zat onder het bloed het drupte zelf al op mijn broek. Ik leek precies een zombie.

Matt vertrouwde Joe niet en probeerde naar Lance te bellen om te vragen dat Joe naar hem heeft gebeld. Hij toetste het nummer in maar plots hield iemand een geweer tegen zijn slaap. "Leg nu die gsm neer." Joe haalde de trekker boven en wachtte. "Joe waarom?" Hij lachte smerig en zei: "Sorry maar er zijn veel dingen dat jullie niet over mij weten. Ooit was ik met Patricia, maar toen zei vreemd ging en een kind kreeg met een andere man, was mijn wraak al zo groot." Nia kon precies niet volgen. "Ja Nia, jij bent het kind van Patricia. Al vanaf ik je kende wilde ik je afknallen. Spijtig genoeg was je altijd met iemand anders in je buurt. Nu kan het eindelijk gebeuren." Hij lachte nog eens en zei: "Daarom laat ik het over aan Matt. Jij mag haar neerschieten of anders schiet ik jou dood." Nia wist niet wat zeggen en een traan rolde over haar wang. "Joe, we kunnen hier over praten. Alsjeblief, kies niet voor één keer de makkelijke weg." ;, smeekte ze vlug. 

Ik zag Joe met een geweer tegen Matts slaap. Ik stond recht en liep op Joe af. Joe zag mij aankomen en loste zijn eerste schot net naast mijn arm. Joe was eigenlijk nooit een goede schutter geweest. Matt duwde hem op de grond en schreeuwde naar Lance en het team dat ze moesten aanvallen. 50- man kwam op de mannen van Melis af. 20 daarvan waren van de politie die al lang naar hun opzoek was. Er vielen gewonden en zeker doden. Melis kwam naar buiten gelopen en verstopte zich achter een stuk metaal. 

Nia haar woede tegenover Melis was zo groot dat ze naar hem toe liep en twee keer in zijn hoofd schoot. Ze kuste haar geweer en zag Matt op de grond liggen, met overal bloed. Joe had nog één kogel en schoot recht in Matts buik. "Nee Matt!" Ik ging voor Nia staan en schoot wel 10 keer in Melis' lichaam.

Nia kon het niet meer aanzien.  Het was te gruwelijk om naar te kijken. Ik bleef maar schieten op het levenloze lichaam van Joe. Tranen rolde over mijn wang en ik wierp mij geweer weg. Ik zakte door mijn knieën en alles werd zwart. "Alejandro!" Nia liep naar me toe en zag dat ik al veel bloed had verloren. "Bel meteen een ambulance voor Matt en Alejandro." Melis' mannen en hijzelf waren allemaal dood. De politie legden de lijken naast elkaar neer en liepen naar Alejandro en Matt. De ambulance was onderweg samen met een paar politiecombo's. Was het maar niet te laat...

Alejandro {COMPLETED}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu