Sebaik sahaja pintu bilik ali dibuka...kelihatan ali masih baring tertidur di atas katilnya...ayah ali hanya menggeling melihat ali masih belom bangun....ayah ali menghampiri ali untuk mengejutkannye....tangan ayah ali baru sahaja menyentuh lengan ali...tiba tiba riak muka ayah ali berubah...
Ayah ali:ehh...budak ni demam ke...
Ayah ali terus turun ke bawah untuk mengambil kain dan sebekas air....melihat ali yang sedang demam...ayah ali membuat keputusan untuk mengambil cuti...kain dan bekas yang berisi air tadi diletakkan dahulu dia atas meja makan....kemudian ayah ali mencapai telephone yang berada di atas rak kasut...no pejabatnye di call...
Pejabat:hello...kami dari Pejabat Uru....
Belom sempat orang pejabat tersebut menghabiskan ayatnye ayah ali sudah menyampuk...
Ayah ali:Mira...ni saya Grazali...pergurus syarikat tu...saya call awak ni sebab saya nak bagi tau yang hari ni saya terpaksa cuti...anak saya demam...
Pejabat:ouhh...mintak maaf tuan...tuan tak boleh ambil cuti hari ni...sebab kita dah date dengan....
Ayah ali:arghh...haa ye la...saya datang kejap lagi...ok bye...
Pejabat:aduhh...aku tak habis cakap lagi dia dah tutup...nasib boss aku tau...
Ayah ali binggung...tidak tahu sape yang patut dia call dan mintak tolong...tiba tiba pintu rumah ali dibuka...
Uncle bakar:ehh...tak pergi kerja lagi ke....
Ayah ali:tak...haa...dah alang alang ade kat sini...tolong tengokkan ali boleh...dia demam...tak tau la macam mna boleh deman....budak tu memang susah nak dapat penyakit...tiba tiba hari ni demam pulak...
Uncle bakar:ouhh...tak pe la...saya boleh tengokkan dia...jangan risau...pergilah kerja...nanti lambat pulak...
Ayah ali:terima kasih bakar...saya pergi dulu ye...
Uncle bakar menghantar ayah ali pergi ke keretanye...kemudian uncle bakar masuk semula ke dalam rumah dan terus menuju ke bilik ali...tugas mengelap badan ali yang panas itu diserahkan kepada bakar....
Sudah hampir pukul 10 pagi baru ali bangun dari tidurnye...ali sedikit mamai dan merasakan di atas dahinye ade sesuatu yang melekit....ali mencabut pelekat tersebut...lalu dilihatnye ade sebuah kotak kecik....ali mengambik kotak tersebut...kotak yang tertulis
COOL FEVER
FOR 1-3 AGE
mata ali terbeliak melihat kotak tersebut...lalu ali menguatkan diri untuk turun ke bawah...dia berasa sangat haus...sampai je dibawah...tiba tiba
YOU ARE READING
Kasih Ali
Teen FictionAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...