Ali:ko pun sekolah kat sini...
Viktor:haiii...ye la...tak kan nak biarkan ko sekolah tanpa aku...aku kan kawan baik ko....ehh ali...spe ni...
Ali:ehh lupa pulak nak kenalkan....ni viktor kawan baik saya masa di sekolah rendah dulu....viktor kenalkan ni moon dan iman....
Moon:hai...aku moon...ko pun duduk satu cekal ke....
Viktor:haah...
Iman:moon....jom kita berkenalan ngan kawan kawan lain...
Moon:ok...bye korang....nanti jumpa lagi ehh dalam kelas...
Belum sempat ali dan viktor untuk bercakap mereka sudah bergerak ke kawan kawan yang lain...ali dan viktor berborak sehingga bunyi loceng menandakan masa untuk beratur sebelum masuk ke kelas....perhimpuanan pagi itu dari tadi bising sudah menjadi senyap apabila cikgu yang bertugas memberi arahan untuk diam.
Selepas cikgu yang bertugas selesai memberi ucapan,pelajar pelajar sudah boleh bergerak mengikut barisan masuk ke kelas masing masing....memandangkan hari ini hari pertama persekolahan cikgu yang berada di dalam setiap kelas tingkatan satu hendaklah membawa pelajar pelajar berjalan pusing satu sekolah untuk menunjukkan bilik bilik dan kelas kelas bagi setiap pelajar....
Selepas itu barulah pelajar pelajar murid tingkatan satu masuk ke dalam kelas....ali dan viktor hanya berjalan berdua kerana belum sempat menegur mana mana pelajar yang baru di dalam kelas mahupun di kelas lain..
Masuk je ke dalam kelas mata ali terus teroleh ke arah alicia yang berada dia baris kedua hadapan bersebelahan iman dan moon.Ali terkejut tidak beranjak dari dirinya sehingga orang belakang ali termaksa menunggu seketika....tiba tiba ada seorang lelaki yang lebih kurang tingginya dengan ali menjerit
'Woii...tak reti jalan ke haa'
Ali:maaf maaf...saya tak sengaja berdiri lama di sini...
Ali terus mencari kelibat viktor lalu duduk di sebelah viktor yang berada dia sebelak kiri cikgu bari ke tiga.....
Ali:weii asal ko tak tarik aku tadi masa aku tengah berdiri kat situ...
Viktor:ouhh..sorry...ali kenalkan ni kai...dia orang melayu tetapa muka macam cina kan...(viktor berbisik kepada ali)
Ali:ouhh...hai kai...sorry la tak perasan ko duduk kat sebelah viktor tadi...
Kai:hai...tak pe...
Tiba tiba ali teringat sapa yang menjerit tadi...dia mencari kelibat pelajar yang menjerit ke arahnya tadi...pelajar itu duduk di baris paling belakangnya...terkejut ali apabila pelajar tersebut memandang tepat ke arahnya...
Ali beralih ke tempat viktor...viktor pergi membuang sampah dia belakang agaknya..
Ali:kai...aku nak tanya sikit boleh tak...
Kai:apa dia..
Ali:kau kenal tak budak kat belakang sekali yang tengah pandang aku tu...
Kai memusingkan kepalanya dan memandang lelaki yang cakapkan ali
Kai:kenal sangat...dia tu memang macam tu...masa kat sekolah rendah dulu...tak de sapa berani tegur dia selain dari cikgu...sebab dia tu jenis cepat marah...
Ali:ouhh...sapa nama dia...
Kai:nama dia....
Belom sempat kai menghabiskan ayat dia...tiba tiba...
YOU ARE READING
Kasih Ali
Fiksi RemajaAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...