Rudy...dia sangat sombong dimata orang lain...akan tetapi jika dilihat elok elok .....rudy ni tak de la sombong sangat....roza cuba untuk rapat dengan rudy....tapi rudy tidak layan kerana rudy sukakan iman....
Sekarang setiap kali balik sekolah 6 orang sahabat itu sering jalan bersama....
Ali:hmm...korang...bile kita nak start buat kerja sejarah tu...
Viktor:ehh ali...kau sudah tanya ayah kau ke....dia bagi?
Ali:dah...dia bagi tapi tak boleh lama...sebelum ayah aku balik kita dah kena keluar...ok...
Alicia:ok awak....(sambil buat muka comelnye)
Iman yang berjalan di sebelah moon hanya menjeling ke arah mereka berdua....kai yang perasan akan tindakan iman menegurnye..
Kai:ehh iman...awak ok...
Semua yg ade di situ memandang ke arah iman...iman hanya mampu tersengeh..
Kai:awak ok tak iman...kalau tak ok biar saya yang ok kan awak...hehe
Iman:ishh..saya ok la...jangan risau dan tak perlu risau....
Iman laju berjalan meninggalkan mereka di belakang...moon yang dari keluar sekolah tadi hanya diam berjalan di sebelah viktor...al maklum la...moon kan terlalu ceria orangnye...jadi kalau dah senyap tu ade makna la tu...
Kini hanya tinggal ali dan alicia sahaja yang masih belom tiba di rumah...kalau diikutkan ali orang pertama yang akan sampai ke rumah dulu dan alicia orang terakhir yang akan sampai ke rumahnye...tetapi sebab dan sayang tu lebih sangat....sanggup ali temankan alicia pulang kerumah....
Ali:awak...saya nak tanya sikit boleh...
Alicia:hmm...tak boleh...
Ali:alaa...kenapa...(sambil buat muka sedih)
Alicia:hehe...comel la awak ni kalau sedih...tanya la...untuk awak sepuluh soalan pun saya sanggup jawab...
Ali:hehe...kenapa lepas awak balik dari tandas dengan iman tadi...muka awak monyok...iman cakap ape kat awak...dia sakitkan hati awak ke...
Alicia:erkk...sebenarnye masa saya pergi tandas dengan iman...saya ade berborak dengan iman...iman cakap kat saya yang dia akan buat ape saja untuk dapatkan awak...dia terlalu suka kan awak...saya...
Tiba tiba guruh menyangkar...ali dengan sepantasnye membuka beg sekolahnye dan mengeluarkan payung lipat...dibukanye payung itu dan dikongsinye dengan alicia...payung itu seperti hanya alicia yang menggunakannye....ali memeluk bahu alicia dan memengang payung lalu mereka berjalan dengan laju...ape yang di ceritakan oleh alicia tadi sudah hilang di fikirannye mereka...tiba saja di hadapan rumah alicia...ali terus membuka bajunye yang basah lalu memerahnye....alicia yang lihat hanya terus masuk ke rumah dan mengambil sesuatu...ali hanya focus pada kerja memerah bajunye tanpa menyedar bahawa payungnye telah terbang di seberang jalan rumah alicia....
Alicia:awak ambil kain ni ...lap badan awak...
Ali:ape...
Hujan terlalu lebat sehingga ape yang dicakapkan oleh alicia tidak dapat didengari oleh ali...
Alicia terus menarik telinga ali dan membisik ape yang dikatakan tadi...ali tanpa melengahkan masa terus mengambil kain tersebut....
Tiba tiba ....
YOU ARE READING
Kasih Ali
Novela JuvenilAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...