bab 17

687 27 0
                                    

Ali seperti biasa ....pergi sekolah menaiki skuternye....tiba di satu simpang...dia ternampak seseorang sedang menuju ke arah yang sama ditujunye ali...lalu ditegurnya...
Ali:erkk...hai...
Alicia:hai...
Ali:ehh awak alicia....awak buat ape kat sini...
Alicia:saya nak ke sekolah...jom jalan sekali...
Ali:ok..
Ali berasa sedikit kekok bila bersama alicia...iye la...seminggu lebih tak bersemuka mahupun berchat...ali langsung tiada idea untuk diajak berborak...bila bersama iman...mesti dia akan tertawa...tetapi dengan alicia...sedikit kelainan...
Alicia:jadi...awak ok ke saya tak de seminggu lebih ni...tak rindu saya ke..
Ali:hmm...saya ok je...rindu...mesti la rindu...mana boleh tak rindu dengan awak....cuma tu la...
Alicia:tu la ape...
Ali:awak rindu saya ke tidak...tiba tiba menghilang...tak bagi tau pun...
Alicia:erkk...saya mintak maaf pasal benda tu...saya betul betul tak sengaja tinggal kan awak tanpa memberi sebarang nota atau pesanan...saya mintak maaf ye...
Ali:tak pe...saya tak ambil hati pun...tapi...cuba cerita...kemana awak menghilang...
Alicia:saya kena ikut papa saya pergi luar negara...saya pun terkejut jugak...tiba tiba je papa saya tu ajak...
Ali:tu je....kalau ye pun ke luar negara kenapa tak meseg saya...call saya...saya risau tau...
Alicia:i'm sorry...
Ali:sokay la..saya malas nak panjang panjang kan cerita...jom jalan cepat sikit...nanti lambat pulak masuk kelas...
Alicia hanya mengikut perintah...malu dia hendak berterus terang bahawa dia sudah tahu cerita sebenar...ali pun macam dah malas nak pikir pasal tu...jadi baik dia anggap cerita itu sudah berakhir...
Tiba di sekolah ali terus menengur rakan karibnya itu..
Ali:hello geng...ko cari siapa...gelisah semacam je aq tengok..
Viktor:haiya...cari sape lagi mehh...cari moon la...lambat pulak dia sampai ni...risau betul aq dibuatnye
Ali:hahaha...relax la viktor...dia datang la...tadi aq nampak dia tolong cikgu angkat barang dari kereta cikgu ke bilik guru tadi...
Viktor:ye ke...fuhh lega aq...
Alicia:risau betul ko dengan moon ye...
viktor:hehe...ye la...dia baik...pandai ambil hati pulak tu...ehh alicia...bile sampai..
Ali:haha...ade ade je la ko ni viktor...
Alicia:haha...baru je la gi ni...aq sampai sekali dengan ali...
Viktor:ya ke...ouhh..
Alicia:ali...nanti teman saya ke bilik guru ye...saya nak hantar surat tidak hadir saya kepada cikgu kite...boleh ye..
Ali:erkk..ok...
Di dalam kelas..
Semua murid lain terkejut dengan kehadiran alicia...mereka mengatakan bahawa alicia sudah pindah sekolah...malah perkara itu tidak berlaku pun...
kai,viktor,dan moon menyambut kehadian alicia dengan tenang manakali iman hanya senyum sahaja...berat baginya untuk bersikal jujur pada mereka...namun diambil tindakan untuk berdiam sahaja...
Keesokkan harinye...

Kasih AliWhere stories live. Discover now