Kelihatan uncle bakar sedang baring terlentang di atas sofa...ali mahu sahaja gelak...tetapi takut uncle nye bangun...dia hanya membisukan diri...badan ali yang semakin panas membuatkan ali hilang kekuatan diri...sampai aja di tinggkat bawah...ali terus tumbang dan tidak sedarkan diri...bakar langsung tidak bangun...agaknye terlalu penat mengelap badan ali kot...tepat pada pukul 2.00 petang....terdengar suara seorang perempuan di hadapan rumah ali...
Iman:assalammualaikum...ali oooo ali...
Tiada sahutan...lalu iman cuba untuk membuka pintu rumah ali...tidak berkunci...tanpa melengahkan masa...iman terus membuka pintu rumah ali...mata iman terus tertumpu pada sesusuk tubuh yang terbaring di atas lantai berdekatan tangga...iman terus ke sesusuk tubuh itu...iman terkejut apabila melihat ali yang terbaring di atas lantai itu..iman kaku...tiba tiba terdengar suara berdengkur di sofa rumah ali...iman terus mengejutkan uncle bakar yang sedang nyenyak tidur di atas sofa itu...
Iman:uncle bakar...bangunlah....uncle....
bangunlah
Uncle bakar yang mamai tersedar jugak apabila badannye digongcangkan oleh iman..
Uncle bakar:haa...iman nak ape ni...
Iman:uncle tengok tu...
Iman menunjukkan tempat ali terbaring...uncle bakar terus bangun dan menuju ke arah ali terbaring...kepala ali terdapat sedikit luka...mungkin akibat terjatuh tadi...
Iman:macam mana ali boleh terbaring kat sini...uncle bakar buat ape...kalau dah tau ali ni demam...kenapa tak bagi dia rehat kat bilik dia...kalau uncle buat benda benda yang saya cakap tu...ali tak kan terbaring dan luka la...
Nada suara iman sedikit meninggi..namun uncle bakar hanya mendengar sahaja...lalu uncle bakar terus mengangkat ali masuk ke bilik ali..
Uncle bakar:iman tolong jaga ali kejap...uncle nak turun ambil kain dan air kejap..
Iman:haa..cepat sikit...
Sementara uncle bakar turun...iman sempat melihat sekeling di bilik ali...gambar yang terletak di atas meja belajar ali menarik perhatian iman...lalu diambil gambar tersebut dan dilihat secara dekat...iman sekadar senyum melihat gambar tersebut...dalam gambar tersebut ade gambar mereka keluar jalan jalan hari tu...kai berada di hujung sebelahnye iman kemudian ali ,alicia ,moon dan viktor...ketika itu..mata ali memandang iman kerana pada waktu tu..iman sedang berbual bersama ali..
'Alicia...hemm..perempuan yang cuba untuk rampas ali dari aku...kau sedar diri sikit ehh perempuan...kalau bukan sebab aku..ko tak kan rapat dengan ali sampai sekarang tau...' di dalam hati iman..
Uncle bakar:iman...buat ape tu...
Iman terus meletakkan gambar tersebut dan berpaling ke arah ali...terbeliak mata iman saat melihat ali yang sudah sedar...
Iman:err...maaf...saya tak sengaja tengok gambar awak...
Ali sebenarnye sudah sedar dari tadi...tapi sengaja dipura purakan tidur...mahu melihat apa yang dilakukan oleh iman...
Ali:tak pe...
Iman:hmm...uncle bakar...biar saya suapkan ali makan...uncle bakar boleh keluar...
Uncle bakar:ehh...betul ke..kalau macam tu...lepas makan baru uncle lap badan ali...ali..ko makan dulu ye...lepas tu baru mandi..uncle turun bawah kejap...
Iman:hmm..ok..
Ali hanya mengangguk menandakan dia mengizinkan..tekak ali kering...dari tadi dia hendak minum air tapi tiada kekuatan untuk minum sendiri...ali hanya memandang iman yang duduk di atas kerusi sebelahnye...
Tiba tiba...
YOU ARE READING
Kasih Ali
Roman pour AdolescentsAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...