Sebulan kemudian....
Ali hanya memandang kosong cawan yang ada di hadapan matanye...permandangan luar kawasan rumah yang penuh dengan pokok pokok bunga yang cantik berkembang langsung tidak menarik minat ali untuk memandangnye...fikirannye kosong tanpa orang yang dia sayang tiada di sisinye...lalu hayalan dia mati apabile melihat iman muncul di hadapannye..dia memberikan senyuman yang cukup manis buat iman...
Ali:hai iman...awak buat ape datang sini...ade ape ape yang boleh saya bantu...
Iman:hai...tak de ape la...saje je singgah sini...awak buat ape tadi...saya ganggu awak ke...
Ali:ehh...tak de la...saya termenung je la...pikir masa depan...hahaha...ehh kejap ye...saya pergi buat air..
Iman:ehh ali...tak payah susah susah la...saya pun sekejap je ni...saya nak bagi ni je...ambil la...terima kasih ye atas ape yang telah awak lakukan pada saya...saya hargai sangat perngobanan awak...
Ali:ouhh ok...ape ni iman...
Iman hanya senyun manis kepada ali lalu diucapkan terima kasih...ketika iman berjalan keluar dari rumah ali...terdapat seseorang yang sedang menanti iman di muka pintu rumah ali...mukenye tidak kelihatan kerana terlindung dengan sinaran matahari...Ali mengambil pemberian iman kepadanye lalu dibukanye...terdapat beberapa keping surat berwarna biru muda di dalam sampul surat tersebut...ali membaca satu per satu baris ayat di dalam surat tersebut...kemudian dia tersenyum riang dengan ayat ayat di dalam surat tersebut...dia segera mengambil telefon bimbitnye lalu mencari no kai...ali menunggu panggilan balas dari kai...
Kai:hello ali...ade a...
Ali:iman dah sembuh weii...iman dah sihat kembali...
Kai:ko biar betul...
Ali:betul la...tak kan aq nak tipu pulak pasal ni...tak percaya datang la rumah aq...tengok sendiri ni..
Kai terus menamatkan panggilan mereka berdua...lalu bergegas ke rumah ali...setibanye dia di rumah ali...terdapat sebuah kotak merah pemberian ali kepada iman tempoh hari yang lalu terletak di atas meja hadapan rumah ali...tetapi ali tidak kelihatan di situ...kai mengambil beberapa helai surat di bawah kotak merah tersebut lalu membaca dengan perlahan lahan..
Ali:aq dah kata...dia betul betul sayangkan ko...ko tak percaya..
Kai:aq tak sangka dia betul betul sayang aq...ali...aq mintak diri dulu...aq nk ke rumah iman sekarang..
Ali:ehh...ni air aq buatkan ni sape nak minum...
Kai:ko ajak la teman hati ko untuk minum sekali...aq gerak dulu...bye..
Ali:haitt...budak ni...buat penat je aq buatkan air ni....kalau aq tau tak de orang nak minum air ni baik aq tak payah buat tadi...dia suruh teman hati aq pulak minum...banyak hensem muke ko...
Teman hati aq...ALICIA
YOU ARE READING
Kasih Ali
Fiksi RemajaAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...