bab 18

670 27 0
                                    

Ali sampai ke sekolah lebih awal dari alicia lalu dia tiada apa yang hendak dilakukan...ali termenung seperti biasa ketika alicia tiada di sini..
Alicia:ali...
Ali:hmm
Alicia:ali...
Ali:ape?
Mata ali masih belom pandang pada orang yang menyebut namanye itu...
Alicia:ali....
Ali:ko nak ape?
Kini baru ali pandang pada orang yang menyebut namanye itu...ali sedikit kaku dan terkejut melihat orang itu ialah alicia...
Ali:sayang....ehh silap....alicia...bile awak sampai...lambat awak sampai sekolah hari ni...
Alicia diam....lalu mata alicia terpandang pada sedikit parut pada dahi ali..dia baru teringat bahawa ali jatuh pada hari dia demam...tanpa rasa bersalah alicia terus menarik kepala ali dan mendekatkan dahi ali ke mata alicia...
Ali:ehh ehh ehh...awak buat ape ni...saya tanya tadi awak dengar tak?
Alicia:macam mana awak boleh dapat parut ni...
Nada alicia sedikit marah...sengaja dia tanya soalan itu sedangkan dia sudah tahu kebenaranya yang diceritakan oleh kai tempoh hari...
Ali:erkk...tak de sape sape la...sikit je ni...jangan risau la..
Alicia:hehe...comel la awak ni..
Ali:ehh mana ade biasa je...
Kringgg...loceng pertama berbunyi tanda waktu mula kelas pertama...semua murid sudah tiba di kelas kecuali iman...
Alicia:ehh..loceng dah bunyi...tapi iman tak sampai sampai kelas lagi ni....mana dia pergi...
Moon:ala...jangan risau sangat la ....nanti dia datang la tu ....dia memang selalu ke tandas pagi pagi sebelum cikgu masuk..
Alicia:err...ok...
Alicia sangat ambil berat tentang iman....bertapa sayang dia kepada iman sebagai seorang kawan baik....alangkah bagusnye jika ade seseorang lelaki yang sangat sangat cintakan iman same macam ali cintakan aq...hmm..mungkin belom sampai lagi orang itu...
Kai:ali...
Mata kai memandang lantai manakala tangannye memengang dadanye...
Ali:ye...ehh kenapa ko nampak macam gelisah semacam je aq tengok...ko ok tak ni...
Kai:aq rasa tak sedap hati la...rasa macam ade sesuatu yang berlaku...kejap...iman mana...kenape dia tak sampai kelas lagi...dah 10 minit loceng berlalu...cikgu tak masuk lagi kenape...ape yang dah berlaku sekarang ni...
Ali:ehh...bawa bertenang weii...jangan pikir bukan bukan...insyallah semua akan ok...dah dah...kejap aq suruh moon pergi cari cikgu and iman...
Moon:alicia jom teman saya cari cikgu...kenapa lambat sangat masuk kelas ni...
Alicia:haa ok...jom..
Ali:awak nak pergi mana?
Alicia:cari cikgu..
Alicia terus mengikut langkah moon tanpa menghiraukan ali yang masih terkebil kebil...
Kai:weii ali...iman mana?
Ali:ntah la...tadi kata nak pergi tandas sebelum cikgu masuk...tapi sampai sekarang tak balik balik kelas lagi...tak tau la dia pergi mana..
Kai tanpa melengahkan masa keluar sahaja kelas untuk mencari iman,dia langsung tidak memberi tahu ali,viktor atau kawan kawannye yang lain...nasib baiklah cikgu tak masuk lagi...
Ali mengikut langkah kai yang laju sahaja melangkah...tiba di tempat parking langkah kai terhenti..begitu juga ali dengan secara mengejut..
Kai memandang ke satu arah..
Ali:hmm...ko jalan ke berlari tadi...ehh..ko pandang apa tu...
Ali turut memandang ke arah yang kai pandang sekarang...
Ali:weii..tu bukan iman ke?
Kai:haah...tu iman...
Ali:pergi la tolong dia...
Kai terpaku melihat iman sebegitu...

Kasih AliWhere stories live. Discover now