bab 14

671 29 0
                                    

Di dalam kelas mereka masih ramai yang belom sampai...hanya ali,viktor,moon, rudy dan beberapa orang pelajar yang sekelas dengan mereka...ali hanya termenung...sudah hampir seminggu dia tak dengan suara cinta hatinya...ali teringat kata kata kai hari tu...
Dalam bilik ali...
Kai:kau ok tak ali...alicia cakap ape dekat telefon tadi..aku saje suruh viktor turun bawah...iyelah kawan kita tu tengah dialamun cinta dengan moon kan...so ape alicia cakap tadi...
Ali:hmm...dia kata aq save no dia...hmm aq sedih la...alicia call je aq then terus marah...padahal aq tak tau ape ape pun weii...kepala aq ni sakit pikir pasal ape alicia marah sangat ngan aq...
Ali memegang dahinye..iye terdapat sedikit luke pada kepalanye....walaupun sedikit tetapi sakit dia...hmm..
Kai:ali...aq rasa alicia masih sakit hati pada ko sebab save no dia ape tah...tapi betul ke?...bile ko call dia and kata ko save no dia...bile?
Ali:aq tak ingat la weii...tapi aq sayangkan alicia...tak mungkin aq akan cakap macam tu pada alicia...tapi tadi ade satu call masuk...then tak silap aq...iman yang jawabkan...entah entah iman yang cakap macam tu pada alicia tak...
Kai:ishh mana mungkin...iman tu kawan baik alicia...alicia pun rapat dengan iman...lagipun tak kan la iman tak boleh fikir yang no honey sayang tu alicia...mana mungkin la...
Ali:tapi kan...hari tu aq ade nampak muke alicia muram bile lepas balik tandas dengan iman...mungkin masa dia orang gerak tandas tu jugak kot iman ade cakap something kat alicia...
Kai:ali...jangan la bersangka buruk pada iman ..tak baik ko cakap macam tu pada kawan kite...lagipun kite tak de bukti nak bagi tau alicia yang iman buat keadaan ko dengan alicia macam ni...
Ali:tapi....hmmm...
Ali kembali berehat...kepalanye kusut ...hatinye tidak tenteram...
Kembali di kelas...
Moon:ali...nanti kita orang cadang nak buat kerja sejarah tu kat rumah aq..kita orang buat dulu sikit...then baru kita bincang semula sesame ye...
Ali masih termenung walaupun hampir sudah seminggu perkara itu berlaku...
Iman:ali...
Ali masih diam dan termenung
Iman:erkk ....dia tengah mengelamun lagi ke ni...hmm..moon tolong bagi tau saya kalau alicia dah sampai ye...saya nak keluar ke tandas sekejap sebelum cikgu masuk...
Moon:ehh...alicia kan dah lama tak datang sekolah...macam mna ko tau alicia akan datang sekolah hari ni?
Iman:saya agak agak je...dah la...saya gerak ke tandas dulu..
Iman masih rasa bersalah dan ragu ragu akan kelakuannye pada alicia mahupun ali...dia takut hendak berterus terang pada mereke...dia masih perlukan masa untuk bersikap jujur pada mereka...dia juga takut jika perkara ini diketahui ali tanpa pengetahuannye...kepala iman kusut...bertapa bahagianye iman jike ali membalas cintanye...tapi perkara itu tak mungkin akan berlaku...kerana jelas pada mata kasar bahawa ali sangat cintakan alicia...iman hanya mampu bersabar...

Kasih AliWhere stories live. Discover now