Ali:alicia..
Alicia dengan lemahnye memandang ke arah orang yang memanggil namanye itu..
Mereka bertentang mata...alicia mengalirkan air matanye yang selama ini dia tahan..sungguh dia tidak percaya bahawa orang yang dia sayang kini benar benar berada di hadapan nye...
Ali berjalan menuju ke arah alicia berdiri...dia mengesit air mata alicia yang laju sahaja turun bagai hujan menitis ke atas bumi...
Alicia tidak berkelip mata melihat kelakuan ali kepadanye..
Sesudah ali mengelap air mata alicia...tiba tiba satu tamparan laju hinggap di pipinye..ali memengang pipinye yang terasa sangat pedih dek tamparan yang diterimanye..ali kemudian tidak putus asa...dia mengeluarkan sejambak bunga ros kecil kesukaan alicia menggunakan tangan kirinye yang selama tadi hanya bersembunyi di belakang sahaja...
Alicia hanya memandang kosong pada sejambak bunga tersebut...lalu dia terus berjalan meninggalkan ali...tetapi....baru beberapa langkah alicia bergerak tangan ali pantas sahaja memengang pergelangan tangan alicia..
Alicia terhenti apabile merasakan tangannye di tahan oleh ali..dia cuba untuk melepaskan diri tetapi tidak berjaya...
Ali memusingkan badannye lalu dilihatnye alicia langsung tidak memandang ke arahnye..ali menarik tangan alicia sehingga alicia berada betul betul dia hadapan nye dan memandangnye..kemudian ali melepaskan tangan alicia..
Alicia tidak langsung mengangkat kepalanye...
Ali bermain lembut dengan rambut belah kanan alicia...kepalanye di dekatkan dengan telinga kiri alicia lalu berkata
Ali:awak dah berjaya curi kasih saya...saya sayang awak seikhlas hati saya...
Alicia terpaku mendengar kata kata manis dari ali...namun dengan spontan alicia meleraikan tangan ali lalu lari menuju ke rumahnye...kelakuanya tadi telah membuatkan ali sedikit kecewa dengannye...ali hanya melihat alicia berlari menuju ke rumahnye kemudian ke arah bunga yang dia pegang tadi...ali meninggalkan bunga yang terdapat di atas lantai tersebut...dia telah cuba sedaya upaya untuk menawan hati teman hatinye itu...namun tidak membuahkan hasil...dia redho...
Hubungan kai dan iman bertambah rapat apabile iman sudah dapat terima kenyataan bahawa cinta tidak boleh dipaksa...sejujurnye...iman sedang sakit ketika melihat ali demam dahulu...dan sebab itu dia melakukan kelakuan dahulu...semuanye diceritkan oleh iman daripada surat yang di berikan pada ali pagi tadi...ali sungguh tidak dapat percaya pada mulanye...tetapi kali pertama ali melihat iman pengsan di tempat parking kereta dia sudah merasakan perkara yang dilalui oleh iman adalah benar ...ketika iman sedang sakit..iman meminta ali untuk menjaganye..dan saat itu ali terpaksa memilih iman berbanding alicia hanya kerana kesihatan iman..sungguh yidak percaya apabile iman sudah boleh menerima kai sepenuhnye..
Moon dan viktor...tak payah cakap la...dua dua dah mabuk cinta sesama sendiri...panggilan daripada awak saya makin lama bertukar kepada hensem dan cutie...comel je dia orang ni...moon panggil viktor hensem...viktor panggil moon cutie...pandai ambil hati la katanye...
Rudy...selepas kejadian iman pengsan di sekolah sebulan lepas...ketika iman hendak mula sedar...nama yang disebut adalah kai dan pada masa itu hanya rudy dan beberapa orang lain kawannye yang ade di situ...dia sedar bahawa iman hanya menganggapnye sebagai kawan baik sahaja...rudy semakin rapat dengan roza juga yang mempunyai sifat sepertinye...lebih selesa bersendirian...mereka kini sudah digelar pasangan hipster kerana dari pakaian mereka memang benar benar hipster dan mereka sangat sesuai....
Di taman bunga berhampiran dengan taman permainan perumahan mereka semua...ali bercadang untuk memberi tahu perkara penting kepada kai iman moon dan viktor esok petang...
Keesokkan harinye...apabile ali tiba dia tempat perjanjian mereka semalam kelihatan semua sudah ada pasangan masing masing...berat hati ali ingin memberi tahu mereka semua bahawa dia akan memohon pemindahan sekolah kerana jika hidup di sekolah yang sama tanpa dikasihi oleh orang yang sememangnye patut dikasihi tidak gune jugak kan..hanya akan meinggalkan kesan pedih pada hati ali..tetapi ia perlu dilakukan jugak supaya kawan kawan mereka tidak memikir perkara yang bukan bukan seperti dia pindah atas alasan pergaduhan atau ape ape...
Ali:hai korang...lama ke tunggu aq..
Viktor:lama la jugak...kalau ikutkan hati aq...aq baru je nak gerak dari sini tau...tapi my cutie suruh tunggu ko jugak ...btw ade ape ko nak jumpa kite semua...
Ali:ouhh...maaf la kalau menyusahkan korang..
Iman:tak mengapalah...kenapa ni ali?
Ali:sebenarnye aq nak ca....
Alicia:saya sayang awak jugak...
Ali memandang ke arah belakang lalu dilihatnye alicia sedang memengang bunga yang dibelinye semalam sambil tertunduk menangis....
Ali:alicia...awak cakap ap..
Alicia:kasih awak milik saya...saya mintak maaf sebab terlambat untuk mengucapkannye...saya tahu saya sa...
Dahi alicia terasa panas dek ciuman rapat oleh ali sambil tangannye memengang bahagian telinga kanan alicia...
Ali menangis sambil mencium dahi alicia...lalu dia berkata...
Ali:kasih saya untuk awak...
Alicia:Kasih Ali milik saya...milik saya...
Hubungan mereka bertambah rapat apabile mereka sudah mula menerima sesama sendiri...mereka menerima kekurangan masing masing...akhirnye...kasih yang selama ini di nanti nanti sudah menjumpai tuannye...Kasih Ali milih Alicia sepenuhnye...Sekian,
YOU ARE READING
Kasih Ali
Teen FictionAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...