SEMASA INGIN TURUN REHAT DI SEKOLAH
Viktor:eh ali...kenapa kau nampak lain hari ni...nampak sangat pelik....
Ali:ye ke...aku rasa sama je....tak de benda pelik pun pada diri aku ni...
Viktor hanya mengalihkan pandangannya ke arah tabnya.
Ali:viktor...tahun depan kau sekolah menengah kat mana....ayah aku kata sekolah menengah yang kat belakang rumah aku tu tak ramai orang...
Viktor:belakang rumah ko???belakang rumah ko ade sekolah menengah ke...
Ali:ehh silap belakang masjid..
Viktor:ouhh...hmm entah la...aku sekolah kat mana mana pun ok...ehh ali tu bukan alicia ke...
Ali:mana???(sambil mencari kelibat alicia)
Viktor:hahaha....ko ni ....aku baru acah sikit kau dah mengelabah....
Ali hanya jeling ke arah viktor....
SEMASA DI RUMAH
Viktor datang ke rumah ali untuk menemaninya.Ali yang suruh viktor datang.Semasa di rumah ali,viktor seperti biasa akan menghadap tab kesayangannya itu...manakala ali sedang membelai kucingnya comot sambil memikirkan hal sekolah untuk tahun hadapan....dia tiada banyak pilihan....sekolah menengah memang tidak banyak di kawasan rumahnya...paling dekat pun kat belakang masjid...
"Hmm...terpaksa la aku kena sekolah kat situ"
Viktor di sebelahnya langsung tidak dilayannya.....tiba tiba ali terkejut dengan jerita viktor yang keriangan seperti menang sebuah kereta...ali hanya mengeleng....H
ARI PERTAMA DI SEKOLAH MENENGAH
Ali bersekolah di sekolah menengah yang berada di belakang masjid itu.Hari orentasi merupakan hari untuk sesi perkenalan di sekolah menengah itu.Ali tidak nampak kelibat viktor pun.Dia berasa agak kekok untuk berkawan kerana dia memang susah untuk bergaul.Tiba tiba muncul seorang perempuan yang rambutnya berikat tocang menegurnya
Moon:hai....nama kau apa...aku moon dan ini kawan sekolah lama aku iman....kita orang duduk dalam kelas 1 cekal...kau?
Ali berasa kekok untuk berkawan tambahkan pulak yang menegurnya adalah perempuan....ali senyum melihat kedua perempuan itu dan menjawab
Ali:hai...nama aku ali...aku pun duduk dalam 1 cekal...
Moon:ouhh...bagus la kalau macam tu...kita boleh duduk dalam satu kumpulan nanti......
Iman:moon...ali kan lelaki...mana boleh duduk dalam satu kumpulan ngan perempuan melainkan cikgu yang suruh....
Suara iman memang perlahan dan lemah lembut.Ali berasa sedikit tenang apabila ada kawan baik macam iman kerana iman boleh menenangkan hati orang yang berkawan dengannya...
Tiba tiba ada seorang lelaki memeluk bahunya...ali melihat dan terus senyum keriangan....
YOU ARE READING
Kasih Ali
Dla nastolatkówAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...