Di dalam kelas...
Iman:hai ali...
Ali:ehh iman...hai...lambat awak sampai sekolah hari ni...
Iman:erkk ...haah..maaf la..ada hal tadi...lagi pun sekarang baru pukul 7.10 pagi...loceng bunyi pukul 7.45 pagi...maksudnye saya masih ada 30 minit lagi sebelum loceng berbunyi...
Ali:hahaha...awak ni...benda macam tu pun awak nak terangkan lebih lanjut pada saya ke...tapi bukan ke sepatutnye awak ade masa 35 minit sebelum loceng berbunyi...
Iman:ouhh...haah la...tapi 5 minit lagi tu ridak berguna kerana tu adalah masa untuk kite berborak...
Ali:memandai je awak ni...
Kringgg loceng berbunyi tanda waktu pertama kelas sudah bermula...
Ali memandang ke tempat duduk alicia...masih kosong ...lalu matanya turut memandang tempat kai...juga kosong...hmm...kenapa tak datang budak ni...
Iman:ali...awak ok tak ni...kenapa muka nampak pelik semacam je...
Ali:ehh ok je...saya cuma hairan kenapa kai tak datang...dia tak sihat ke...
Viktor:maaf ali...aq lupa nak bagi tau ko...kai pesan kat aq...suruh cakap kat ko yang dia tak datang hari ni sebab dia kena teman mak dia pergi satu tempat...
Ali:tak kan waktu sekolah...
Viktor:mana aq tau...dia cakap tu je...
Ali:ouhh...terima kasih viktor
Moon:sama sama...
Viktor hanya tersengeh melihat moon yang tolong jawabkan sama sama itu kepada ali..
Iman:better...
Ali:hmm
Ketua kelas:bangun....selamat pagi cikgu...
Semua pelajar mengikut kata kata ketua kelas...
Waktu balik sekolah...
Viktor dan moon sudah jauh ke hadapan...kata nak buat kerja sama sama...hmm...semoga bahagia kawan ...ali hanya menunggu di pagar sekolah...matanya masih mencari cari kelibat seseorang...sambil menunggu seseorang itu...ali hanya membelai kucing kesayangannya itu...
Di dalam sekolah
Rudy:mari saya tolong awak angkat buku buku tu...
Iman:terima kasih rudy..
Iman menghulurkan buku yang dipegangnye kepada rudy...mereka berjalan menuju ke bilik guru untuk menghantar buku buku tersebut...memang sudah menjadi tugas iman menghantar buku murid murid lain ke bilik guru sewaktu habis sekolah...mereka hanya berborak kosong semasa berjalan menuju ke bilik guru dah ke pagar sekolah...
Iman:ehh ali...maaf la saya lambat sikit...
Ali:lama saya tunggu kat sini...kalau saya tau awak ade teman sejalan tadi tak de la saya tunggu lama lama kat sini tadi...
Rudy:ape masalah ko...cakap je la terus terang tak payah la nak sindir sindir...
Iman:ehh dah dah...jangan gaduh...ali saya mintak maaf sebab suruh awak tunggu lama lama kat sini...biasa sekejap je...maaf..rudy saya mintak maaf sebab menyusahkan awak tolong angkat buku buku tadi...tak pe la...saya balik sendiri...saya mintak maaf sekali lagi korang...
Iman terus bereda...keadaan di sini sedikit kekok...ali memandang rudy...
Ali:ko suke iman ke?
Rudy:sibuk je...
Ali:kalau suke mengaku je la...
Rudy memandang tajam pada ali...lalu ditinggalnye ali bersendirian di depan pagar sekolah itu...
Ali:sombong...dah la ...jom comot kita balik...
Semasa dalam perjalanan ali hanya berfikir bagaimana kalau dia tersuka kan iman...mesti ramai pesaingkan....kai dan rudy pun suke kan iman....hmm baik aq jangan simpan perasaan suke aq ni kepada iman...nanti mencari maut je...
YOU ARE READING
Kasih Ali
Teen FictionAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...