bab 7

1.1K 45 3
                                    

Rudy:aku nak masuk kumpulam dengan korang...
Moon:ehh...mana boleh...kumpulan kita orang dh cukup orang la....
Ali berbisik dengan kai:
Ali:dia ni memang suke kacau group orang ke ape..
Kai hanya tergelak kecil membuatkan iman,alicia,viktor dan rudy terpandang ke arah kai.
Rudy:kau gelak ape(sambil menyilangkan tangannye ke paras dada)
Kai:ehh...x de ape ape...ali ni haa...
Serta merta semua mata tadi pandang ke arah ali yang sedang leka berbual dengan moon..
Moon:ehh ali...semua orang pandang kau la...
Ali:haa....erk...ade ape korang pandang aku...
Iman:hmm...x de ape la ali...(senyum)
Ali hanya membalas senyuman iman...iman memang comel kalau senyum...
Alicia:ehh iman jom teman aku gi tandas...
Iman:hmm..ok...
Sementara iman dan alicia keluar ke tandas...
Rudy:aku tak kira....aku nak masuk kumpulan ni jugak...kalau ade ape ape yang boleh aku tolong bagi tau je...
Rudy memang bersifat tegang dan sedikit anggkuh...mungkin kerana dia dah kehilangan kasih sayang dari seorang ibu dan seorang ayah dari kecil....rudy hanya meninggalkan mereka yang masih terpinga pinga akan dirinya...
Viktor:hmm..haa ape kata kita buat kerja ni dekat rumah ali...
Ali yang terkejut terus menjawab
Ali:ehh...asal rumah aku pulak...rumah aku bersepah la...
kringggg
Loceng waktu pertukaran guru subjek sudah berbunyi...
Ketua kelas:bangun....terima kasih cikgu...
Dengan semangatnye semua murid mengikut cakap ketua kelas...
Cikgu leon:sama-sama....ehh ali nanti suruh alicia dengan iman pulangkan tag keluar kelas di atas meja saya ye...
Ali:baik cikgu...
Belom sempat cikgu leon mengankat kaki keluar dari kelas...tiba tiba alicia dan iman muncul di hadapan kelas...lalu alicia yang memengang tag tersebut menyerahkan kepada cikgu leon...cikgu leon hanya senyum dan mengambil tagnya...
Ali:fuhh...tak payah la aku nak kena pergi hantar tag tu....
viktor:ok...memandangkan semua dah ade....ape kata kerja tu nanti kita buat dekat rumah ali...ok tak...
Moon dan kai:setuju...
iman:tak menyusahkan awak ke nanti ali...
Ali:hmm...nanti saya tanya ayah saya...kalau dia bagi baru saya bagi tau balik ye...
Ali memandang alicia yang berada dia hadapannye...dari balik tandas tadi murung je muka comel alicia ni...kenapa agak agaknye alicia ni...
Ali:alicia.....awak ok...kenapa dari balik tandas tadi muka murung je...nampak hantu ke....kalau awak nampak hantu bagi tau saya biar saya belasah hantu tu...berani hantu tu kacau awak kan...
Alicia:(tergelak kecik)mana ade la...saya ok je...cuma tu la...lapar...
Ali:alololo...sian dia...lapar ehh...nak cendol...
Alicia:ishh..awak ni...main main pulak...dah la baik saya kemas kelas kejap sebelum cikgu masuk...
Ali:haha...nak lari la tu...awak nak saya tolong...
Alicia:haa boleh jugak...awak pergi sapu belah sana...saya sapu belah sini....
Alicia menghulurkan penyapu dia tangan nye ke tangan ali...ali menyambut tapi mata masih memandang muka alicia...
Alicia:awak...sapu la...jangan pandang muka saya je....saya tau la saya cantik..
Ali:tu la pasal...awak cantik sangat...lain kali jangan cantik sangat tau....nanti ramai yang tergoda bile tengok awak...biar saya je yang tergoda tau...
Alicia:ishh...awak ni...ade ade je....dah la buat kerja tu...
Ali:ok awak....
Sejak berbaik dengan alicia...hanya perkataan awak,saya atau panggilan nama saje yg digunakan...tidak ade lagi panggilan kau aku....tapi...semasa ali dan alicia leka bergurau senda tadi...tanpa mereka sedar bahawa iman hanya memerhatikan mereka dari tadi....siapa sangka iman juga punya hati pada ali...
Tinggi iman lebih kurang 152cm...dan tinggi alicia 155....ali sudah semakin tinggi apabile meningkat remaja...tingginya lebih kurang alicia tetapi lagi tinggi 158cm...
Tidak lupa pada viktor moon dan kai...viktor dan moon semakin rapat sejak mereka ditugas di dalam satu kumpulan sains yang sebelumnye...moon sering jugak mengajak viktor keluar bermain badminton pada waktu petang....mungkin disebabkan itu jugak hubungan mereka semakin rapat...kai...
Kai masih solo...tidak punya perempuan yang minat dekat dia...akan tetapi...kai sangat meminati iman...kai tahu yang iman sangat suka kan ali...dari riak wajah iman jugak ketara apabila setiap kali melihat ali dan alicia berborak mahupun bergurau...rudy...

Kasih AliWhere stories live. Discover now