Tiba tiba viktor muncul...
Viktor:ehh ali kenapa ko duduk kat tempat aku ni.....
Ali dan kai yang dari tadi sedang ashik berborak terus memandang viktor yang baru muncul....
Ali:tak de apa apa....saje je....
Ali terus bangun dan duduk di tempatnya di sebelah viktor...satu baris mempunya tiga buat meja...kai duduk di hujung sebelah tingkat dan disebelahnya viktor dan ali....
WAKTU REHAT
Ali viktor dan kai berjalan menuju ke kantin.Tiba tiba moon melambai lambai tanganya ke arah mereka,ali yang nampak lambaian terus menuju ke arah moon sambil diikuti viktor dan kai....hanya moon sahaja yang ada di situ...
Moon:ehh korang rehat ngan kita orang nak...
Ali:boleh je...
Kai:kita orang....aku nampak ko sorang je....
Moon:haha...kejap lagi dia orang sampai la tu...korang duduk la...
Mereka duduk bertentangan dengan moon....viktor duduk di hadapan moon...manakala kai di sebelah viktor....
Moon:ehh mana ali...
Viktor:ouhh dia pergi beli makanan...biasa la dia tu...kalau dah lapar sangat tempat duduk pun dia tak hairan dah...
moon kai dan viktor tergelak apabila mendengar kisah ali yang diceritakan oleh viktor....
Sementara itu...
Ali sedang beratur untuk membeli makanan...sedang matanya melihat melihat papan menu makanan....dia terpandang kelibat alicia...dia terkejut lalu terundur ke belakang beberapa langkah sehingga terlanggar sesusuk tubuh dari belakang....ali terjatuh..lalu tanganya pantas mengosok tempat yang sakit akibat terjatuh tadi....
Ali:aduhhh...sakitnya punggung aku....
Ali memusingkan kepalanya ke arah orang yang dia langgar tadi...dia terkejut...
Ali:arhhh....sorry ...aku tak sengaja langgar ko....
Orang tersebut terus jalan menuju ke kantin tempat untuk membeli makanan...
Ali:eiii...sombongnye...
Iman:ehh ali...awak ok ....kenapa duduk kat sini...
Ali yang terkejut terus bangun sambil memandang orang yang berada di sebelah iman...
Ali:saya ok je....awak rehat kat mana....(matanya masih tertumpu pada orang disebelah iman)
Iman:ouhh...saya dan alicia rehat dengan moon dekat sana....awak join la sekali kalau nak...
Ali:ok...saya nk pergi beli makan kejap...nanti jumpa kat sana....
Ali terus bereda dan terus membeli makanan...dalam fikirannya hanya menyebut nama alicia dan tentang alicia sahaja...haihhh...bile la aku boleh berbaik dengan alicia....
YOU ARE READING
Kasih Ali
Novela JuvenilAli dan alicia sudah berkawan dari kecil lagi tetapi hubungan dia orang seperti kucing nampak tikus😅.... Setelah meningkat remaja hubungan dia orang bertambah rapat apabila munculnya iman yang sangat sukakan ali dari tingkatan satu lagi.Alicia mera...