Kapaktaki fotoğraf...
🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Ankara-Kızılcahamam/ Şehit Fatih Duru parkında bulunan kuru bir sedir ağacı..
🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Her ne kadar kuru olsa da bir şekilde vazifesini yerine getiriyor. Nice yiğitlerin hayatlarını, kuru kollarına yüklemiş, İbret almamızı bekliyor! Hayatlarını diyorum çünkü, bir askerin kim olduğunu, nereli olduğunu, kaç yaşında olduğunu oradaki metal parçasından anlayabilirsiniz, yani künyesinden..
Ancak onlar, o künyelere bağlı kalmayanların "Herşey vatan için" cümlesi ile eğitilmiş adamlarıdır...
Konumuza dönelim:
Tuhaf gelebilir ama sormak lazım o kuru ağaca.. Bir cesede, hayatı sormak!
"Nasıl bir duygu, bu kadar şehidin ismi üzerinde olması.. Gurur duyup birkaç gün sonra unutuyor musun biz insanlar gibi, yoksa her zerresine kadar mı hissediyorsun?"Sen kupkuru ağaç!..
Belki de biz hissetmediğimiz için senin "bilmiyorum" kelimesini söylemeni bekleyeceğiz!..
Belki de, "o duyguyu bedenim ölü olsa da ruhsal olarak yaşıyorum" diyeceksin bize ama...
Biz yine de anlamayacağız seni, başımıza gelmedikten sonra.. Değil şehit olmaları, O kadar parayı yatarak kazanıyorlar, boşuna öluyorlar orada, hayatı yaşamak varken diye hakir göreceğiz onları.. Ve daha nicelerini diyeceğiz arkalarından!Ve, o kadar yaşanan olayları varmış ki, asla bilemeyeceğiz süslü bir kadın ekranda söylemese;
Kimi daha çocuk..Kiminin sevdiği var, kimi 3-5 aylık nişanlı, kimi evli..
Koskoca Mehmetçikleri, bir tek savaşa sığdıracağız.. Arkalarından sadece bir parça şüheda için yazılmış türküde öğreneceğiz, Anadolu ciğerparelerini.. Diyor ya;"Hey Onbeşli Onbeşli
Tokat yolları taşlı
Onbeşliler, gidiyor
Kızların gözü yaşlı.."Bunlar, en bilindik örnekler bizlere... Daha niceleri var bilemeyiz ama öğrenmek, anlatmak ve anlayabilmek mesele!
Peki, neden Künyesizler..Bunu izah etmeye gerek yok. Çünkü biz kabul ediyoruz ki, "Allah yolunda öldürülenlere 'ölüler' demeyin. Bilakis onlar diridirler, lâkin siz anlayamazsınız. (2/154)"
"Cennet vatan!"
Kavramı geçiyor ya, İstiklal Marşı'mızda, nice evlat ülke aşkıyla, bayrak aşkıyla Kerem misali yandı, kül oldu. Unutmamak lazım!Her ne kadar farklı fikirlerimiz olsa da, tek düşünce VATAN olsun!
Şehitlerimizin ruhları şad olsun!Yaşanan olaylar, bölge isimleri ve fotoğraflar Arası (🇹🇷) işaretli olan resimler GERÇEKTİR.
Geri kalan kısımlar kurgu olup ama günlük hayatta gerçekleşmişse bana özelden mesaj veya yorum kısmına atabilirsiniz. Gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz.
Şehitlerimizin aziz hatırasına binaen portreleri değil, kullandıkları aksesuarları göstermek uygun görülmüştür. Bununla birlikte, eserde ismi yeralan şehit isimleri gerçek olup, bazı özel sebepler nedeniyle YALNIZCA tarihleri veya yerleri değişiklik göstermektedir. (*) İşaretli bazı isimler ise, hukuki sebebler nedeniyle değiştirilmesi uygun görülmüştür.İyi okumalar dilerim. 15/6/2018
Saygılarımızla