Pov Sarah
"Ga jij maar op het bed slapen." Zeg ik tegen het meisje. "Dankje." Zegt ze voordat ze erop gaat zitten. "Hoe heet je eigenlijk?" Vraag ik. "Maecy." "Leuke naam." "Bedankt." Het blijft even stil. "Weet jij waarom we hier zijn?" Vraagt ze zachtjes. Ik schud mijn hoofd. Opeens word de deur geopent. "Meekomen." Zegt een grote man, niet Matthijs. We lopen achter hem aan en komen in een grote zaal. Waarvan ik in boeken het nooit geloofde maar het bestaat. Er staan een heleboel tafels met stoelen waarvan een paar vrij zijn, maar voor de rest zitten er allemaal andere meisjes en jongens. Sommige 20, andere 15. "Zoek een plaats en wacht af." Zegt de meneer weer streng. We lopen naar een vrije tafel waar een meisje en jongen zitten. "Mogen we hier zitten?" Vraag ik. "Tuurlijk." Zegt het meisje. We gaan zitten en wachten. Waarvoor weten we niet, maar we weten dat we moeten wachten. "Hoe heten jullie eigenlijk?" Vraagt het meisje. "Ik ben Sarah." Zeg ik. "En ik ben Maecy." Zegt Maecy. "Leuke namen. Dit is Noah," "Hoi." zegt Noah. "en ik ben Lilly." Ik knik en kijk rond. De zaal is groot, maar toch ook weer niet. Er hangt een platform boven de zaal.
Opeens komt er een man, nee Matthijs, op het platform staan. "Beste ontvoerders kinderen. Jullie vragen je vast af waar jullie zijn en waarom jullie hier zijn. Ik kan niet vertellen waar jullie zijn, maar wel waarom. Jullie zijn hier om te werken voor ons. Soms gevaarlijk werk, soms kleine werkjes, en soms levensgevaarlijke werkjes." Iedereen schrikt. Levensgevaarlijk? Dus....we kunnen dood gaan? "Er zijn groepjes gemaakt en ieder groepje doet andere werkjes. Er zijn in totaal 8 groepjes van 10 mensen. Groep 1 zijn: Holly, Josh, Judith,"
en de rest hoor ik niet meer. Ik ben teveel afgeleid en in gedachte. Hoe zal het nu met Niall gaan? En de andere jongens? Opeens hoor ik bekende namen. "En groepje 8 zijn: Maecy Davidson, Luke Hemmings, Michael Clifford, Lilly Teslaar, Mary Elker, Ashton Irwin, Calum Hood, Sarah Schild, Noah Teslaar en Bram Weijdema. Succes. En vooral, veel plezier." Matthijs loopt weer weg.
We zoeken de andere op en zijn al snel met het hele groepje. Na wat gepraat zijn we wat over elkaar te weten gekomen en ze zijn best leuk. We weten nu dat Bram echt heel druk is, Luke, Michael, Ashton en Calum een eigen bandje al hebben en beroemd willen worden, Lilly en Noah zijn broer en zus en heel lief, en Maecy is nog een beetje verlegen maar daar komt waarschijnlijk snel verandering in zei ze. En Mary is totaal niet verlegen maar ziet overal wel iets leuks in. "Zoals nu, nu ben ik tenminste bevrijd van mijn ouders met hun regeltjes." Zegt ze. Voor het eerst moet ik een beetje lachen.
———————————————————————————————————————
Het is een kort deeltje maar ik ben weer een beetje inspiratieloos. Maar gelukkig maar een beetje. En sommige hebben waarschijnlijk gemerkt dat in het groepje van Sarah de jongens van 5SOS zitten. Voordat jullie vragen gaan stellen, daar ga ik namelijk nog wat mee doen.........🤫🤗
Lots of love, Sarah
JE LEEST
De nieuwe jongen (Niall Horan fanfictie)
FanfictionOp een normale dag komt er opeens een nieuwe jongen bij sarah in de klas. Langzaam maar zeker bouwen ze een vriendschap op. Een hele bijzondere vriendschap. Misschien zelfs wel iets meer dan vriendschap. En als Niall (de nieuwe jongen) in de klas ni...