Mijn moeders verhaal, deel 1

26 0 0
                                    

We gingen er redelijk snel weg. Rivano had door dat ik me echt niet op mijn gemak voelde en stelde voor om weg te gaan. 

We kwamen terug op aarde, net voor mijn grootouders weer terug kwamen. 

'Man, dit begint op me te wegen.' fluisterde ik. 

'Je went er wel aan.' antwoordde Rivano. 

Ik rolde mijn ogen. 'Kom je mee, ik wil nog een tripje maken.' fluisterde ik. We liepen naar de deur.

'Jongedame, jongeheer, waar gaan jullie naartoe?' vroeg mijn grootmoeder. 

'Heb ik dat niet verteld? Een klasgenoot had zo'n goede punten op de eerste toets van het schooljaar dat ze ons allemaal meeneemt naar de cinema.' loog ik gladjes.

'Veel plezier dan.'

We renden bijna naar buiten.

'Waar gaan we naartoe?' vroeg Rivano. 

'Ergens.' 

'Niet grappig, Estelle.' zei hij. 

Ik plofte neer op een bankje. 'Goed. Je weet dat ik een kruising ben, toch?' vroeg ik. Langzaam knikte Rivano. 

'Mijn moeder was mens, en was ook gekozen voor een "reisje door het heelal" zoals ze het daar wel eens zeggen.' Ik nam een hap lucht en ging verder. 'Ze werd verliefd op mijn vader, en zoals je weet bevallen wij sneller. Mijn moeder dacht dat het nog veilig zou zijn om terug te gaan naar deze planeet en hier te bevallen. Ze zou terugkomen van het moment dat ik 3 maand oud zou zijn.' Ik hield de tranen tegen. 

'Ze heeft me nooit geboren zien worden. De raket crashte.' ik haalde weer even adem. 'Of dat is toch wat we denken. Ik wil weten wat er met mijn moeder gebeurd is.' zei ik, nog steeds met waterige oogjes. Rivano sloeg troostend zijn arm over mijn schouders. 

Ik stond op. 'Kom je mee?' vroeg ik. 

Rivano stond ook op. 'Ja. Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd.' 

__________________________________________________________________________________________________________________

HEY

WEER EEN HOOFDSTUK. IK HOOP DAT HET LEUK WAS!

DOEI!!

AlienWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu