Kävelemme Marian kanssa lähimpään kahvilaan, sillä en kirjaimellisesti jaksanut raahata häntä minnekään kauemmaksi.Kahvilan sisällä tilasin tiskiltä molemmille meille pumpkin spice laten, sillä tiedän, että Maria tulee pitämään siitä myös.
"no mistäs alotetaa" kysyn rikkoen hiljaisuuden ja pujotan käteni ristiin pöydän päällä.
"no ehkä siitä että missä välissä sää aloit tapailee koulun pahinta fuckboita? ja jätkää joka on tehny melkei sun koko koulu ajasta ihan täyttä helvettiä!" Tuo kysyy ihmeissään.
"sä sanoit oikein melkein mun koko koulu ajasta. Muistatko esim aikaa jolloin olin vielä pienenä niiden kaikkien hyvä kaveri? Ja oikeesti usko mua se on muuttunut ihan totaalisesti siitä millasena sää sen viimeksi näit"
Maria luo minulle hyväksyvän hymyn.
"ootko muuten saanu Alexilta syytä miks se alko kiusaa sua?" Tuo yhtäkkiä kysyy ja hörppää loput juomastaan.
en ole tainnut tulla ajatelluksi asiaa.
"Harmi, että tämä latte ei ole terästettyä" Maria yhtäkkiä tokaisee ja pieni naurahdus karkaa huuliltani.
"Mut hei tää oli tarpeeks musta puhutaan nyt susta! No moneenko jätkään sää törmäsit tuolla räpäkön toisella puolella !" Kysyn virnistäen.
"Sä oot hirvee dorka" tuo tokaisee ja heittää minua tyhjällä kahvikupillaan.
"Ja nyt kun sua näyttää nii paljon kiinnostavan en ees kovin moneen" tuo sanoo pyöräyttäen silmiään.
"Kovin moneen?" Kysyn ihmetellen sillä tiesin, että Maria ei ole sellainen ihminen joka käy usein bileissä tai edes ulkona.
"No siis tarkalleen yhteen" tuo toteaa ujosti.
"KENEEN!!" kirjaimellisesti huudan ja nousen seisomaan tuoliltani.
"OOTSÄ TOSISSAS!?" huudan uudestaan ääneni täynnä iloa.Maria nyökkää pienesti, joka saa riemuni leimahtamaan sisälläni.
Riemuni loppuu siihen kun yksi tarjoilija tulee sanomaan, että kuulemma pelästytämme kaikki asiakkaat.
"Kauan? Ootteko yhdessä? Mikä sen nimi on?"
"Hahaa rauhotu emmää ny mitää lasta oo saamas" Maria naurahtaa.
"Mut siis ei kauaa ja joo ei olla yhes virallisesti. Ja hänen nimensä on Sebastian"Wait a minute
Sebastian ?
"Sebastian?" "Ai niinku se mun veljen hyvä frendi Sebastian?!"
".......juuri se" Maria sanoo hiljaa ja laskee katseensa maahan.
"Miten!?"
Olen suunniltani!
Sebastian on aivan väärä henkilö Marialle! Hän on täysi kusipää ja saa joka kokeesta varmaan parhaimmillaan vitosen! En nyt väitä, että Alex olisi mitenkään parempi. On hänkin surkea koulussa ja kusipää muiden mielestä, mutta Sebastian on täysin erilainen kuin Maria, joka on aivan liian kiltti kaikille ja niin saa huonoimmillaan kokeesta kympin! Sentään minä ja Alex molemmat munataan koulun suhteen.Miten tämä on edes mahdollista! Miten he ovat edes tavanneet!
"...Se tuli sinne vaihtoon..joksikin apulaiseksi"
"Puhutaanko me nyt ees oikeasta henkilöstä?!" "Eli siis siitä Sebastianista joka jäi luokalleen koska oli koko koulu vuoden kotona ja veti pilvee ?!"
"Sää sanoit just et Alex on muuttunu nii mitä jos mää sanon et niin on sekin. Sillä on vakituinen työpaikka! Mieti työpaikka! Se on oikeesti saanu elämänsä takaisin raiteille." Maria toteaa mutta en ole varma pystynkö uskomaan häntä vielä.
Hymyilen hänelle silti lempeästi "sori en olis saanu reagoida noin mä vaan en halua nähä et sulle sattuu jotain mut jos nyt oot sen Sebastianin kaa nii voitaisko me nähä se joku päivä?"
"...joo mut muuten..öööö.. siis ....Sebastian asuu..sun veljen luona"
Taas menen aivan sanattomaksi.
"Mitä?!!" Kysyn aivan pöllästyneenä.
Mitä?!
Ajatukseni ovat aivan täyttä solmua. Ihan niinkuin ne olisivat puhelinlankoja, jotka on mennyt sellaiseen solmuun joka on aivan mahdoton avata!
"Luna sää pelotat mua oot ollu ihan hiljaa jonkun minuutin"
Nostan katseeni käsistäni häneen.
"En oo valmis kohtaamaan mun veljeä"
Luna:
Alex:
Maria:
Ron:
Rosa:
Fred:
Mio:
Ian:
Jack:
Madison:
Sebastian:
Lunan äiti:
Lunan iskä:
YOU ARE READING
please, dont hurt me
Romance"I may not be the first guy you love, but I intend to be the last." Luna on tavallinen tyttö. Käy koulua normaalista.. tai ainakin yrittää käydä sen kaiken paskan keskellä. Vanhempien ero, alkoholiongelmat ja kiusaaminen puskevat kumminkin tämän he...