29.

2.1K 61 17
                                    

vain ihan tavallinen päivä

Olen kyllä vuosisadan syvin nukkuja. Muuta ei voi vain sanoa.

Olin juuri tekemässä maailmanennätystä vaatteiden pukemis-nopeudessa.

Kuka pystyy nukkumaan 20 erillisen herätyksen yli!

Pomoni oli soittanut minulle illalla ja kertonut, että hänellä on minulle tänään tärkeää tehtävää enkä todellakaan saisi olla myöhässä.

Mutta tottakai uuno mikä olen, olin jotenkin onnistunut taas nukkumaan pommiin.

Kello vain tikitti koko ajan ja minulla olisi enään muutama kymmenen minuuttia ehtiä syödä, pakata tavarat ja juosta Central Parkin läpi töihin, sillä bussilla en enään ehtisi. Täytyy vain rukoilla ihmettä, tai sitä, että kun saavun töihin, pomoni ei olisi odottamassa minua ala-ovilla kirveen tai aseen kanssa.

Kipitän nopeasti portaat alas huomaamatta aluksi sohvalla istuvia vieraita.

"Luna" Joku toteaa nimeni sohvalta selvästi eri maan aksentilla. Minä en keskity häneen vain istahdan kovalle kivilattialle ja yritän kaikella sota kiireellä kiskoa pitkävartista kenkää jalkaani, mutta se lipeää kädestäni ja lentää suoraan edessä olevaa peiliä vasten kilahtaen nurkkaan.

"Oho jollakin taitaa olla hieman hoppu" Maria toteaa nousten sohvalta ja hakien kenkäni peilin takaa kaapin nurkasta.

"Mitä mä ees yritän! En mä millään tule ehtimään siis ihan mahdotonta" Sanon painaen pääni polviini.

"What's going on?" (Mitä tapahtuu?) Kuuluu yhtäkkiä ääni takaani.

"Luna is late for her really important meeting" (Luna on myöhässä hänen tärkeästä neuvottelustaan.) Maria vastaa puolestani. Tottahan tuo on.

"Isn't your office quite near my place? I can take you if you want to"(Eikö toimistosi ole aika lähellä asuntoani? Minä voin viedä sinut jos haluat?) Luca ystävällisesti tarjoaa.

"But, you don't even have a car...?" (Mutta, sinulla ei edes ole autoa..?) Maria huomauttaa pojalle, mutta tuo vain virnistää takaisin.

Pian Marian silmät laajenevat: "No no no! That's too dangerous!"(Ei ei ei! Se on liian vaarallista!) Hän inttää vastaan pojalle.

"Umm.. I'm kinda in a rush so a ride wouldn't be so bad."  (Ööö.. Minulla on tässä tavallaan kiire eli kyyti ei olisi pahasta.) Vastaan nousten ylös penkiltä. Hymyilen pojalle ja tuo vastaa takaisin tuolla sydäntä lämmittävällä hymyllä.

***

Sanoessani, että kyyti ei olisi kauhean paha tämä ei ollut ihan se mitä meinasin. Nimittäin, kun astelen asunnosta ulos. Minua tervehtii suoraan oven eteen parkkeerattu iso musta moottoripyörä.

"Are you sure this is a good idea?" (Oletko varma, että tämä on hyvä idea? ) Mietin ääneen samalla kun Luca ojentaa minulle kypärää. Poika nyökkää minulle hyväksyvästi.

"I'm going to smell like gas the hole day" (Minä tulen haisemaan bensalta koko päivän ajan.) Puuskahdan henkeni alta samalla kun nousen pyörän selkään.

please, dont hurt meWhere stories live. Discover now