Rish x Qis - #11

16.3K 262 9
                                    

Zarish turun ke dapur bila mendengar kuali dan sudip saling berlaga.

Tubuh Balqis yang sedang memasak itu dipeluk dari belakang.Jelas isterinya itu terkejut kerana badannya tersentak.

“Masak ape tu? Hurm?"soal Zarish manja.Dagunya diletak atas bahu kanan isterinya.

Balqis tersenyum.Fuhhh..Ingakan hantu.Desis hatinya.

“Masak nasi lemak.Rish nak makan ke or Rish nak tunggu sambal ni?"

“Tunggu lah..Bukannya lama kan?"

Balqis menyembunyikan senyumannya bila pipi kanannya dikucup Zarish.

Zarish berjalan ke meja makan.Hidangan yang tersedia di depan mata di pandang.Seleranya terus naik.

“Nah."

Balqis meletakkan semangkuk sambal yang sudah siap di masak.

“Qis..Ape kata Qis suap Rish?"

Balqis tergamam.Wajah suaminya dipandang.Matanya pula membulat seperti biji nangka.Eh?

“Cepatlah.."gesa Zarish dengan gaya seperti kucing mengawan.

Balqis menelan air liurnya.Apa kes aku nak kena suap² nih? Ingat dia tu raja? King of the world sangat..

“Er..Perlu kerr?" soal Balqis perlahan.

Zarish pula segera mendekatkan dirinya dengan Balqis.Telinga di sua ke arah isterinya.

“Ape? Tak dengo." kata Zarish.

Balqis mengetap bibirnya.Aisey men..

“Erm perlu kerr?!" soal Balqis sedikit kuat.

Zarish segera menjarakkan dirinya.Telinga di usap perlahan.Terasa gegendang telinga runtuh jer.

“Tadi cakap slow tak dengar.Dah up volume sedikit baru nak dengar." bisik Balqis perlahan.

Untung Zarish tak dengar.Kalau tak entah lah.

“Cepat lah..Rish kan suami Qis? Hurry up!" gesa Zarish.

Balqis malu.Wajahnya segera menunduk memandang pinggangnya yang masih kosong.

Zarish tercuit dengan perangai Balqis.Tapi hanya sekejap sebelum dia rasa sesuatu yang berlainan.

Balqis mencedok nasi lemak ke dalam pinggannya.Sambal, ikan bilis, telur rebus yang telah dipotong diambil.

“Nah.."kata Balqis sambil menyua tangannya.

Zarish diam sambil merenung Balqis tajam dengan lama.

Balqis pula dah rasa lain macam.

“Rish?" panggilnya.

Zarish segera bangun dari duduknya.Tangan Balqis yang  berada dihadapannya ditolak kasar.Nasi bertaburan atas lantai.

“Rish? Kenapa ni?" soal Balqis yang dah terketar².

Zarish masih diam.Bahu isterinya dicengkam kuat.Bibir Balqis di cium dengan kasar.Langsung tiada tanda mahu melepaskan bibir merah itu.

“Emph! Rish..! Eumph!"

Tubuh Zarish ditolak kuat. Habis baju suaminya kotor terkena sambal ditangannya.

“Diam." kata Zarish.

Balqis menangis.Bahunya terhenjut² selari dengan tangisannya.

“Kenapa awak ni? Selalu macam ni." kata Balqis teresak².

Zarish mendengus.Tubuh Balqis di pikul dengan selamba badaknya.Balqis terkedu dengan apa yang berlaku.

#########

Crazy marriageWhere stories live. Discover now