Rish x Qis - #9

16.3K 240 9
                                    

Zarish tersenyum melihat Balqis yang leka dengan makanannya.Bila mata mereka saling bertembung, pasti gadis itu akan tersenyum malu lalu menunduk.

“Zarish.."panggil Balqis.

Zarish melihat wajah Balqis yang ayu berjubah plain berwarna biru cair di padankan dengan shawl merah jambu.

“Sebab apa awak ajak saya dinner dekat sini?"soal Balqis sambil melarikan anak matanya.

Zarish terkejut akan soalan mengejut itu.Cepat² senyuman lebar dijadikan topeng.

“Lah..Saya nak awak rasa yang saya ni romantik."

Balqis tersenyum.Malu juga dengan kejujuran pemuda dihadapannya itu.

“Awak kalau malu lagi cantik.There's natural blusher.."

Suara lunak Zarish membuatkan lutut Balqis melembik.Ok..Tak lama dah rasanya diorang ni.

Zarish senyum melihat wajah tunangnya yang semakin memerah.

“Eem..How kita keluar date pulak esok? Nak?"soal Zarish ceria.

Balqis mengangguk malu.Tidak mahu dia melepaskan peluang yang ada.

Zarish senyum lagi.Rasanya bibir dia kebas tak?Senyum je kerjanya.

#########

“Boleh tak?"soal Raisha.

Zairil hanya menggeleng sebagai jawapan.

Nombor yang anda.."

Zairil menggenggam rambutnya kuat.

Risya yang baru keluar dari guanya mula menyoal.

“Nape tu ibu?"

“Along.."jawab Raisha perlahan.

“Yea..What's going on?"Risya terus menyoal.

“Dissociative identity disorder .." lemah sekali jawapan yang diberikan.

Risya terkejut.Dia tahu akan penyakit ni memandangkan dia perlu membuat research pasal DID.

“He look different..How come.."

“That's true baby..But.Bacalah."

Tidak mahu terus menerus menyoal dan menganggu emosi ibu bapanya, sampul coklat itu dicapai.

“Dia tak pergi treatment selama 2 tahun ni?"mata Risya membulat.

Raisha menekup wajahnya dengan tangan.Tidak tahu apa yang bakal berlaku nanti.

“Sekarang dia dengan siapa?"soal Risya.

“Balqis."sepatah dibalas Zairil.

“WHATTTT?!!"

Okeyh..Ni memang tak lawak.Eihh..Buatnya dia gila nanti.Abih la.Abih la.

“So baba.Dapat tak?"

“Tak?"

“Biar Isya pula try."Risya menawarkan diri.

Akhirnya setelah berpuluh ² nombor Zarish di call, panggil bersambung.

“Long! Kau kat mana hah?!" marah Risya.

Diam.

Hampir saja fonnya melorot jatuh.Matanya terkebil².Wajah cemas Zairil dan Raisha dipandang.

“Along.."

Zairil sudah bangun dari duduknya.Raisha pula sudah tidak senang duduk.Terasa punggungnya panas saja.

Risya hanya mampu menelan liurnya yang kelat.

This will be worse!

#######
















yeah..the next chap will be aaaarghhh!! ok syaje jek*peace! vote n comment!

Crazy marriageWhere stories live. Discover now