Scena X WNĘTRZE. POKÓJ OFIARY. DZIEŃ.

21 2 0
                                    

W pokoju jest bałagan. Na podłodze leżą między innymi powyrywane kartki, pocięte zdjęcia. Na łóżku leży miś. Do pokoju wchodzi KOMISARZ, PROKURATOR i PAULA.


KOMISARZ

(do PROKURATORA)

Panie Niedbałko, to jest Paula. Będzie z nami współpracować.


PROKURATOR

(do PAULI)

Miło mi poznać.

(do PAULI i KOMISARZA)

Przeszukaliśmy pokój. Oprócz pociętych zdjęć i kartek z pamiętnika nic tu ciekawego nie ma. Właściwe to trzeba je zebrać.


PAULA rozgląda się po pokoju. Dostaje od PROKURATORA gumowe plastikowe torebki i rękawiczki, zakłada je. Z ziemi zbiera kawałki pamiętnika i zdjęcia, wkłada je do torebek.


KOMISARZ

Czytaliście już ten pamiętnik?


PROKURATOR

Z tego co przejrzałem to nie opisywała nic szczególnego. Raczej był to typowy pamiętnik nastolatki.


PAULA

Za pozwoleniem... skąd pan wie, panie prokuratorze, jak wygląda pamiętnik typowej nastolatki? Prowadzi pan taki?


PROKURATOR

Masz charakterek. Wiem, bo miałem zajęcia z psychologii i z zachowań nastolatków.


PAULA

Dlatego wie pan też, że nawet nastolatki nie piszą wszystkiego w pamiętnikach. Czy mogłabym je przeczytać? (PROKURATOR niepewnie kiwa głową) Mam pytanie... mówiliście, że przeszukaliście cały pokój? (PROKURATOR kiwa twierdząco głową) Wątpię...


PAULA podchodzi do łóżka, przeszukuje poduszki, patrzy pod łóżko, bierze do rąk pluszaka. Zaczyna przekładać z ręki na rękę. Rozsuwa suwak i wyjmuje metalową szkatułkę na kluczyk.

\

Brzemię| Tv scriptOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz