Przy ścianach stoją rzędy szafek szkolnych. Przy każdej szafce stoi uczeń. DAMIAN i PAULA mają szafki naprzeciwko. MONIKA, ZOŚKA i ŁUKASZ tuż obok nich. Do pomieszczenia wchodzi DYREKTOR wraz z POLICJANTEM (30 lat), który ma przy sobie psa i KOMISARZ. Nauczyciele stoją za drzwiami i wszystko obserwują.
POLICJANT chodzi z psem po pomieszczeniu. Pies prowadzi go do szafki MONIKI. Podchodzi tam KOMISARZ.
POLICJANT
Czy mogłabyś otworzyć szafkę?
MONIKA
Pewnie wyczuł moją kanapkę. Wcale bym się nie zdziwiła gdybyście karmili psy ciałami waszych ofiar.
Otwiera szafkę. POLICJANT ją przeszukuję. Jest w niej tylko kurtka, buty i kanapka. POLICJANT przeszukuje kieszenie. Nic w nich nie znajduje.
POLICJANT
Czysta. (pies w tym czasie szczeka na szafkę DAMIANA)
MONIKA
No, no, no... nic się nie zmieniło.
DAMIAN
Zamknij się, dobra?
POLICJANT
Otwórz.
DAMIAN otwiera szafkę. Wylatuje z niej plastikowa torba.
KOMISARZ
A to co?
POLICJANT podaje mu reklamówkę. DAMIAN wygląda na zaskoczonego.
DAMIAN
To... to nie moje! Nie wiem skąd to się tu wzięło!
KOMISARZ
Rok temu tłumaczyłeś się tak samo! Kozłowski! (zagląda do reklamówki. Wyjmuje z niej pieniądze i torebki z białym proszkiem.
PAULA
Damian?
MONIKA
(wyśmiewa go)
Może znowu powiesz, że to moja wina? Narkomanem jest się całe życie. Jednak skończyłeś swoją abstynencję, prawda? Jesteś zwykłym ćpunem!
DAMIAN rzuca się na MONIKĘ. Szczeka na nich pies. Panuje chwilowy chaos. PAULA i KOMISARZ ich rozdzielają.
KOMISARZ
(do MONIKI i uczniów)
Wracajcie na lekcję.
(do DAMIANA)
A ty jedziesz z nami na komendę. Bierz kurtkę i idziemy.
DYREKTOR
Wszyscy uczniowie na lekcję!
Nauczyciele poganiają uczniów. W szatni zostają tylko POLICJANT z psem, KOMISARZ, PAULA i DAMIAN.
DAMIAN
To naprawdę nie moje!
KOMISARZ skuwa jego ręce za plecami.
KOMISARZ
Jasne porozmawiamy o tym później.
(do PAULI)
A ty co tu jeszcze robisz?
PAULA
Jadę z wami.
KOMISARZ
Nigdzie nie jedziesz. Wracaj na lekcję.
PAULA
To mój przyjaciel.
KOMISARZ
Wracaj na lekcję.
DAMIAN
Czy mogę jej coś powiedzieć?
KOMISARZ
Nie.
DAMIAN
Proszę. Zamiast możliwości wykonania jednego telefonu, chcę jej coś powiedzieć.
KOMISARZ
Masz dosłownie 10 sekund.
DAMIAN
(szepcze PAULI na ucho)
To nie jest moje. Jeśli mi wierzysz obserwuj Monikę.
KOMISARZ
To tyle. Idziemy Kozłowski!
DAMIAN
Tylko uważaj na siebie!
KOMISARZ i POLICJANT wyprowadzają DAMIANA. PAULA zostaje sama.
CZYTASZ
Brzemię| Tv script
Misteri / ThrillerOla Modrzejewska, lat 17... PRZYPADKOWA OFIARA CZY ZAPLANOWANE MORDERSTWO? Paula Czarnecka, lat 17... POJAWIA SIĘ NAGLE I W (NIE)ODPOWIEDNIM MOMENCIE? Damian Kozłowski, lat 17... CZY JEGO PRZESZŁOŚĆ JEST TERAŹNIEJSZOŚCIĄ? Zośka Bednarska, lat 17...