Pokój podzielony jest ścianą z lustrem weneckim na dwie części. W jednej pali się światło - znajduje się w nim stolik i dwa krzesła, a w drugiej jest ciemno. Po ciemnej stronie stoi ZALEWSKI i PROKURATOR, a po jasnej siedzi MODRZEJEWSKI (ok. 45 lat), pilnuje go policjant. Do ciemnego pomieszczenia wchodzi KOMISARZ.
ZALEWSKI
Znaleźliśmy Modrzejewskiego. Leżał podpity na ławce w parku. Po zatrzymaniu miał jeden promil alkoholu, ale nie wiadomo ile już zdążyło się wchłonąć. Kac już mu minął. Upiera się, że nic nie pamięta. Nic mu jeszcze nie powiedzieliśmy o córce.
KOMISARZ
A co z wstępnej sekcji?
PROKURATOR
Tak jak mówiłem - przecięta tętnica szyjna, ślady podduszenia, wstrząs mózgu. Dodatkowo na ciele ma dużo siniaków świeżych... i starych.
KOMISARZ
Starych? Dziwne... Byłem w szkole i powiadomiłem dyrektora. Z wstępnej rozmowy wynikało, że zamordowana była wzorową uczennicą, która nie robiła problemów wychowawczych. Ze szkoły, więc ich nie ma.
ZALEWSKI
Może przemoc domowa?
KOMISARZ
Tego się zaraz dowiemy...
Wchodzi do oświetlonego pokoju. Daje znak, by policjant wyszedł. Siada po drugiej stronie stołu.
MODRZEJEWSKI
Powtarzam, nic nie pamiętam!
KOMISARZ
Zygmunt Modrzejewski... Widać, że opuściłeś ostatnie spotkania AA.
MODRZEJEWSKI
Może...
KOMISARZ
A to, że zabiłeś własną córkę pamiętasz? Co?!
MODRZEJEWSKI
Słucham?
KOMISARZ
Twoja żona znalazła ją dzisiaj martwą, Modrzejewski.
MODRZEJEWSKI
Olę? Moją Olę? (Chowa twarz w rękach.)
KOMISARZ
A moją? Nie rób z siebie idioty Modrzejewski! Z badań wynika, że twoja córka była bita już od dłuższego czasu! Może to twoja sprawka?
(MODRZEJEWSKI spuszcza głowę)
Nadal nic nie pamiętasz? (słychać ironię w głosie) To może ci przypomnę co się stało dzisiaj w nocy? Jak zwykle byłeś pod wpływem procentów i dostałeś ataku agresji. Pobiłeś córkę, zacząłeś ją podduszać i zepchnąłeś ją ze schodów. Kiedy zobaczyłeś, że nie żyje wyszedłeś przestraszony, że ktoś się dowie. Poszedłeś do miasta i upiłeś się do nieprzytomności!
MODRZEJEWSKI
Nie, nie... pan tego nie zrozumie! Ja nigdy bym jej nie zabił! (zaczyna się nerwowo kołysać)
KOMISARZ
Proszę cię... słyszałem taką gadkę od większych zbirów niż ty, Modrzejewski. Masz kogoś kto zezna nam, że widział twoją córkę żywą jak wychodziłeś z domu i był cały wieczór przy tobie? Czy twoi towarzysze od kielicha też mają amnezję i nie pamiętają nic oprócz widoku dna szklanki?!
MODRZEJEWSKI
Stanisław Łaga, brat mojej żony. (chowa twarz w dłoniach i zaczyna płakać)
CZYTASZ
Brzemię| Tv script
Mystère / ThrillerOla Modrzejewska, lat 17... PRZYPADKOWA OFIARA CZY ZAPLANOWANE MORDERSTWO? Paula Czarnecka, lat 17... POJAWIA SIĘ NAGLE I W (NIE)ODPOWIEDNIM MOMENCIE? Damian Kozłowski, lat 17... CZY JEGO PRZESZŁOŚĆ JEST TERAŹNIEJSZOŚCIĄ? Zośka Bednarska, lat 17...